//
کدخبر: ۳۳۵۴۲۵ //

بحران مالی یوونتوس؛ همه مقصر، غیر از رونالدو

باشگاه یوونتوس برخلاف رویه معمول در سرمایه‌گذاری‌های اخیر اشتباه کرده است.

بحران مالی یوونتوس؛ همه مقصر، غیر از رونالدو
به گزارش فرتاک نیوز،

یوونتوس وارد یک نوع بحران مالی شده که خروج از آن آسان به نظر نمی‌‌رسد. به نقل از «گاتزتا دلو اسپورت»، این بحران مالی تنها به خریدهای سرسام‌‌آور باشگاه ختم نشده بلکه گستره‌ آن تا تخلفات مالی گسترده‌ آنیلی‌‌ها برای حفظ ارزش سهام باشگاه هم افزایش پیدا می‌‌کند اما انتقاد اصلی این روزنامه‌ ایتالیایی به هزینه‌‌های هنگفت برای به خدمت گرفتن بازیکنانی است که تحت هیچ شرایطی به اندازه‌ خرجی که روی دست باشگاه گذاشتند، برای بانوی پیر تورین کارایی نداشتند.

بر باد رفته

در این گزارش که با تاکید روی «بر باد رفتن 500 میلیون یورو» در خریدها تنظیم شده، نام گونسالو ایگواین در ردیف اول به چشم می‌‌خورد. بیانکونری برای به خدمت گرفتن ایگواین با در نظر گرفتن مجموع تمام پرداختی‌‌ها، 122 میلیون یورو هزینه کرد؛ به او 45 میلیون یورو پاداش و دستمزد پرداخت کرد و بابت قرض دادنش به میلان و چلسی 18 میلیون یورو به دست آورد. نقش داشتن ایگواین در قهرمانی در لیگ داخلی طی سال‌های 2017 و 2018 انکارناپذیر است، با این وجود هزینه 122 میلیون یورویی برای این مهاجم آرژانتینی غیرمنطقی بوده و بیش‌تر شبیه ولخرجی است. اشتباهات یوونتوس در پنجره‌‌های نقل و انتقالات از نظر «گاتزتا» به اینجا ختم نمی‌‌شود. پرداخت 87 میلیون یورو برای داگلاس کاستا، 85 میلیون یورو برای آرتور، 73 میلیون یورو برای برناردسکی و یا 49 میلیون یورو برای کولوسِوسکی که انتظارات را بر آورده نکرده و در لیست فروش زمستانی یوونتوس قرار دارد، هم ذیل عنوان «500 میلیون بر باد رفته» قرار می‌‌گیرد. 

رونالدو مقصر نیست

کریستیانو رونالدو؟ با وجود اینکه خرید و پرداخت دستمزد و پاداش فوق‌ستاره‌ پرتغالی برای یوونتوس رقمی معادل 277 میلیون یورو را به ثبت رسانده اما «گاتزتا» معتقد است او بسیار بیش‌تر از خرجی که برای باشگاه داشته، سودمند بوده و این سودمندی از زمین فوتبال فراتر رفته و در  جنبه‌‌های تجاری هم برای بیانکونری نمود پیدا کرده است. با وجود اینکه کریستیانو رونالدو در تابستان تورین را به مقصد منچستر ترک کرد اما همچنان در صدر لیست بهترین گلزنان یوونتوس در سال 2021 در قرار دارد. «گاتزتا» ضمن قرار ندادن نام کریستیانو رونالدو در این گزارش به عنوان یک اشتباه و هدر رفت مالی، با جمله‌ «اشتباهات در جاهای دیگری رخ داده» به گزارش خود پایان داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان