//
کدخبر: ۳۴۲۷۸۳ //

کامیابی‌نیا به ۳۰۰ رسید؛ کمال بعد از جلال

کمال کامیابی‌نیا در بازی با مس رفسنجان برای سیصدمین بار در لیگ برتر به میدان رفت.

کامیابی‌نیا به ۳۰۰ رسید؛ کمال بعد از جلال
به گزارش فرتاک نیوز،

کمال کامیابی‌نیا در بازی مقابل مس رفسنجان روز به یادماندنی را پشت سرگذاشت و در دیداری که سیصدمین بازی خود در تاریخ لیگ برتر را انجام داد برای تیمش گلزنی هم کرد. به بهانه سیصدتایی شدن هافبک ۳۳ ساله پرسپولیس، برخی از آمار خاص این بازیکن مرور شده است.

کمال پرافتخارترین بازیکن سرخپوش

کمال کامیابی‌نیا در هر ۵ قهرمانی متوالی پرسپولیس، این تیم را همراهی کرده است و در کنار جلال حسینی و بوژیدار رادوشوویچ، رکورددار قهرمانی با پیراهن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند و البته در ادوار لیگ برتر تنها جلال حسینی تعداد قهرمانی بیشتری از کمال دارد.

کامیابی‌نیا به جز پرسپولیس، در نفت تهران، شهرداری تبریز، راه آهن و پاس همدان هم بازی کرده است و با ۱۴۸ بازی بیشتر دوران بازیگری خود را در پرسپولیس سپری کرده است. کامیابی‌نیا که در این فصل چندین‌بار کاپیتان پرسپولیس بوده، از نظر تعداد پیروزی با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر پس از جلال حسینی که با پرسپولیس ۱۱۰ مرتبه به پیروزی رسیده با ۸۸ برد، به طور مشترک با علی علیپور و احمد نوراللهی در رتبه دوم جای دارد.

کامیابی‌نیا با ۳۰۰ بازی در رتبه چهل و ششم بیشترین تعداد بازی در تاریخ لیگ برتر است و شاید اگر مصدومیت‌های پرتکرار به سراغ این بازیکن نمی‌آمد، زودتر می‌توانست به این آمار دست یابد.

کامیابی‌نیا هر ۱۰ بازی یک گل

علی‌رغم اینکه وظایف اصلی کمال در زمین تهاجمی نیست ولی این بازیکن در گلزنی هم آمار قابل قبولی دارد. گل کامیابی‌نیا به مس، سی‌امین گل این بازیکن در تاریخ لیگ برتر بود و این بازیکن به طور متوسط در هر ۱۰ بازی یک گل زده است. هافبک پرسپولیس ۱۹ مرتبه برای این تیم در لیگ برتر گلزنی کرده و در کنار مهدی ترابی و مهدی عبدی بهترین آمار گلزنی را بین بازیکنان حال حاضر این تیم دارد.

سپاهان، سایپا و تراکتور تیم‌هایی هستند که کمال در لیگ برتر بیشترین گل زده را مقابل آن‌ها داشته و ۳ بار به آن‌ها گل زده است. فرزین گروسیان، وحید شیخ ویسی و رشید مظاهری هم دروازه‌بان‌هایی هستند که ۲ بار مغلوب کامیابی‌نیا شده‌اند. کامیابی‌نیا در این فصل ۳ گل زده و بهترین عملکردش از نظر گلزنی در لیگ هفدهم بوده که ۵ گل به ثمر رسانده و در این دوره فاصله زیادی با آن ندارد. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۲۷۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان