//
کدخبر: ۳۴۴۹۷۶ //
کره جنوبی 2 ایران 0

طلسم شکست ناپذیری ایران برابر کره شکسته شد/ اولین شکست قرن ایران در برابر رقیب دیرینه رقم خورد

تیم ملی ایران در بازی مقابل کره جنوبی رقیب دیرینه خود بعد از شکست ناپذیری در طی سالهای گذشته در نهایت شکست را پذیرا شد تا اولین شکست قرن برابر چشم بادامی ها رقم بخورد

طلسم شکست ناپذیری ایران برابر کره شکسته شد/ اولین شکست قرن ایران در برابر رقیب دیرینه رقم خورد

، تیم ملی فوتبال کشورمان در نهمین مسابقه مقدماتی جام جهانی 2022 از ساعت 15:30 در ورزشگاه جام جهانی شهر سئول و در حضور 64 هزار تماشاگر به مصاف کره جنوبی رفت که مسابقه با نتیجه  2 بر صفر به سود تیم کره به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای اولین مرتبه در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر با سرمربیگری اسکوچیچ شکست خورد تا  تیم ملی سال  1401 و قرن جدید را با باخت آغاز کند. تیم ملی پیش از این مسابقه صعودش به جام جهانی قطعی شده بود اما پیروزی در این مسابقه برای حفظ صدرنشینی مهم بود زیرا در سرنوشت تیم صدرنشین در سیدبندی جام جهانی تاثیرگذار است. تیم ملی در این مسابقه نمایشی ضعیف و نا امید کننده‌ای ارایه کرد.

تیم ملی بعد از 15 مسابقه با اسکوچیچ سرمربی کروات خود شکست خورد. کره جنوبی هم موفق شد بعد از یازده سال تیم ملی کشورمان را شکست بدهد. تیم ملی در این مسابقه علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سامان قدوس را به دلیل کرونا در اختیار نداشت. با این باخت تیم ملی با 22 امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفت و کره جنوبی 23 امتیازی به صدر رسید.

تیم ملی روز 9 فروردین در شهر مشهد در آخرین مسابقه مقدماتی جام جهانی به مصاف لبنان خواهد رفت.

داور:  کریستوفر بث ( استرالیا)

کارت زرد: احمد نورالهی( تیم ملی ایران)

کارت قرمز:_

گل: سون( دقیقه 2+45) کیو یونگ گئون( دقیقه 63)  برای کره

ترکیب تیم کره جنوبی: کیم سئونگ - کیم جونسو - کیم مین جائه( از دقیقه 79 پارک جی سو)  - جونگ وو یانگ - سون هئونگ مین - لی جائه سونگ - هوانگ هی چان - هوانگ او جی( از دقیقه 66چئو گئو سونگ) - کیم یونگ گئون - کئون چان گون( از دقیقه 87 کئون یونگ) - کیم تائه وان

سرمربی: پائولو بنتو

ترکیب تیم ملی: امیر عابدزاده، احسان حاج صفی(کاپیتان)( از دقیقه 64 الهیار صیادمنش) ، شجاع خلیل زاده( از دقیقه 43 عارف غلامی) ،  میلاد محمدی( از دقیقه 46 مهدی مهدی پور)، احمد نورالهی، وحید امیری( از دقیقه 87 کریم انصاری فرد)، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون( از دقیقه 87 امیرحسین حسین زاده)، امید نورافکن.

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

دقیقه 3:

احسان حاج صفی در محوطه جریمه کره صاحب توپ شد اما ضربه بی دقت او به مدافعان کره برخورد کرد.

دقیقه 5:

ارسال وحید امیری را دروازه‌بان کره جنوبی به راحتی مهار کرد.

دقیقه 10 :

مهاجم تیم ملی کره صاحب یک موقعیت عالی گلزنی شد اما با دخالت امیر عابدزاده او نتوانست ضربه سرش را به خوبی بزند.

دقیقه 17:

نورالهی با توپ ربایی از مدافع حریف وارد محوطه جریمه شد و لی در محوطه جریمه سرنگون شد که داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 22:

کره جنوبی توسط سون کاپیتان خود کرنری را روی دروازه تیم ملی ارسال کرد که حاصلی برای این تیم نداشت.

دقیقه 23:

ارسال بازیکنان کره جنوبی از سمت چپ را بازهم عابدزاده به خوبی مهار کرد.

دقیقه 27:

با خطای نورافکن روی بازیکن حریف، کره جنوبی پشت محوطه جریمه صاحب یک ضربه  کاشته شد که این ضربه را یون با اختلاف زیادی از بالای دروازه تیم ملی به بیرون رفت.

دقیقه 35:

کره جنوبی یک ضربه کاشته را از جناح چپ روی دروازه ما ارسال کرد که عابدزاده توپ را به خوبی مهار کرد.

دقیقه 38:

ارسال بازیکنان کره جنوبی از سمت راست را این مرتبه کنعانی‌زادگان دفع کرد.  کره‌ بیشتر از سمت چپ حمله می‌کند اما این مرتبه از جناح راست حمله کرد.

دقیقه 45:

علی قلی زاده پا به توپ وارد محوطه جریمه کره جنوبی شد اما در نهایت مدافعان توپش را دفع کردند.

دقیقه 2+45:

شوت از  پشت محوطه جریمه سون با اشتباه  عجیب عابدزاده همراه شد و گل اول مسابقه برای کره به ثبت رسید.

نیمه  دوم:

دقیقه 46:

سون صاحب یک موقعیت تک به تک با دروازه‌بان ما شد که عابدزاده به خوبی توپ را مهار کرد و توپ برگشتی را یکی دیگری از بازیکنان کره زد که بازهم با واکنش خوب عابدزاده در شروع نیمه دوم دروازه تیم ملی باز نشود.

دقیقه 48:

شوت بازیکن کره از داخل محوطه جریمه با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 57:

شوت بی‌دقت وحید امیری از پشت محوطه جریمه کره با اختلاف زیادی از بالای دروازه کره به بیرون رفت.

دقیقه 63:

بعد از دفع ضربه کرنر کره توپ برگشتی تبدیل به موج حمله دیگری شد و این مرتبه بازیکن کره به راحتی وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس دقیق گئون را صاحب توپ کرد و او هم با یک شوت گل دوم تیم کره را به ثمر رساند.

دقیقه 70:

سون یک فرصت عالی گلزنی را برای کره از دست داد و ضربه بد او را مدافعان تیم ملی دفع کردند. تیم ملی در این دقایق آشفته و بی نظم‌ بازی می‌کند.

دقیقه 80:

ارسال صیادمنش در محوطه جریمه به سردار آزمون رسید و ضربه شیرجه‌ای این بازیکن را دروازه‌بان کره به راحتی مهار کرد.

دقیقه 82:

پاس سردار ازمون به صیادمنش رسید ولی او نتوانست از این فرصت عالی گلزنی استفاده کند و ضربه‌اش با اختلاف کمی از کنار دروازه کره به بیرون رفت.

دقیقه 84:

شوت بازیکن کره بعد از برخورد به کنعانی‌زادگان راهی کرنر شد. این ضربه کرنر را سون زد که این ضربه تبدیل به یک موقعیت گلزنی دیگر برای کره شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۴۹۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان