//
کدخبر: ۳۳۲۶۱۵ //

معمای پیچیده دروازه‌بان اول استقلال

علیرضا رضایی در دومین بازی خود هم برای استقلال موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد تا جایگاه خود را در این تیم تثبیت کند.

معمای پیچیده دروازه‌بان اول استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از نخستین خریدهای استقلال در فصل نقل انتقالات، علیرضا رضایی سنگربان فصل گذشته پیکان بود. استقلال فصل گذشته ۲ دروازه‌بان مدعی پیراهن تیم ملی داشت و به نظر می‌رسید با خرید رضایی از بین رشید مظاهری و حسین حسینی یک بازیکن از جمع استقلال جدا شود. هر ۲ دروازه‌بان اما علی‌رغم انتشار پیام خداحافظی در فضای مجازی در نهایت ماندنی شدند تا به نظر برسد که رضایی کار سختی برای بازی در استقلال داشته باشد.

رضایی جوان‌ترین دروازه‌بان با رکورد ۲ کلین‌شیت پیاپی

رضایی همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ۴ هفته ابتدایی فرصت بازی پیدا نکرد اما فرهاد مجیدی که نشان داده جسارت کافی برای به کارگیری بازیکنان جوان را دارد در بازی هفته پنجم مقابل نساجی از این گلر استفاده کرد و این بازیکن جوان جواب اعتماد سرمربی را با واکنش‌های خوب خود داد و شاید اگر آمادگی رضایی نبود استقلال این مسابقه را با دست خالی ترک می‌کرد. درخشش رضایی در اولین حضور خود در استقلال باعث شد تا در بازی بعد برابر گل‌گهر هم فیکس باشد البته در این دیدار رضایی کار سختی نداشت و دروازه‌اش کمتر با تهدید مواجه شد ولی به هر حال در این بازی هم کلین‌شیت کرد.

داستان بازی کردن رضایی تا حد زیادی مشابه وحید طالب‌لو است. استقلال در لیگ سوم مثل امروز از ۲ دروازه‌بان مطرح بهره‌مند بود و هادی طباطبایی و پرویز برومند در فهرست این تیم حضور داشتند که طباطبایی در ابتدای فصل از تیم کنار گذاشته شد. در دیدار حساس استقلال با سپاهان در اصفهان اما امیر قلعه‌نویی به دروازه‌بان گمنامی به نام وحید طالب‌لو میدان داد و این دروازه‌بان با کلین‌شیت در آن مسابقه جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ استقلال در لیگ برتر لقب گرفت که موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این رکورد همچنان به طالب‌لو تعلق دارد ولی رضایی با کلین‌شیت مقابل نساجی دومین دروازه‌بان جوان استقلال شد که توانسته در یک بازی کلین‌شیت کند.

طالب‌لو در دومین بازی خود برای استقلال مقابل استقلال اهواز دروازه‌اش باز شد اما رضایی در دومین بازی هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا با ۲۱ سال سن جوان‌ترین دروازه‌بان تاریخ استقلال باشد که در ۲ بازی متوالی کلین‌شیت می‌کند.

اولین تجربه استقلال با ۳ دروازه‌بان مدعی حضور در ترکیب اصلی

بسیاری اعتقاد دارند که یک تیم نباید به صورت همزمان از ۲ دروازه‌بان برجسته استفاده کند. به جرات اما در طول تاریخ هیچ تیمی به اندازه استقلال به صورت همزمان ۲ گلر صاحب‌نام نداشته و شاید بتوان گفت که در کمتر مقطعی از تاریخ استقلال از ۲ دروازه‌بان ایده‌آل محروم بوده است.

استقلال در مقاطعی از دهه ۵۰، به صورت همزمان دو دروازه‌بان تیم ملی یعنی ناصر حجازی و منصور رشیدی را در ترکیب خود می‌دید. در اواخر دهه ۶۰، در کنار احمدرضا عابدزاده، حمید بابازاده قرار داشت در اوایل دهه ۷۰، بهزاد غلامپور، بابازاده را در درون دروازه استقلال همراهی می‌کرد.

حضور همزمان دروازه‌بانان مطرح در استقلال در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ با بازی پرویز برومند و هادی طباطبایی ادامه پیدا کرد. وحید طالب‌لو در مدت حضور خود در استقلال رقیب جدی به نام مهدی رحمتی داشت و در نبود این دروازه‌بان، محمد محمدی برای حضور در ترکیب اصلی با طالب‌لو رقابت می‌کرد. رحمتی هم در سال های آخر حضور خود در استقلال با حضور سنگربان آماده‌ای مثل حسین حسینی نیمکت‌نشینی‌های زیادی را تجربه کرد.

فصل گذشته استقلال برای اینکه حسینی بدون رقیب نباشد رشید مظاهری دیگر دروازه‌بانی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را دارد جذب کرد که ۱۱ بازی به حسین حسینی رسید و ۱۹ مسابقه رشید مظاهری درون دروازه ایستاد. این ۲ دروازه‌بان در این فصل برای نیمکت‌نشینی در استقلال نماندند حال علیرضا رضایی هم که فصل گذشته ۲۰ بازی برای پیکان انجام داده بود در این ۲ مسابقه به گونه‌ای ظاهر شده که در دیدارهای بعدی چشم‌پوشی کردن از نام این بازیکن سخت به نظر می‌آید.

به هرحال استقلال با ۵ کلین‌شیت و تنها یک گل خورده بهترین آمار دفاعی را در این فصل دارد و هر ۳ دروازه‌بان در این آمار سهیم هستند و باید دید در ادامه فصل کدامیک بیشتر در درون دروازه استقلال قرار خواهند گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۶۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان