//
کدخبر: ۳۳۵۳۳۷ //

خطر حذف از آسیا همچنان در کمین استقلال و پرسپولیس

در حالی که صحبت از حل مشکل پرسپولیس و استقلال برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا شده اما رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای می‌گوید که خطر حذف از آسیا همچنان در کمین این دو تیم است.

خطر حذف از آسیا همچنان در کمین استقلال و پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

روز یکشنبه نشستی برای بررسی صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برگزار شد. در این جلسه که مدیران فدراسیون فوتبال، کمیته‌های بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه‌ای و مدیران دو باشگاه تهرانی حضور داشتند در خصوص آخرین وضعیت برطرف شدن مشکلات و موانع حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بحث و تبادل نظر شد.

در آبان‌ماه و در حالی که گفته می‌شد به احتمال زیاد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان 2022 حذف می‌شوند، در لحظه آخر مجوز این دو باشگاه به صورت مشروط صادر و فرصت سه‌ ماهه‌ای داده شد تا مشکلات را برطرف کنند. با این وجود بعد از نشست روز یکشنبه، از سوی باشگاه پرسپولیس و برخی منابع دیگر مطرح شد که موانع سد راه صدور مجوز حرفه‌ای برداشته و خطر کنار گذاشته شدن از آسیا برطرف شده است.

داریوش مصطفوی رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: جلسه روز یکشنبه،‌ فقط یک نشست هماهنگی برای بررسی و رفع موانع بود. نظر و رأی نهایی در این باره از سوی آقای سعید عباسی و 3 نفر دیگر از همکاران‌شان در کمیته بدوی صادر می‌شود و بعد از آن رأیی که توسط ما در کمیته استیناف صادر می‌شود، در داخل و خارج از کشور قابل شکستن و تغییر نیست. این مسئولیت خوشبختانه یا بدبختانه برعهده ماست.

وی درباره اینکه گفته شد در این جلسه موانع سد راه دریافت مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس برداشته شده است، تصریح کرد: دو سه ساعت درباره مشکلات  و موانع بحث شد و رئیس فدراسیون فوتبال نیز مسائل را هدایت و نظارت کرد. در نهایت کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای مشکلات این دو باشگاه را اعلام کرد و باشگاه‌ها موظف شدند تا قبل پایان مهلت سه ماهه‌، آنها را رفع کنند.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای درباره اینکه مشکلات دو باشگاه مشخصاً چه مسائلی هستند، عنوان کرد: مهمترین مسئله، بدهی مالیاتی است که از سال 1380 گریبان این باشگاه‌ها را گرفته است. مبلغ بدهی با توجه به درآمد باشگاه‌ها در این سال‌ها خیلی زیاد است و این مشکل باید توسط برخی دستگاه‌ها حل و فصل شود. در این مورد، قرار شد از طریق مدیران عامل دو باشگاه ترتیبی اتخاذ شود که بدهی مالیاتی صفر شود. این کار کمی مشکل است ولی باید صورت بگیرد.

مصطفوی اظهار داشت: مورد دیگر بحث دولتی بودن این دو باشگاه است که این مشکل هم در شرف حل شدن است. به عنوان فردی که در روند صدور مجوز حرفه‌ای مسئولیتی از AFC دارم، معتقدم باید این دو مورد حل شود و بعد به فکر صادر شدن مجوز حرفه‌ای باشیم. مکانیزم‌های انجام کار از طرف دو باشگاه طراحی شده و خیلی خوشبین هستم که با رفع موانع، مشکلی برای حضور این تیم‌‌ها در لیگ قهرمانان نباشد.

وی گفت: نظر شخصی من به عنوان فردی که سال‌هاست در فوتبال ایران حضور دارم، این است که باید توسعه این جریان را طوری پیش ببریم که با 40 میلیون هوادار از لحاظ روحی و روانی بازی نشود. فقط کمیته‌های استیناف و بدوی نیستند که باید برای صدور مجوز حرفه‌ای رأی بدهند، پشت این آرا یک دنیا احساس و هوادار خوابیده است. وظیفه ملی و میهنی ما ایجاب می‌کند از باشگاه‌های خودمان حمایت کنیم، هر چند از سوی AFC برای طی شدن روند صحیح، وظیفه قانونی داریم.

رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای در پایان به تسنیم گفت: اگر موانع یاد شده برطرف نشوند، کماکان خطر حذف این دو تیم از آسیا وجود دارد. یکسری از مسائل دست کنفدراسیون فوتبال آسیاست و باید آنها را قانع کنیم. من راه این کار را بلدم و می‌دانم کنفدراسیون فوتبال آسیا دوست ندارد فوتبال در ایران تعطیل شود. غیبت استقلال و پرسپولیس یعنی غیبت نصف فوتبال ایران. سپاهان، تراکتور و فولاد هم جزو باشگاه‌های پرطرفدار آسیا هستند. وظیفه ما نیز رعایت مقررات و تسهیل کار برای باشگاه‌های خودمان است. باید دست به دست هم دهیم و این کار را تمام کنیم. اینقدر در گذشته دروغ گفته شده که دیگر جا برای مماشات نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۳۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان