//
کدخبر: ۳۴۱۵۰۶ //

زنگ خطر برای عبدی؛ آقای فرصت‌طلب وارد می‌شود

گلزنی پاکدل در دو بازی اخیر پرسپولیس به عنوان بازیکن تعویضی، می‌تواند جایگاه تضمین شده عبدی به خطر بیندازد.

زنگ خطر برای عبدی؛ آقای فرصت‌طلب وارد می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

آلومینیوم رسول خطیبی در دو فصل اخیر، به گربه سیاه پرسپولیس تبدیل شده بود. هر دو بازی آلومینیوم تحت هدایت خطیبی با پرسپولیس، با برد آلومینیوم به پایان رسید و پرسپولیسی‌ها، این هفته قصد شکستن این طلسم را داشتند. با این‌حال، پرسپولیسی‌ها این بار هم تا دقیقه 76 در رسیدن به هدف‌شان ناکام ماندند. سرانجام حامد پاکدل که دقیقه 69 وارد زمین شده بود، توانست با توپ ربایی و فرار از پشت مدافعین آلومینیوم، قفل دروازه این تیم را بشکند. پاکدل بر خلاف هم‌تیمی‌هایش، قدر فرصتی که به دست آورد را دانست و با اولین شوت، موفق شد اولین گل بازی را بزند. بازیکنی که پس از گلزنی در دو بازی پیاپی به نساجی و آلومینیوم، حالا می‌تواند به تهدیدی برای مهدی عبدی تبدیل شود.

گلزن اول پرسپولیس

مهدی عبدی این فصل، گلزن اول پرسپولیس بوده است. او فصل پیش هم نیم فصل دوم با وجود بازگشت عیسی آل‌کثیر و خرید شهریار مغانلو، بهتر از هر دوی آن‌ها گل زد و موفق‌ترین مهاجم پرسپولیس در لیگ برتر بود. این فصل هم عبدی، 5 گل برای پرسپولیس زده و بهترین گلزن این تیم در لیگ برتر است. با وجود اینکه نسبت به آل‌کثیر، بازی‌های کمتری در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت. در بازی جام حذفی با ذوب‌آهن هم عبدی، 2 گل از 3 گل پرسپولیس را زد و توانست نقش اول برد سرخپوشان در اصفهان باشد. عبدی با قد بیشتر از صد و هشتاد سانتیمتر، قابلیت سرزنی بالایی دارد و از کیفیت خوبی در حمل توپ و بازی‌سازی برخوردار است. همین باعث شده در غیاب آل‌کثیر، به گزینه اصلی خط حمله پرسپولیس تبدیل شود. زدن یک گل در 8 بازی اخیر لیگ برتر اما، می‌تواند به جایگاه او آسیب بزند. عبدی در 4 بازی از این 8 بازی فیکس بود، در 3 بازی به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شد و یک بازی هم، کامل روی نیمکت نشست. فولاد، تنها تیمی بود که در این بازی‌ها از عبدی گل خورد و بقیه بازی‌ها، او موفق به گلزنی نشد. بازی با ذوب‌آهن در جام حذفی، نقطه قوت کارنامه ماه‌های اخیر عبدی است و در عوض عملکرد ضعیف در بازی سوپرجام، انتقادها را از او افزایش داد.

2 گل با 3 شوت

حامد پاکدل نیم فصل اول، خریدی ناموفق برای پرسپولیس بود. او حتی یک بازی در ترکیب اصلی قرار نگرفت و بجز بازی هفته اول با فولاد، گلی هم برای پرسپولیس نزد. مصدومیت و از دست دادن بازی‌های پایانی نیم فصل اول، شرایط را برای پاکدل سخت‌تر کرد. تا حدی که شایعه فروش او، به صورت جدی مطرح بود. مصدومیت آل‌کثیر، باعث شد پرسپولیسی‌ها اجازه خروج پاکدل را ندهند. حالا پاکدل، برگشته و توانسته بازگشت درخشانی هم داشته باشد. بازی هفته هفدهم با نساجی، پاکدل بعد از 7 مسابقه فرصت بازی پیدا کرد. او دقیقه 74 به زمین رفت و در دقیقه (1+90) با استفاده از غفلت مدافعان نساجی، گل سوم پرسپولیس را زد تا خیال تیمش از پیروزی راحت شود. این هفته هم پس از ناکامی پرسپولیس در گلزنی، گل‌محمدی تصمیم گرفت پاکدل را وارد زمین کند و او هم، سرمربی تیمش را ناامید نکرد. پاکدل، زننده اولین گل پرسپولیس به آلومینیوم در این فصل بود. پاکدل مقابل نساجی و آلومینیوم، مجموعا 3 بار فرصت شوتزنی پیدا کرد. 2 شوت او، داخل چارچوب بودند و هر دو ضربه هم گل شدند. فرصت‌طلبی که باعث شده او با 160 دقیقه بازی در این فصل لیگ برتر، دومین گلزن پرسپولیسی‌ها پس از عبدی باشد. یعنی در هر 53 دقیقه، یک گل بزند. علاوه بر این طبق اطلاعات «متریکا»، پاکدل آمار عجیب 33 درصد نرخ تبدیل شوت به گل را دارد. یعنی از هر سه باری که دروازه حریف را هدف می‌گیرد، یکی از شوت‌هایش گل می‌شود. موضوعی که شاید، باعث شود گل‌محمدی دقایق بیشتری به او اعتماد کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۱۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان