//
کدخبر: ۳۳۲۷۰۱ //

اکبریان جنجالی ترین گزینه ممکن برای قضاوت بازی استقلال در آبادان!

انتخاب محمدرضا اکبریان از سوی کمیته داوران برای بازی استقلال و صنعت نفت آبادان که در این روزها از هر نظر حساس و مهم است جای سوال دارد.

اکبریان جنجالی ترین گزینه ممکن برای قضاوت بازی استقلال در آبادان!
به گزارش فرتاک نیوز،

انتخابی که باعث اعتراض هواداران استقلال در فضای مجازی شده و احتمالا در روزهای آینده نیز شاهد واکنش‌های بیشتر به این انتخاب مدیران و مربیان و بازیکنان دوتیم خواهیم بود. حساسیت موضوع به اشتباه بزرگ اکبریان در بازی هفته بیست و نهم لیگ هجدهم بر می‌گرد که با مردود اعلام کردن گل سالم روح الله باقری به صنعت نفت به دلیل بیرون رفتن توپ قبل از پاس مهدی قایدی، عملا شانس قهرمانی در هفته آخر را از استقلالی‌ها گرفت با توجه به بازی آسان آبی‌ها در هفته آخر مقابل سپیدرود رشت در ورزشگاه آزادی، فشار بزرگی را از دوش پرسپولیس برداشت. مهم تر اینکه او بعدا اعتراف کرد در آن صحنه متوجه اشتباه کمکش در اوت اعلام کردن توپ شده بود، اما چون فرهاد مجیدی اعتراض شدیدی کرد تصمیم گرفت تا نظر کمک داور را بپذیرد و ضمن اخراج سرمربی جوان استقلال گل را مردود اعلام کند! پس از این ماجرا مدتی اکبریان برای استقلال قضاوت نمی‌کرد. جالب اینکه اکبریان در دربی 95 هم خطای پنالتی وحید امیری روی مهدی قایدی را نگرفت تا باعث خشم دوباره استقلالی هایی شود که قبل از این بازی در بیانیه نسبت به داوری اکبریان ابراز نگرانی کرده بودند.

اکنون در شرایطی که باشگاه استقلال در ماجرای تبلیغات محیطی و همچنین لغو مجوز بازی کوین یامگا و رودی ژستد تنها دقایقی قبل از بازی حساس با گل گهر حسابی با سازمان لیگ دچار چالش شده و تمام این اتفاقات را به حساب تسویه حساب‌های پشت پرده می‌گذارد، سپردن بازی حساس آبادان به اکبریان که استقلالی‌ها به او حساسیت و نسبت به او زاویه دارند، آنهم در بازی قبل از دربی که حتی دادن و ندادن یک اخطار هم می‌تواند سرنوشت ساز باشد جای سوال دارد؟! بعنی درست در همان جایی که اکبریان 3 فصل قبل اکبریان شانس قهرمانی را از فرهاد مجیدی و استقلالی‌ها گرفت. بازی استقلال و صنعت نفت با توجه به اینکه مجیدی و منصوریان سرمربی‌های دوتیم هستند و بازی پیش داربی است، به خودی خود حساس است، حالا انتخاب یک داور جنجالی که آبی‌ها نسبت به او زاویه دارند بی دلیل فقط شرایط را حساس تر می‌کند. هرگونه اشتباهی از اکبریان که در امزر داوری غیر قابل اجتناب است، اگر علیه استقلال باشد به حساب ادامه تسویه حساب سازمان لیگ و فدراسیون با این باشگاه و فرهاد مجیدی گذاشته می‌شود و حتی این موضوع را به حمایت رییس فدراسیون فوتبال از باشگاه آبادانی می‌گذارند. حمایتی که در بازی مقابل پرسپولیس هم با اشتباهات داوری شبهه برانگیز شد. اگر اشتباهات به سود استقلال باشد هم آن را به حساب جبران مافات اکبریان برای آبی‌ها می‌گذارند. یعنی اکبریان به سود و ضرر هرکدام از تیم‌ها اشتباه کند، پیشینه و استدلال و تحلیل‌های زیادی برای جنجالی و عمدی جلوه دادن آن و به راه افتادن یک موج جدید اعتراضی در تهران و آبادان وجود دارد. در چنین شرایطی چرا سازمان لیگ دست به چنین انتخاب چالش برانگیزی زده است؟ بدون تردید روال و برنامه کاری کمیته داوران ایجا حاشیه و چالش و جنجال تعمدی نیست، حالا بین این همه داور چرا قضاوت این بازی به محمد رضا اکبریان سپرده شده موضوعی است که اگر جواب منطقی برای آن وجود دارد لازم است تا از سوی کمیته داوران بازگو شود تا بلکه شایعات و شائبه‌های موجود مرتفع گردد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان