//
کدخبر: ۳۳۸۰۳۵ //

روانخواه: بهتر است لیگ برتر را یک سال تعطیل کنند!

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال اعتقاد دارد، این تیم از لحاظ نتیجه‌گیری فوق‌العاده عمل کرده است، ولی نوع و سبک بازی آبی‌پوشان باید تغییر کند.

روانخواه: بهتر است لیگ برتر را یک سال تعطیل کنند!
به گزارش فرتاک نیوز،

امیدرضا روانخواه، درباره عملکرد تیم فوتبال استقلال در پایان هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: استقلال در بحث نتیجه‌گیری فوق‌العاده عمل کرده است. آمار گل‌های خورده و زده این تیم می‌تواند زمینه‌ساز ساختن استقلالی باشد که در سال‌های آینده مسیر قهرمانی را به خوبی طی کند و به موفقیت برسد، ولی پشت این آمار خوب و نتایج، باید کمی سبک بازی و ایجاد موقعیت از نظر کمیت و کیفیت به مدنظر هواداران نزدیک شود.

«هر چقدر به پایان نیم‌فصل نزدیک می‌شدیم، نوع بازی استقلال بهتر می‌شد که این مسئله جای تقدیر دارد.»، وی با بیان این جمله افزود: سختی کار تیم‌های پرهوادار در دنیا این است که هم باید زیبا بازی کنند و هم نتیجه بگیرند. در تیم‌های پرهوادار که برای قهرمانی می‌جنگند، نتیجه گرفتن راحت‌تر از زیبا بازی کردن است، به همین دلیل سیراب کردن هواداران از دیدن بازی خوب سخت به نظر می‌رسد. استقلال شخصیت خوبی پیدا کرده است و امیدوارم با انجام بازی زیبا حوصله هواداران سَر نرود. تصور می‌کنم این اتفاق در نیم‌فصل دوم می‌افتد و استقلال بهتر بازی خواهد کرد.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه چه توصیه‌ای به کادر فنی آبی‌پوشان دارد، تصریح کرد: در کنار سرمربی تیم نیستیم که ببینیم چه شرایطی را تجربه می‌کند. از بیرون می‌توان گفت استقلال پیشرفت کرده است، ولی باید در نوع ایجاد موقعیت شرایط بهتری داشته باشد. گل‌هایی که استقلال می‌زند، با اشتباه حریف و روی خلاقیت بازیکنان به ثمر می‌رسد، این اتفاق در فوتبال دنیا تأثیرگذار است، ولی بهتر است استقلال با شیوه و تاکتیک مشخص ایجاد موقعیت کند. از نظر فنی می‌توانم این توصیه را داشته باشم. از نظر مسائل بیرونی هم باید گفت فرهاد مجیدی به نسبت دو سه سال اخیر تجربه کسب کرده است. او کمک‌های خوبی مثل گابریله پین و صالح مصطفوی را دارد. بدون شک اعضای کادر فنی استقلال در نیم‌فصل دوم باید از حواشی فاصله بگیرند.

روانخواه در ادامه گفت‌وگوی خود با تسنیم، درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: اگر برنامه داشته باشیم تا به خودمان بیاییم، حذف از آسیا برای فوتبال‌مان خوب است. متأسفانه فوتبال ما ساختار درست و حسابی ندارد و حتی در سطح کشورهای همسایه نیز نیستیم. از امکانات و سخت‌افزار گرفته تا حتی فیلمبرداری مسابقات فوتبال، وقتی در هیچکدام از پارامترها قرار نیست پیشرفت کنیم، به چه علت باید در آسیا باشیم؟ باید با همان ساختار قبلی شرکت می‌کردیم؟! اگر قرار باشد سیستم و ساختار فوتبال ما بهتر شود، حتی یک سال لیگ برتر را تعطیل کنند تا از لحاظ ساختار و سخت‌افزار به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم. وقتی این مسائل نباشد، چرا این لذت را از مردم بگیریم؟

وی ادامه داد: حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان به آسیا وجهه می‌دهد، ولی متأسفانه با سهل‌انگاری این حضور را از دست دادیم. از طرفی، وقتی هیچ چیزی به باشگاه‌ها نمی‌دهیم چه انتظاری داریم که آنها بتوانند پارامترهای استاندارد را تیک بزنند؟! متولیان فوتبال یک ماه قبل از شروع مسابقات می‌گویند باشگاه‌ها باید مجوز حرفه‌ای بگیرند، در صورتی که وقتی لیگ هر سال به پایان می‌رسد، باید کارگروهی تشکیل شود تا به حداقل استانداردها برسیم.

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: ما در دل فوتبال حضور داریم و با آن زندگی می‌کنیم. اگر جلوی خیلی از مسائل گرفته نشود و به فکر فوتبال نباشیم، اتفاق‌های بدی می‌افتد. باید اجازه دهیم پولی که به چرخه فوتبال می‌آید در خود فوتبال هزینه شود، هزینه‌هایی مثل ساخت کمپ‌های تمرینی و خرید تجهیزات حرفه‌ای برای فوتبال. اگر این کار را نکنیم قول می‌دهم در سه چهار سال آینده فوتبالی نخواهیم داشت که ارزش صحبت کردن داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۰۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان