//
کدخبر: ۳۳۶۲۴۱ //

۱۱ نکته که باید پیش از بازی استقلال- فولاد خوزستان بدانید

استقلال در دیداری از هفته دوازدهم به دیدار فولاد خوزستان می‌رود.

11 نکته که باید پیش از بازی استقلال- فولاد خوزستان بدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

بازی‌های هفته دوازدهم، روز چهارشنبه هشتم دی ماه با انجام 8 مسابقه پیگیری می‌شود. در دیداری که ورزشگاه آزادی میزبان آن است، از ساعت 18 استقلال و فولاد به مصاف هم خواهند رفت.

1- استقلال با 25 امتیاز، صدرنشین لیگ است و طبیعتاً با پیروزی در این مسابقه جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. شکست در این بازی اما ممکن است این تیم را در رده دوم جای دهد.

2- فولاد با 17 امتیاز، هفتم است و در صورت باخت در این مسابقه احتمال سقوط به رده هشتم را دارد و با برد در این دیدار می‌تواند تا رتبه چهارم صعود کند.

3- استقلال در 6 بازی قبلی خود به 4 پیروزی و 2 تساوی دست یافته است. این تیم با 3 برد متوالی پا به این دیدار می‌گذارد. فولاد خوزستان هم در 6 بازی گذشته 2 پیروزی و 4 تساوی داشته است.

4- استقلال یکی از تیم‌های بدون باخت لیگ است. این تیم برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ برتر تا هفته یازدهم شکستی نداشته است. فولاد هم از زمان روی کار آمدن جواد نکونام باختی را تجربه نکرده است. استقلال تنها تیمی است که در دیدارهای خانگی گل نخورده است. استقلال با 2 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد.

5- تقابل‌های جواد نکونام با تیم سابقش استقلال و مخصوصاً فرهاد مجیدی جذاب بوده است. استقلال با فرهاد مجیدی در اولین بازی پس از وقفه لیگ به خاطر شیوع کرونا در بازی برگشت لیگ نوزدهم، مغلوب فولاد نکونام شد. نکونام فصل گذشته اولین شکست فصل را به محمود فکری تحمیل کرد. ولی در دور برگشت، مجیدی در اولین مربیگری خود پس از بازگشت به استقلال، فولاد را مغلوب کرد. آخرین رویارویی استقلال و فولاد به فینال جام حذفی فصل گذشته باز می‌گردد که فولاد در ضربات پنالتی به قهرمانی دست یافت. نکونام در مجموع دیدارهای لیگ و جام‌حذفی به 2 پیروزی، 3 تساوی و 1 شکست برابر استقلال دست یافته است.

6- در تاریخ تقابل دو تیم در لیگ برتر، فولاد خوزستان به 10 پیروزی دست یافته، 17 بازی با برتری استقلال به پایان رسیده و 11 دیدار هم مساوی شده است. فولاد در 9 تقابل قبلی خود در تهران تنها صاحب یک پیروزی شده است.

7- رضا عنایتی، آقای گل تاریخ لیگ برتر با 6 گل بهترین گلزن تقابل دو تیم است. در ترکیب فعلی دو تیم، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی، ارسلان مطهری، وریا غفوری، مجتبی نجاریان و لوسیانو پریرا سابقه گلزنی در این دیدار را دارند. لوسیانو پریرا با 5 گل بهترین گلزن حال حاضر فولاد و دومین گلزن برتر لیگ است. جعفر سلمانی و کوین یامگا با 3 گل بهترین گلزنان استقلال هستند.

8- مهدی مهدی پور با نمره « متریکا» 7.21، بهترین بازیکن استقلال و چهارمین بازیکن برتر لیگ است. در ترکیب فولاد، حمید بوحمدان با نمره 6.90 این عنوان را در اختیار دارد.

9- عارف آقاسی، رشید مظاهری، زبیر نیک‌نفس و بابک مرادی بازیکنان استقلال هستند که سابقه عضویت در فولاد را دارند. در ترکیب فولاد هم آیاندا پاتوسی قبلاً آبی‌پوش بوده است.

10- در ترکیب استقلال، کاپیتان این تیم، وریا غفوری، به خاطر مصدومیت همچنان غایب خواهد بود. ارسلان مطهری و کوین یامگا در تمرینات هفته گذشته استقلال به دلیل مصدومیت و بیماری حضور کاملی نداشتند و وضعیت‌شان برای این مسابقه به طور کامل مشخص نیست.

11- امیر عرب براقی داور بازی استقلال با فولاد خوزستان خواهد بود. عرب براقی در 3 بازی این فصل قضاوت کرده و برای نخستین‌بار است که دیدار استقلال- فولاد را سوت می‌زند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان