//
کدخبر: ۳۳۲۵۳۷ //
مطهری: پرسپولیس جاسوس ندارد ما هم پلیس نیستیم

آقای رسول‌پناه! با چه رویی می‌خواهی صحبت کنی/دربی را از شرایط نرمال خارج نکنید

مربی تیم پرسپولیس با انتقاد از رسول پناه می‌گوید که او پس از بهم ریختن تیم در سال گذشته، هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

آقای رسول‌پناه! با چه رویی می‌خواهی صحبت کنی/دربی را از شرایط نرمال خارج نکنید
به گزارش فرتاک نیوز،

شب گذشته حمید مطهری مربی تیم پرسپولیس در برنامه شبهای فوتبالی حضور یافت و در خصوص سوالات پیرامون این تیم اظهار نظر کرد. مطهری در مورد استفاده از سیستم ۳-۴-۳ گفت و از چلسی توخل به عنوان الگوی پرسپولیس یادکرد.

مطهری همچنین در مورد لو رفتن ترکیب تیم صحبت کرد و گفت که «پرسپولیس جاسوس ندارد» اما اعضای کادرفنی سعی می‌کنند که اطلاعات به بیرون درز نکند.

صحبت های او را در ادامه می خوانید:

* توخل در چلسی این سیستم را پیاده می‌کند
ما بعد از بازی با آلومینیوم تغییراتی دادیم و با توجه به وقت کمی که داشتیم پلن دیگری را امتحان کردیم. تغییر آرایش تیم و سیستم زمان می‌خواهد و ۳-۴-۳ که ما بازی کردیم نوین است. الان در تیم چلسی آقای توخل این را به خوبی پیاده می‌کند. آیتم های خودش را دارد اما ار فرصت کمی که داشتیم سعی کردیم یک پلن دیگری هم برای بازی هایمان داشته باشیم. ما هم از این پلن استفاده می‌کنیم و هم از پلنی که همیشگی بود و در این دو سال کار کرده بودیم؛ البته ۲-۴-۴ای که با شرح وظایف مختلفی در بازی های ما پیاده می‌شود و یک زمانی ۱-۱-۴-۴ است و یک زمانی ۴-۲-۴ است و یک زمانی و هم ۱-۵-۴ است و ما با شرح وظایف مشخصی برای بازیکنان عملیاتی و اجرایی می‌کنیم. این شکل کار در تیم ما جا افتاده اما باید یک پلن دیگری هم امتحان می‌کردیم.

* باید قوی تر از بهانه هایمان باشیم
شکل بازی ما بعد از دو سال برای بعضی تیم ها شناخته شده و ما نیاز داشتیم که این کار را بکنیم و یک پلنی برای خودمان و برای روزهای خاص داشته باشیم. این را می‌دانیم که نیاز به زمان داریم که بتوانیم این شکل بازی را بهتر در تیم جا بیندازیم. نکته دیگر شرح وظایفی است که بازیکنان به نحو احسن انجام می‌دادند. من همیشه گفته‌ام ما باید قوی تر از بهانه هایمان باشیم و هیچوقت بهانه نمی‌آوریم ولی یک سری مسائل غیرفنی روی مسائل فنی ما سایه انداخته بود و این مسائل طبیعی است و در تمام تیم های دنیا هم اتفاق می‌افتد.

* بحران یعنی ده سال قهرمان نشوید
ما مربی ها همیشه یا چالش ها مواجه هستیم و درک می‌کنیم چه زمانی بحران است. بحران شرایطی است که یک تیم ده سال قهرمان لیگ برتر نشده است و یا منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس. اینها بحران است. اینکه در دو یا سه بازی این اتفاق رخ بدهد طبیعی است. من با واژه بحران در این زمان مخالف بودم و گفتم که این کلید واژه ای برای زمین زدن تیم پرسپولیس است. شما بازی ما مقابل صنعت نفت را دیدید. می‌توانیم بگوییم بحران است؟ واقعا اینطور نبوده است.

* مقابل آلومینیوم به شکل همیشگی بازی کردیم
ما مقابل آلومینیوم هم شکل بازی همیشگی را داشتیم و اصلا سه دفاعه نبودیم ولی بازی را واگذار کردیم. باید واقع بینانه نگاه کنیم و زود قضاوت نکنیم. ما عادت داریم خیلی زود همدیگر را قضاوت می‌کنیم اما نباید اینطور باشد. من به هواداران هم گفتم صبر و حوصله داشته باشند و اسیر فضای مجازی نشوند و مشکلاتی را هم که ما داریم درک کنند و بدانند. تیم این بالا و پایین ها را دارد اما مهم این است که ما از این اشتباهات و مشکلاتی درس بگیریم و آنها را ترمیم کنیم و بتوانیم شکل بهتری از بازی خودمان را ارائه بدهیم.

* به دنبال بازیکن بازیساز بودیم اما...
آقای گل‌ محمدی و کادرفنی دنبال بازیکن بازیسازی بودیم که سبک او به خصوصیات و برنامه های تاکتیکی ما بخورد و یک بازیکنی هم بود که این اتفاق رخ نداد اما قضاوت ناعادلانه می‌کنند. ما بعنوان مربی با چالش هایی مواجه هستیم و تمام نقطه قوت ها و ضعف های تیممان را بهتر از هر کسی می‌دانیم چون با این تیم زندگی می‌کنیم. حالا به دلیل شرایط فنی خصوصیات این پست و با کیفیتی که مد نظر ما بود بازیکنان زیادی در ایران نداریم ولی همان بازیکنی هم که بود به دلیل شرایط خاص این اتفاق نیفتاد.

* ما پلی میکر را کنار خط گذاشتیم
الان باید ما بعنوان مربی از بازیکنانی که داریم به بهترین شکل استفاده ببریم. مدام می‌گویند پلی میکر اما اینطور نیست. یک سال آقای دو سیمئونه در اتلتیکو مادرید با سبکی که به آن انگانچه می‌گویند، با توجه به فشردگی تیم ها مسابقات در کانال مرکزی پلی میکر را از وسط برداشته و در کناره های خط می‌گذارند. در آن زمان آردا توران این کار را برای اتلتیکو انجام می‌داد یا تیم ملی آلمان در زمان یواخیم لو، مسوت اوزیل را از آن فشردگی خارج کردند و سمت چپ خط هافبک گذاشتند؛ جایی که لب خط فشردگی کمتری وجود دارد و حالا از آنجا بازیسازی می‌کنند. اگر بازی های ما را رصد کنید، ما این نگاه تاکتیکی را داریم.


مهدی ترابی، وحید امیری، امید عالیشاه برای ما بازیسازی می‌کنند و ما حتما نباید این پلی میکر را داشته باشیم. ما شرایط تیم را می‌دانیم اما با این سبک تاکتیکی کارمان را جلو می‌بریم. مگر در این چند نتایج بدی کسب شده؟ من دو مثال از فوتبال اروپا زدم که بدانید که ما به فکر هستیم و برنامه های مختلفی داریم.

* واقعا مدیریت در تیم تاثیرگذار نیست؟
آقای گل محمدی در نهایت احترام صحبت کردند و این خواسته هواداران و بازیکنان و کادر فنی است. اگر مدیریت تاثیرگذار نبود تیم های بزرگ دنیا مثل رئال، بارسا و منچستریونایتد هم مدیرعامل و هیات مدیره نداشتند و رییس باشگاه انتخاب نمی‌کردند‌. همه این مسائل زنجیروار به هم وصل هستند و مدیریت خیلی تاثیر دارد. آقای سجادی یک شخصیت ورزشی هستند و به نظر من هر چه سریع تر تکلیف مدیرعامل مشخص شود شرایط تیم بهتر می‌شود. الان یک اسپانسر قصد دارد به باشگاه پرسپولیس بیاید، زمانی که وضعیت مدیرعامل پرسپولیس مشخص نیست، دل آن اسپانسری که می‌خواهد هزینه کند قرص نیست. بنابراین حتی اسپانسر ها هم پا جلو نمی‌گذارند. در این چند ماهی که ما مدیرعامل نداریم واقعا از لحاظ مالی شرایط بدی را تجربه می‌کنیم.

* رسول پناه چه حرفی برای گفتن دارد؟
بازیکنانی که از تیم جدا شدند خیلی برای ما زحمت کشیدند اما بازیکنانی هم که در تیم ماندند نهایت تلاش و تعهد را دارند. قبل از فینال آسیا کسی نگفت اینها اینهمه بازیکن از دست داده‌اند حتی پهلوان و وحید امیری را هم در آن بازی نداشتند و قبل از فینال آسیا مسائلی را توسط مدیرعامل قبلی برای ما رقم زدند و ضربه هایی از درون خود باشگاه به تیم وارد شد. الان هم می‌بینم نامه می‌زنند و می‌خواهند صحبت کنند. با چه رویی می‌خواهند صحبت کنند؟ چه حرفی برای گفتن دارند؟ دل اینهمه هوادار را شکستند. ما کار بزرگی را در آسیا انجام دادیم. فینال رفتن در آسیا خیلی سخت به دست می‌آید پس بدانید بچه ها و کادر ما همه زحمت کشیدند و ارکان باشگاه همه به هم پیوسته و وصل هستند.

* تاجیکها آینده باشگاه هستند
بازیکنان تاجیک دو هفته است در ایران هستند. بازیکنان جوانی هستند و آینده باشگاه هستند و با هزینه بسیار کم جذب شدند اما منتظر این هستیم که پول آقای کالدرون به حساب بنشیند و پنجره باشگاه باز شود. ما دوست داریم هر چه سریع تر این اتفاق رخ بدهد. علیرغم تلاشی که باشگاه و جناب صدری می‌کنند هنوز پول کامل به حساب کالدرون نشسته و پنجره باز نشده است.

* با دست خالی مقابل الهلال جنگیدیم
شما اگر بخواهید در سطح آسیا تیم مورد احترامی باشید باید وضعیت بازیکنان خارجی بسیار عالی داشته باشید. من الهلال را مثال می‌زنم که الهلال پریرا را با ۱۷/۵ میلیون دلار از وست برومویچ می‌گیرد و این بازیکن انگلیس را رها می‌کند و به لیگ عربستان می‌آید و ۴/۵ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد. باید ما ساختارمان را درست کنیم، ما با دست خالی نمی‌توانیم با آنها بجنگیم. آن سالی هم که این اتفاق افتاد و ما به فینال آسیا صعود کردیم بچه های ما کار فوق العاده بزرگی کردند. می‌توانستیم هم قهرمان شویم و هنوز حسرت آن بازی را به دل داریم اما متاسفانه با توجه به مسائل حاشیه ای که برایمان رقم خورد نشد.

* دربی را از شرایط نرمال خارج نکنید
همیشه حس من این است که باید احترام متقابل باشد و همه بدانیم باید راجع به یکدیگر خوب صحبت کنیم و قضاوت هایمان عادلانه باشد. دوست دارم خیلی دربی را حساس نکنند هرچند که این اتقاق همیشه رخ می‌دهد و بازی را از شرایط نرمال و تاکتیکی خارج می‌کند ولی ما سعی می‌کنیم با آرامش اول بازی با نفت مسجدسلیمان را تمام کنیم و بعد در رابطه با دربی هم بیشتر صحبت می‌کنیم.

* بلیت ها واقعا گران هستند
در این موضوع خیلی تجربه ندارم ولی واقعا مبلغ بلیت ها زیاد است. هوادارانی که می‌آیند بیشتر دانش آموز، دانشجو، قشر زحمتکش کارگر و سربازهای عزیزمان هستند و واقعا برایشان سخت است که هزینه رفت و آمد و بلیت را بدهند. امیدوارم اتفاقاتی رخ بدهد که هواداران با شرایط بهتری وارد استادیوم شوند.

* پرسپولیس جاسوس ندارد
تیم جاسوس ندارد و این کلمه خوبی نیست. خیلی برای آقای گل محمدی و کادر ما مساله مهمی نیست ولی هواداران نگران هستند که ارنج تیم ما در سایت ها زده می‌شود. واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی رخ می‌دهد. ما بعنوان مربی تا جایی که می‌توانیم سعی می‌کنیم اطلاعات تیم به بیرون درز پیدا نکند ولی واقعا ما مربی هستیم و پلیس نیستیم که بتوانیم همه چیز را چک کنیم. انشاالله که این اتفاق هم نیفتد‌ ولی در فوتبال دنبال همه می‌دانند که بارسلونا ۳-۳-۴ بازی می‌کند و با چه نفراتی بازی می‌کند. ما خیلی ذهنمان را درگیر این موضوعات نمی‌کنیم ولی می‌دانیم که اتفاق خوشایندی نیست.


* حامد لک بهترین است
حامد لک خوب است و خیلی ها می‌گویند بازی با پا. آقای فنایی واقعا زمان زیادی برای بچه ها می‌گذارد؛ هم برای حامد و هم برای رادو. ما دو گلر خوب داریم و یک گلر جوان هم داریم. باید بیشتر تلاش کنند و بیشتر کار کنیم اما گلر ما همین حامد است که بهترین است. انتخاب رادو شوک بود و ما آیتم های ریزی را در نظر می‌گیریم که طبق آن کار می‌کنیم اما واقعا هر دو گلرهای توانمندی هستند.

* اشتباهات داوری نتیجه را رقم زد
در بازی با صنعت نفت ما می‌توانستیم با نتیجه بهتری بازی را ببریم ولی متاسفانه اشتباهات سهوی داوری باعث شد ما به یک هیچ بسنده کنیم. مهدی عبدی بازیکن توانمندی است و در بازی فوق العاده ایفا کرد. شما اگر کمی محاسبات ریاضی هم بدانید مدل توپ و زاویه ای که توپ ییرون آمد نشان می‌داد که توپ عبدی گل شده. ما از روی نیمکت متوجه شدیم این توپ گل شده است و برای من جای تعجب دارد. کمک داور چرا نتوانست این صحنه را تشخیص بدهد؟ به نظر من VAR باید به فوتبال ما بیاید و اصلا باید به خاطر خود داورها بیاید. برای تونی کروس هم همین اتفاق افتاد ضمن اینکه توپ عبدی هم خیلی داخل تر بود اما شما ببینید آن اتفاق شرایط بازی را تغییر داد و بازی ۳-۰ شد. اینها شرایط تعیین کننده ای است و ما باید پاسخگو باشیم. ما مسئولیت داریم. اگر آن بازی مساوی تمام می‌شد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ واقعا شرایط بدی پیش می‌آمد.

* باید وی ای آر در فوتبال ایران باشد
ما باید VAR را به فوتبال بیاوریم و حتی آزمایشی استفاده کنیم. من با این شرایط نگران بازی های آینده و مخصوصا دربی هستم. داور های ما از کارتشان بعنوان حربه استفاده می‌کنند و نباید اینطور باشد. شما باید از لحاظ روانشناسی مربی ها را درک کنید و ما شما را درک کنیم و یک ارتباط تنگاتنگ و خوبی با داورهایمان داشته باشم چون داورها هم واقعا زحمت می‌کشند و تحت فشار هستند. در بازی های آسیایی شما هیچ داور چهارمی را نمی‌بینی که دائما به نیمکت تذکر بدهد. ضمن اینکه در تمام دنیا و در لیگ برتر انگلیس نیمکت ها بالا می‌روند که مربی ها بتوانند تجزیه و تحلیل خوبی داشته باشند و بازی را با دقت ببینند و تسلط داشته باشند اما ما برعکسیم و در ایران به پایین می‌رویم. روی نیمکت آزادی واقعا شما نمی‌توانی بازی را خوب ببینی. من بعنوان مربی نمی‌توانم از پایین بازی را خوب ببینم و تجریه و تحلیل کنم. باید یک تفکری هم بشود و شرایط نیمکت های آزادی بهتر شود. خواهشم این است که این مشکل هم حل شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان