//
کدخبر: ۳۳۳۳۹۰ //

ترکیب احتمالی آبی ها در شهرآورد ۹۷

به نظر می رسد که فرهاد مجیدی برای شهرآورد پایتخت چندین سورپرایز بزرگ مدنظرش داشته باشد.

 ترکیب احتمالی آبی ها در شهرآورد 97
به گزارش فرتاک نیوز،

غیبت وریا غفوری در ترکیب استقلال قطعی است و وضعیت آرش رضاوند و جعفر سلمانی نیز نامشخص است. رضاوند در روزهای گذشته به صورت انفرادی در تمرینات حضور پیدا کرده اما در آخرین جلسه تمرینی روز گذشته توانست به تمرین گروهی اضافه شود ولی ریسک استفاده از او می تواند باعث دردسر شود و مجیدی نیز قصد استفاده از این بازیکن را ندارد.

گفته می شود که سلمانی نیز در آخرین جلسه تمرینی پیش از دربی دچار آسیب دیدگی شده و وضعیت او برای دیدار امروز نامشخص است. مجیدی در انتظار پاسخ کادر پزشکی است ولی جدا از این مسئله، اخباری به گوش می رسد مبنی بر اینکه مجیدی سورپرایزهای بزرگی در ترکیب تیمش خواهد داشت.

* اعتماد مجیدی به گلر باتجربه

با وجود اینکه در 3 دیدار گذشته این علیرضا رضایی بود که در دروازه تیمش ایستاد و ضمن ثبت 2 کلین شیت، عملکرد خوبی را ارائه داد، اما مجیدی تصمیم گرفته است تا برای این دیدار روی تجربه سنگربان دیگرش حساب باز کند. سیدحسین حسینی که در دو دربی گذشته با مهار ضربات پنالتی توانست باعث موفقیت و پیروزی تیمش شود، از روحیه بالایی برخوردار است و به همین دلیل فرهاد از این سنگربان در ترکیب تیمش بهره می برد.

* ریسک بزرگ فرهاد روی عارف آقاسی

از اردوی استقلال خبر می رسد که فرهاد مجیدی قصد دارد از عارف آقاسی در ترکیب تیمش استفاده کند. سیستم مدنظر کادرفنی آبی ها برای این دیدار دفاع 3 نفره است و آنها می خواهند آقاسی را در کنار سیاوش یزدانی و حسین مرادمند بازی دهند. مدافع فصل گذشته فولاد که از زمان پیوستن به استقلال فرصت چندانی برای حضور در ترکیب تیم پیدا نکرده، حالا در آزمون سخت و دشواری قرار گرفته است.

سیاوش یزدانی نیز همچون روال سابق در قلب خط دفاعی انجام وظیفه می کند. او در این فصل در حد یک مدافع باتجربه و کاملا در خدمت تیم ظاهر شده و در اردوهای اخیر تیم ملی نیز حضور داشته است. امروز می تواند روز متفاوتی برای او باشد. ضمن اینکه حسین مرادمند که پیشرفت محسوسی در بازی هایش داشته، دیگر بازیکن خط دفاعی آبی هاست.

* دانشگر جانشین غفوری می شود؟

استقلالی ها برای انتخاب جانشین وریا غفوری به این جمع بندی رسیده اند که از محمد دانشگر در این پست استفاده کنند. مدافعی که فصل گذشته نیز در چند بازی به جای وریا غفوری در سمت راست بازی کرد و اتفاقا نمره قبولی نیز گرفت. مجیدی به این نتیجه رسیده است که از کوین یامگا در خط حمله بهره بگیرد و دانشگر را در سمت راست بازی دهد. او امروز کار سختی برابر عناصر تهاجمی سمت چپ پرسپولیس نظیر وحید امیری خواهد داشت.

* خبری از چشمی نیست

در حالیکه به نظر می رسید استقلالی ها قصد داشته باشند روی تجربه بالای روزبه چشمی در این دیدار حساب باز کنند، اما گویا آمادگی زبیر نیک نفس سبب شده است تا کادرفنی او را به چشمی ترجیح داد. نیک نفس نیز که همچون عارف آقاسی فرصت بازی کمتری داشته، می تواند امروز توانایی هایش را به اثبات برساند.

مهدی مهدی پور دیگر بازیکن استقلال در خط میانی است. او در این فصل پخته تر و باتجربه تر ظاهر شده و امروز نیز عصای دست فرهاد مجیدی در خط میانی است. تقابل او با خط هافبک پرسپولیس نیز جالب توجه خواهد بود.

* حسین زاده در پستی متفاوت

اخباری غیررسمی از آسیب دیدگی جعفر سلمانی در تمرین روز گذشته استقلال خبر می دهد. کادر پزشکی آبی ها به شدت پیگیر وضعیت این بازیکن است و قصد دارند تا او را به بازی امروز برسانند. با این حال، کادرفنی این تیم در صورت غیبت سلمانی می خواهد از امیرحسین حسین زاده در سمت چپ استفاده کند. بازیکن جوانی که در دیدار آبادان بسیار خوب ظاهر شد و حالا در پستی متفاوت بازی خواهد کرد. چنانچه سلمانی به این بازی برسد، تغییراتی در ترکیب استقلال ایجاد می شود.

* رضا آذری سورپرایز ویژه دربی؟

از دیگر اخباری که شب گذشته و از اردوی آبی ها مخابره شده، حضور رضا آذری در ترکیب اصلی است. آرش رضاوند به بازی امروز نمی رسد و مجیدی قصد دارد ریسک بزرگی انجام داده و رضا آذری را به میدان بفرستد. بازیکن جوانی که در دیدار برابر گل گهر و صنعت نفت برای دقایقی به میدان رفت و حالا در یکی از بزرگترین آزمون هایش از دوران حضور در استقلال، می بایست در شهرآورد پایتخت از ابتدا به میدان برود. باید دید عملکرد این بازیکن جوان چگونه خواهد بود.

* خط حمله تمام خارجی در پی شکستن یک طلسم

استقلال بازیکنان خارجی زیادی در دربی ها داشته است اما تاکنون پای هیچ کدام به گل باز نشده است. امروز می تواند این طلسم شکسته شود. رودی ژستد که از زمان پیوستن به آبی ها در امر گلزنی ناکام بوده، امروز باز هم انتخاب نخست مجیدی برای خط حمله است. کوین یامگا نیز که پس از درخشش برابر ذوب آهن و فجر دچار افت شده، زوج ژستد در پیکان خط حمله استقلال است. هواداران آبی پوش امید زیادی به درخشش این دو نفر دارند.

ترکیب احتمالی استقلال برای دربی 97:

سیدحسین حسینی – سیاوش یزدانی – حسین مرادمند – عارف آقاسی – محمد دانشگر – زبیر نیک نفس – مهدی مهدی پور – امیرحسین حسین زاده – رضا آذری – رودی ژستد – کوین یامگا

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۳۳۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان