//
کدخبر: ۳۳۸۲۱۲ //

به جای مانده از دیدار نهایی سوپرکاپ اسپانیا/متخصص، سنت شکنی نکرد

به جای مانده از دیدار نهایی سوپرکاپ اسپانیا/متخصص، سنت شکنی نکرد

امین یزدانی؛ دوتیم رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو درحالی دیدار نهایی سوپر کاپ اسپانیا را آغاز کردند که بیشتر کارشناسان و علاقه‌مندان فوتبال جهان شانس کهکشانی‌ها را درکسب عنوان قهرمانی بیشتر از حریف باسکی خود می‌دانستند.

 

شاگردان کارلتو ازهمان ابتدا بر توپ و میدان حاکم شدند و هر چه از دقایق بازی درنیمه نخست سپری میشد،حلقه محاصره را برشاگردان مارسلینو، تنگ وتنگ تر می کردند.

برخلاف تصور همه ،کارلتو برنامه تهاجمی خود را از سمت راستی که از مثلث معرکه واسکز-مودریچ و رودریگو تشکیل شده بود، جهت رسیدن به دروازه بیلبائو،طراحی کرده بود و ازهمین مسیر نیز به گلهای خود رسید.

پاس کوتاه کاسیمیرو به مودریچ و پاس درحال حرکت و درفضای این کروات فوق العاده به رودریگو رسید، تا این وینگر آزاد شده برزیلی ازنیم فضای سمت چپ بیلبائو به عمق بزند،درحالی که سه مدافع باسکی همزمان به استقبالش آمده بودند، نیش پای او کافی بود تا مودریچ باتجربه که خود را دربهترین فضای ممکن رسانده بود با ضربه دیدنی، فنی و هوشیارانه ،دروازه سیمون ملی پوش بیلبایو را روی پاشنه بچرخاند.

رئالی‌های با تجربه(بویژه بازیکنان خط میانی) در ادامه بخوبی ۵ دقیقه طلایی را با کنترل و اداره بازی ،خنثی کردند، تا نیمه اول،برنده راهی رختکن شوند.

رئالی‌ها نیمه دوم را هم طوفانی آغاز کردند،آنها مجددا از سمت راست تهاجمی خود که کارلتو ازپیش طراحی حملاتش را از آنجا سازماندهی کرده بود، ارسالی را روی دروازه بیلبائو تدارک دیدند، توپِ بنزما، که درجایی کلیدی و حیاتیِ موسوم به منطقه ۱۴ قرار گرفته بود، به دست مدافع بیلبائو درمحوطه جریمه برخورد کرد تا خود بنزما ازنقطه پنالتی گل دوم تیمش را بثمر برساند.

رئالی‌ها در ادامه بازی،به خوبی با استفاده از تجربه بالای بازیکنان خود، هنر اداره و‌کنترل بازی را به شکلی آمورشی در زمین پیاده کردند و مترصد استفاده از انتقال مثبت بودند که درچند نوبت دستپاچگی وینیسیوس سبب شد که رئال نتواند بر تعداد گل های خود بیفزاید.

تعویض های آنجلوتی(بویژه ورود والورده) مدبرانه و‌هوشمندانه بود.

 درآن سوی تعویض‌های مستمر مارسلینو که همه در راستای تقویت فاز تهاجمی تیم‌ بود ،فشار مضاعفی را بر روی دروازه رئال وارد کرد،اما خط دفاعی و دفاع تیمی و درخشش خیره کننده کورتووا،سبب شد کهکشانی ها شب بسیار خوبی را سپری کنند.

سوپرکاپ+اسپانیا2

نزدیک شدن کروس و مودریچ به کاسیمیرو و پوشش دادن مناطق جلوی واسکز و مندی از سوی رودریگو و وینیسیوس،باعث شد حفره دفاعی جلوی مدافعین میانی رئال بخوبی پوشش داده شود.

سرانجام بازیکنان بیلبائو روی به ارسال ازکناره‌ها آوردند و روی یک ارسال ازسمت چپ خودی،میلیتائو نتوانست ،رائول گارسیا تازه وارد را در جنگ‌ هوایی مهار کند.ادر ناچار شد با دست   خطا کند،ضربه پنالتی رائول گارسیا را کورتووا به خوبی مهار کرد،تا هم رئال مادرید نشان دهد در بردنِ فینال‌ها سنت شکنی نکرده باشد و هم در آن سوی، اتلتیک بیلبائو نشان داد که هنوز راه و مسیر پیروزی دربازی نهایی را یاد نگرفته است.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۲۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان