//
کدخبر: ۳۳۹۶۵۰ //

اسکوچیچ: بهترین تیم آسیا هستیم و همه باید به ما احترام بگذارند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره جایگاه فوتبال ایران در رده‌بندی فیفا و راهیابی‌اش به جام جهانی ۲۰۲۲ گفت، تیم ملی شایسته احترام است.

اسکوچیچ: بهترین تیم آسیا هستیم و همه باید به ما احترام بگذارند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرمربی 53 ساله تیم ملی کشورمان در خصوص احتمال همگروهی شدن ایران و کرواسی در جام جهانی قطر و مصاف این دو تیم اظهار داشت: در صورت بروز چنین اتفاقی، قبل از بازی احساسات بسیار خوبی وجود خواهد داشت. مطمئناً این یک تجربه احساسی شدید خواهد بود و من غرق در احساسات خواهم شد.

اسکوچیچ همچنین در خصوص فلسفه فوتبالی‌اش خاطرنشان کرد: من همه مربیان را دنبال می‌کنم. یک مربی خوب از عوامل زیادی تشکیل شده است، کسی که در روش‌شناسی خوب است، افراد را می‌شناسد، رسانه‌ها را می‌شناسد و ... . من در مربیگری الگو ندارم، اما همیشه چیزهایی را انتخاب می‌کنم که فکر می‌‌کنم برای من مناسب است. دوست دارم ریسک کنم و دوست ندارم منتظر رخ دادن اتفاقی باشم. می‌خواهم تیمم بدون محاسبه بازی کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره سازگاری‌اش با فرهنگ خاورمیانه تصریح کرد: فرهنگ خاورمیانه با فرهنگ ما کاملاً متفاوت است. من تجربه کار در امارات، کویت، عربستان سعودی را دارم، اما شاید راحت‌ترین مقطع کاری برای من در ایران بوده است. مردم اینجا فوق‌العاده میهمان نواز هستند.

سرمربی تیم ملی همچنین درباره زندگی در تهران و اینکه آیا در ایران مشکل غذایی دارد یا خیر، تصریح کرد: مشکلی به لحاظ غذایی ندارم، اما غذاهای خودمان را ترجیح می‌دهم. تهران شهری سطح بالا با 12 میلیون نفر جمعیت است. فقط از شلوغی تهران خوشم نمی‌آید چون برای رسیدن به هر مقصد یک یا دو ساعت طول می‌کشد. آنها کمی با آرامش رانندگی می‌کنند. دوست دارم تیمم به مانند ساماندهی عجیب و منطقی که آنها در ترافیک برقرار می‌کنند، بازی کند. این یعنی نظم و سازماندهی وجود دارد، اما ابتکار عمل هم هست که این برای من ترکیبی ایده‌آل است.

وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: من شهرهای دیگر ایران را هم دیده‌ام. بیشتر از همه چیزهای تاریخی را دوست دارم. شیراز و اصفهان برای من شگفت‌انگیز هستند. این دو شهر زیبا هستند، مقبره‌های پادشاهان و ... . دیدن ایران را به همه توصیه می‌کنم. فرهنگ قدیمی ایران چیزی برای نشان دادن دارد.

اسکوچیچ در ادامه با اشاره به علاقه‌اش به ادبیات خاطرنشان کرد: من خیلی به ادبیات علاقه دارم. علوم اجتماعی، روانشناسی و جامعه‌شناسی را هم دوست دارم. تاریخ عشق است. در واقع، من به طور خاص دو چیز را دوست دارم، پیاده‌روی و مطالعه. سه سال پیش، راه سنت‌جیمز یا همان راه فرانسوی را 900 کیلومتر پیاده‌روی کردم. این کامینو فرانسس (جاده) است که مردم از چندین جهت از فرانسه در جاده منتهی به سانتیاگو دِ کامپوستلا عبور می‌کنند. این جاده بیش از ده قرن قدمت دارد و تاریخ خاص خود را دارد. از آنجایی که اسپانیا را دوست دارم چون سابقه بازی در آنجا را دارم، واقعاً از آن لذت بردم. شاید این بزرگترین تجربه زندگی من بوده باشد.

اسکوچیچ در پایان در مواجهه با این پرسش که «چه سطح مربیگری بعدی شما را مجذوب خود می‌کند؟»، گفت: من از وضعیت فعلی‌ام (سرمربیگری تیم ملی ایران) لذت می‌برم. اکنون شیفته حضور در جام جهانی هستم. مطمئناً کار در اروپا، اول از همه مربیگری در اسپانیا، شاید هم یک تیم ملی دیگر و یک باشگاه دیگر بتواند من را مجذوب خود کند. تنها می‌خواهم در سطح بالای مربیگری بمانم.

 تیم ملی فوتبال ایران که در حال حاضر با 19 امتیاز صدرنشین گروه A دور پایانی مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا است، از ساعت 18 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی و پشت درهای بسته به مصاف امارات می‌رود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۹۶۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان