//
کدخبر: ۳۳۸۰۶۵ //

هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید سرما

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید سرما در کشور هشدار داد و استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه کرد.

هشدار سازمان هواشناسی درباره تشدید سرما
به گزارش فرتاک نیوز،

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: با نفوذ توده‌ هوای سرد از یکشنبه(۲۶دی‌ماه)روند کاهش دما و ماندگاری و تشدید هوای سرد پیش‌بینی می‌شود که این وضعیت جوی تا پایان جمعه (اول بهمن)ادامه دارد.

این وضعیت جوی یکشنبه (۲۶دی‌ماه) در شمال غرب، دوشنبه (۲۷دی‌ماه) در شمال غرب و سواحل شمالی، سه شنبه (۲۸دی‌ماه) در شمال غرب وسواحل شمالی، دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب و پنجشنبه (۳۰دی‌ماه) در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و جمعه (اول بهمن)در در شمال غرب و غرب، دامنه جنوبی البرز، مرکز و سواحل شمالی و شمال شرق و شرق پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل  دور از انتظار نیست.

به توصیه سازمان هواشناسی، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۰۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان