//
کدخبر: ۳۳۳۹۲۴ //

حق پخش از عهده ما خارج است

به تازگی سازمان لیگ به توصیه رییس فدراسیون فوتبال تبلیغات محیطی را به باشگاه ها واگذار کرد و از این پس باشگاه ها مجری تبلغیات محیطی در استادیومی که به میدان می روند، خواهند بود.

حق پخش از عهده ما خارج است

البته این بدین معنی نیست که درآمدهای سازمان لیگ از تبلیغات محیطی کاهش پیدا کرده باشد. تبلیغات محیطی در ازای ارایه تضامین مالی به سازمان لیگ و هم چنین پرداخت سهم سازمان لیگ به باشگاه ها واگذار شده است. باشگاه ها می بایست 30 درصد از درآمدهای خود در این بخش را به حساب سازمان لیگ واریز کنند.

در این کش و قوس باشگاه ها ضمن تشکر از سازمان لیگ و هم چنین فدراسیون فوتبال خواستار واگذاری حق پخش بازی های لیگ برتر به باشگاه ها شده اند و اینکه در این زمینه هم باشگاه ها وارد عمل شوند. پاسخ فدراسیون فوتبال به باشگاه ها به صورت شفاهی واضح و روشن بود؛ اینکه حق پخش از عهده ما خارج است و قراردادی در این زمینه با سازمان صدا و سیما نداریم.

بر اساس مصوبه مجلس هم اکنون سازمان صدا و سیما 30 درصد از درآمدهای تبلیغاتی به هنگام پخش مسابقات ورزشی را به حساب وزارت ورزش و جوانان واریز می کند و وزارت ورزش و جوانان مجری واریز این پول به حساب فراسیون فوتبال و سایر فدراسیون های ورزشی است. به نظر می رسد پولی که از این راه به حساب باشگاه ها واریز می شود اندک باشد.

از آنجایی که باشگاه ها وارد عمل شدند و تبلیغات محیطی را در اختیار گرفتند دور از ذهن نیستند باشگاه ها در آینده ای نزدیک در این مسیر راه تعامل با سازمان صدا و سیما را در پیش بگیرند و در همکاری های دو جانبه قرارداد حق پخش را امضاء کنند. البته این منوط به این است مصوبه مجلس در زمینه حق پخش تغییر کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان