//
کدخبر: ۳۴۸۰۴۳ //

فوتبال اسیر جنگ داخلی فدراسیون!

تا چند روز پیش همه حرف از جام‌جهانی و رویارویی با دو حریف مهم می‌زدند، اینکه در قطر چطور باید با انگلیس و امریکا بازی کنیم

فوتبال اسیر جنگ داخلی فدراسیون!
به گزارش فرتاک نیوز،

شیوا نوروزی در روزنامه جوان نوشت: تا چند روز پیش همه حرف از جام‌جهانی و رویارویی با دو حریف مهم می‌زدند، اینکه در قطر چطور باید با انگلیس و امریکا بازی کنیم، ولی یک‌بار دیگر عده‌ای معلوم‌الحال سیاه‌بازی را دوباره از سر گرفته‌اند به این امید که پست و مقام‌شان را پس بگیرند و جبهه مخالف را به خاک سیاه بنشانند. اینکه طرفین دعوا هدف‌شان از این گروکشی‌ها چیست، بماند، ولی حواستان باشد دود این آتشی که برپا کرده‌اید مستقیماً به چشم تیم‌ملی می‌رود.

در سال منتهی به جام‌جهانی همه توجهات باید به تیم‌ملی و آماده‌سازی آن باشد، نه اینکه مدیران امتحان پس‌داده برای رسیدن به مقاصد خود به جان هم بیفتند. وقتی عزیزی‌خادم عزل موقت شد، انتظار می‌رفت همان هیئت رئیسه خیلی زود و بدون اتلاف وقت مجمع را تشکیل دهد و کار را یکسره کند، اما تعویق تشکیل مجمع فرصتی به دست رئیس معزول داد تا با همکاری متحدانش وارد عمل شوند و برای عملی کردن نقشه‌هایشان اقدام کنند.

عزیزی‌خادم شکایتش را به کمیته اخلاق برده تا شاید تغییری در شرایط به وجود بیاید. یکی از اعضای هیئت رئیسه دستگیر شده و نفرات باقی‌مانده هم از رئیس معزول به کمیته اخلاق شکایت کرده‌اند. از طرف دیگر بحث بر سر درآمدها و دریافتی‌های عزیزی‌خادم بالا گرفته و حقوق ماهانه ۲۶ میلیونی و پاداش ۳۰۶ میلیون تومانی‌اش اعصاب مردم را به‌هم ریخته است. ضمن اینکه تیم اسکوچیچ باید برنامه‌ای دقیق و حرفه‌ای برای قطر تدارک ببیند تا در جام‌جهانی زنگ تفریح بقیه نباشیم.

این چکیده وضعیت فدراسیون ماست. نابسامانی در این نهاد فوتبالی موج می‌زند و آقایان فقط به فکر منافع‌شان هستند. اصلاً برایشان جام‌جهانی موضوعیتی ندارد، چراکه همگی پاداش صعود و حقوق‌های نجومی‌شان را گرفته‌اند، چه فرقی می‌کند تیم‌ملی در قطر چه نتیجه‌ای بگیرد یا چند میلیون هموطن منتظر درخشش تیم کشورشان باشند، مهم صندلی ریاست و سایر پست‌های نان‌وآب‌دار است و بس. یک دلسوز هم پیدا نمی‌شود به این آشفته‌بازار پایان دهد.

بی‌ثباتی در مدیریت، تیم‌ملی را در مسیر آماده‌سازی برای جام‌جهانی زمین خواهد زد. نمی‌شود تیم‌ملی بدون مدیریت قوی، دلسوز و حرفه‌ای هم بازی دوستانه داشته باشد، هم اردوی تدارکاتی و هم در قطر خوش بدرخشد. اینجا کسی دلش برای فوتبال نمی‌سوزد. هنوز موافقان و مخالفان خوبان عالم با تمام قوا تلاش می‌کنند در جنگ داخلی پیروز شوند. رئیس عزل شده در کمتر از یک سال حضورش در پست ریاست هر چقدر خواسته بذل و بخشش کرده، بدون آنکه نگران جوابگویی به شخص یا نهادی باشد. حقوق و پاداش‌های نجومی زیادتر از حد تصور است، ولی نمی‌دانیم چرا هنوز برخی‌ها مدعی هستند خوبان عالم از فدراسیون طلبکار است!

چاره کار تشکیل مجمع است، تنها با شکل گرفتن مجمع عمومی است که می‌توان تکلیف عزیزی‌خادم را مشخص کرد. بالاخره باید بفهمیم عزل او موقت بوده یا دائم. فقط حواستان باشد در مجمع خردادماه جای بدهکار و طلبکار با هم عوض نشود.

مبادا مدیر معلوم‌الحال با دست‌های پشت پرده و لابیگری ورق را به سود خود برگرداند و رشته‌ها پنبه شود. اما این وسط تکلیف تیم‌ملی چیست؛ دبیرکل فدراسیون در مورد رقبای تدارکاتی حرف زده و از آرژانتین، برزیل و نیوزیلند سخن به میان آمده، ولی سرپرست فدراسیون اظهار بی‌اطلاعی کرده است و این یعنی بی‌ثباتی و آشفتگی. هیچ‌کس از آینده تیم‌ملی خبر ندارد، حتی اسکوچیچ هم به کشورش رفته و فعلاً در استراحت بسر می‌برد.

با اینکه ساختمان خیابان سئول مدعی زیاد دارد، ولی در بین همه آن‌ها حتی یک نفر هم دلش برای خود فوتبال نسوخته و نمی‌سوزد. زمان زیادی از دست رفته و وضعیت هیچ کدام از تیم‌های صعود کرده مثل ما نیست یا لااقل فدراسیونشان رئیس و بزرگ‌تر دارد. فدراسیونی که همیشه دم از استقلال زده، بلاتکلیف‌تر از همیشه در باتلاق حاشیه دست و پا می‌زند. اوضاع امروز حاصل همان مدیریتی است که خوبان عالم اداره‌اش می‌کرد و این روزها هم برای بازگرداندن فدراسیون به آن دوران تاریک تلاش می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۸۰۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان