//
کدخبر: ۳۴۳۴۷۰ //

مثبت و منفی محرومیت روزبه چشمی

برخلاف اخبار منتشر شده روزبه چشمی مانند رودی ژستد و جعفر سلمانی 3 اخطاره و در آستان محرومیت نیست، بلکه 4 اخطاره شده و در بازی با صنعت نفت آبادان غایب است.

مثبت و منفی محرومیت روزبه چشمی
به گزارش فرتاک نیوز،

این موضوع از یک جهت خبر خوبی برای کادرفنی استقلال و استقلالی‌ها است و از منظر دیگر کار آبی پوشان را در بازی مقابل صنعت نفت آبادان سخت تر می‌کند. روزبه چشمی در مجموع بازیکن خشنی است و سبک بازی اش فیزیکی است. حضور او به عنوان یک مدافع 3 اخطاره و در آستانه محرومیت در دیدار مقابل صنعت نفت آبادان که بازی قبل از دربی است ریسک بالایی داشت و احتمال اینکه چشمی در آن مسابقه اخطار می‌گرفت و دربی را از دست می‌داد زیاد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که چشمی در بازی مقابل تیم‌های صنعت نفت آبادان، فجرسپاسی، مس رفسنجان و گل گهر سیرجان از داوران کارت زرد گرفته و 4 اخطاره است. اگر روزبه مقابل گل گهر 4 اخطاره نمی‌شد احتمال اینکه دربی را از دست بدهد وجود داشت و در این صورت با توجه به جدایی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به دلیل سربازی دست فرهاد مجیدی در کاملا در پوست گردو می‌رفت. اگر فرهاد و کادرفنی استقلال برای احتیاط چشمی را نیمکت نشین می‌کرد و احتمالا نتیجه نمی‌گرفت یا تیم دچار مشکل می‌شد، آنوقت انتقادها از مجیدی بالا می‌گرفت و به ترسو و محتاط بودن و مواردی از این دست متهم می‌شد. حالا خیال استقلالی‌ها راحت است که اگر اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ ندهد، بهترین مدافع خودشان را برای دربی دراختیار خواهند داشت. هرچند محرومیت احتمالی جعفر سلمانی و حتی رودی ژستد هم برای کادرفنی استقلال مهم است، اما هیچ کدام به اندازه چشمی دارای اهمیت نبود.

البته محروم شدن روزبه چشمی روی دیگری هم دارد. از آنجا که تک تک امتیازهای باقی مانده برای استقلال مهم و تعیین کننده است و آبی‌ها اصلا تمایل ندارند تا مبادا در آستانه دربی اختلاف و حاشیه امنیت 6 امتیازی خودشان کاهش پیدا کند، بردن صنعت نفت در ورزشگاه آزادی به اندازه نباختن در دربی پیش رو اهمیت دارد. با توجه به مصدومیت دانشگر احتمال اینکه او در بازی با صنعت نفت هم غایب باشد و کارفنی درباره اش ریسک نکند وجود دارد. در این شرایط استقلال فعلا فقط عارف غلامی و البته مجمد جواد به آفرین جوان و کم تجربه را به عنوان مدافع تخصصی در اختیار خواهد داشت. اگر تا قبل از روز جمعه قرارداد رافائل سیلوا برزیلی هم امضا شود بعید است در شرایط مسابقه باشد و کادرفنی استقلال بدون تمریمن و هماهنگی لازم این بازیکن را در ترکیب اصلی قرار دهد. در این شرایط احتمالا استقلال مجبور است با سیستم 4 دفاع بازی کند و از دانشگر یا به آفرین در کنار عارف غلامی بازی بگیرد. اگر سیلوا هم تا آن زمان قرارداد بسته بود و شرایط بدنی مناسب داشت برای آشنایی با جو فوتبال ایران و قرار گرفتن در جو بازی احتمالا برای دقایقی فرصت بازی پیدا می‌کند تا در صورت لزوم در دربی با قد بلند و قدرت سرزنی اش عصای دست کادفنی استقلال شود. یعنی استقلال مجبور خواهد بود با همان روشی که از فجرسپاسی در ورزشگاه آزادی پذیرایی کرد به مصاف علیرضا منصوریان و شاگردانش برود.          

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۴۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان