//
کدخبر: ۳۳۵۷۷۰ //

فوری: AFC هفده ایراد از پرسپولیس گرفت، ۱۵ ایراد از استقلال

آخرین نامه ای که کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و مطابق آن پیش بینی می شود استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند، نتیجه شوخی فدراسیون با دو باشگاه سرخابی در کمیته بدوی است اما درباره این نامه و دلایل آن روایت تازه ای به گوش می رسد؛ AFC بیش از 1000 صفحه فرم و لیست و مدرک ناقص از استقلال و پرسپولیس دارد!

فوری: AFC هفده ایراد از پرسپولیس گرفت، 15 ایراد از استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال و پرسپولیس با ایرادهای فراوان و مدارک ناقص، شانس اندکی برای بقا در لیگ قهرمانان آسیا دارند. مقصر این شرایط هم در درجه اول فدراسیون فوتبال است و سپس شخص حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان که گفته بود وزارت قبلی به ما در زمینه خصوصی سازی پاس گل داده و فقط مانده ما گل بزنیم اما در عمل نه تنها گل نزد و دروازه خالی را خراب کرد، بلکه با حمایت های بیجا از رییس فدراسیون فوتبال، به سرخابی ها گل به خودی زد!

به گزارش طرفداری، داریوش مصطفوی که این روزها با 80 سال سن، آلت دست شهاب عزیزی خادم شده در تلاش است حذف سرخابی ها را گردن دولت بیاندارد تا پس از آن که غلامرضا رفیعی مشاور حقوقی رییس فدراسیون، فوتبال را مقابل مجلس قرار داد، حالا فوتبالدوستان مقابل دولت قرار بگیرند چرا که حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان رفیق صمیمی شهاب عزیزی خادم و حمیدرضا مهرعلی است و داریوش مصطفوی اجازه ندارد به نقش کم کاری های وزیر ورزش در حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اشاره کند. گفته می شود سجادی هم به همان حلقه ای تعلق دارد که یک سرش به کرج وصل می شود. راست و دروغش گردن راوی اما آنچه قابل کتمان نیست همسویی وزیر ورزش و رییس فدراسیون فوتبال است که دوشادوش هم در صف اول شرایط امروز سرخابی ها بودند اما امروز به نظر می رسد در حال جا خالی دادن هستند تا مردم در حذف استقلال و پرسپولیس یقه دولت را بگیرند.

در حالی که داریوش مصطفوی به نمایندگی از فدراسیون فوتبال در تلاش است تمام تقصیرات را به گردن دولت بیاندازد، هنوز یادمان نرفته حمید سجادی چند ماه قبل گفت وزیر قبلی در زمینه خصوصی سازی به ما پاس گل داد و فقط مانده ما گل بزنیم اما خبری از این گل نشد.

فدراسیون فوتبال در تمام سال های قبل با توجه به آشنایی با ریشه مشکلات سرخابی ها که به مالکیت مشترک دو باشگاه برمی گردد، به استقلال و پرسپولیس کمک می کرد مجوز حرفه ای بگیرند ولی در این دوره رییس فدراسیون فوتبال به کمیته بدوی دستور سختگیری داد و همین دستور و بدتر از آن همان شوخی بی مزه که از کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای خواسته شد به استقلال و پرسپولیس مهلت سه ماهه بدهد، باعث شد کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به دو باشگاه حساس شود و حالا هر دو باشگاه در آستانه حذف باشند.

البته حذف شدن یا نشدن دو باشگاه به متن نامه 22 دسامبر کنفدراسیون فوتبال آسیا بستگی دارد. اگر در این نامه اعلام شده باشد سرخابی ها ابهامات را برطرف کنند، این شانس هنوز برای استقلال و پرسپولیس وجود دارد که به لیگ قهرمانان برگردند اما اگر AFC از استقلال و پرسپولیس دفاعیه خواسته باشد یعنی تصمیم برای حذف این دو باشگاه گرفته شده است.

بخشی از حذف این دو باشگاه قطعا به مالکیت مشترک آنها و بدهی های مالیاتی شان برمی گردد. مشکل مالکیت مشترک و مالیات که با رفتن به بورس حل می شد برای سرخابی ها دردسر شد اما این تمام ماجرا نیست. به گفته منابع آگاه، کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه هایی که برای فدراسیون فوتبال فرستاده، 17 مورد از پرسپولیس و 15 مورد از استقلال ایراد گرفته است. از ساختار حرفه ای تا بدهی ها و مشکلات مالی و روشن نبودن صورت های مالی تا موارد جزئی تر که به راحتی قابل حل بود.

باورش سخت است اما AFC ایرادهای پرسپولیس را در 623 صفحه و ایرادهای استقلال را در 490 صفحه لیست کرده و تاسف آور اینجاست که برخی از این صفحه ها شامل فرم ها و لیست هایی می شود که باید دو باشگاه به راحتی پر می کردند. به طور نمونه، لیست بازی های حرفه ای شان در یک سال گذشته، فرم آموزش کادرفنی تیم و فرم ها و لیست های ساده دیگر که برخی را اصلا فدراسیون به دست دو باشگاه نرسانده و بخش عمده اش را هم دو باشگاه پشت گوش انداخته اند.

متاسفانه ناآشنایی فدراسیون فعلی به قواعد کنفدراسیون فوتبال آسیا استقلال و پرسپولیس را در منگنه قرار داده و حالا ممکن است روز دوشنبه جواب های استقلال و پرسپولیس از نگاه کنفدراسیون قانع کننده نیاید و هر دو باشگاه حذف شوند.

فقط این وسط مانده ایم چرا شهاب عزیزی خادم چند روز قبل در دیدار مشترکی که در حضور داریوش مصطفوی با مدیران عامل استقلال و پرسپولیس داشت به آنها گفت مجوز حضور در لیگ قهرمانان را برای شما گرفتم و مدیران دو باشگاه چرا از او بابت کار نکرده تشکر کردند؟ چرا کسی به این هم ناراستی و نادرستی رسیدگی نمی کند؟ مگر می شود به همین سادگی راست نگفت و ادعای کذب کرد؟

راستی، این را هم دولت به فدراسیون فوتبال گفت که فرم ها را پر نکنید و لیست ها را به موقع ارائه ندهید؟ نکند این تسویه حساب سیاسی با دولت فعلی باشد؟

البته این فدراسیون که یک روز به مجلس دستور می دهد (رجوع شود به نامه مشاور حقوقی رییس فدراسیون به مجلس) و یک روز برای دولت شاخ و شانه می کشد، قطعا شاهکارهای دیگری هم خلق خواهد کرد. آنها هنوز مستقل نشده هر کاری دلشان بخواهد می کنند و فقط کافی است اساسنامه شان هم به شکل دلخواه آنها در مجلس مصوب شود تا شاهد معجزه های تازه باشیم! 

فدراسیون خوبان عالم با سرعت شهاب، رکوردها را می شکند و مرزها را پشت سر می گذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان