//
کدخبر: ۳۴۳۰۲۶ //

میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو ۲۰۲۸ با کنار رفتن ترکیه و روسیه

میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۸ قطعی به نظر می‌رسد.

میزبانی مشترک بریتانیا و ایرلند از یورو ۲۰۲۸ با کنار رفتن ترکیه و روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

میزبانی مسابقات فوتبال یورو 2028 احتمالاً به طور مشترک به بریتانیا و ایرلند برسد، این در حالی است که ترکیه از کاندیداتوری خود عقب‌نشینی خواهد کرد و بریتانیا و ایرلند به عنوان کاندیدای مشترک میزبانی این رویداد مهم، برای کسب این میزبانی بدون رقیب خواهند بود. اتحادیه فوتبال انگلیس ماه گذشته میلادی (فوریه) به طور رسمی کاندیداتوری خود برای میزبانی یورو 2028 را اعلام کرد. بریتانیا و ایرلند پیش از این به دنبال میزبانی مشترک جام جهانی 2030 بودند.

ترکیه که پیش از این دو بار در کسب میزبانی بازی‌های یورو (2016 و 2024) ناکام بوده، احتمالاً این بار از نامزدی خود انصراف خواهد داد چرا که یه یوفا اعلام کرده تنها در صورتی نامزد میزبانی این مسابقات می‌شود که رقیبی نداشته باشد. در سوی دیگر روسیه هم که برای میزبانی از این رویداد برنامه‌ریزی کرده بود، به دلیل بایکوت شدنش توسط یوفا، به طور اتوماتیک نمی‌تواند میزبان یورو 2028 شود و همین مسیر بریتانیا و ایرلند را برای میزبانی از این مسابقات هموار می‌کند.

با توجه به جنگی که در اروپای شرقی در جریان است و با توجه به مشکلات مالی 55 اتحادیه عضو یوفا ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-19، میزبانی بریتانیا و ایرلند از یورو 2028 تضمین شده است. کشورهای خواهان میزبانی این رویدارد تا سپتامبر 2023 فرصت اعلام کانیداتوری خود را دارند، اما اگر فقط یک پیشنهاد از سوی یوفا دریافت شود، این نهاد خیلی زودتر میزبان را اعلام خواهد کرد. با این فرض که تلاش بریتانیا و ایرلند مطابق با الزامات فنی برگزارکنندگان باشد، می‌توان میزبانی آنها از یورو 2028 را امری رسمی تلقی کرد.

پیش از این پنج اتحادیه فوتبال کشورهای انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند تمایل خود برای میزبانی از یورو 2028 را اعلام کرده بودند. یورو 2024 در کشور آلمان برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۳۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان