//
کدخبر: ۳۳۱۵۰۰ //

نکونام: نقطه ضعف ما دفاع تیمی است/ باید خودباوری را به بازیکنان برگردانیم

سرمربی فولاد از عملکرد هوادار تمجید کرد.

نکونام: نقطه ضعف ما دفاع تیمی است/ باید خودباوری را به بازیکنان برگردانیم
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد نکونام، سرمربی فولاد در نشست خبری پیش از دیدار فردا (جمعه) تیمش مقابل هوادار در چارچوب هفته پنجم لیگ برتر اظهار کرد: دوست دارم از هواداران تیمم بخواهم که برای کسب نتیجه هم قسم شویم چون دو فصل پیاپی توانستیم از این موضوع نتیجه بگیریم. یکی از مشکلات اصلی ما مصدومان قبلی ما هستند که شرایط ایده‌آلی ندارند. یک مقدار کوتاهی در مورد آن‌ها صورت گرفته و کادر پزشکی ما باید بهتر عمل می‌کردند و نمی‌توانیم از بازیکنان مصدوم‌مان در بازی فردا استفاده کنیم و تا دو هفته دیگر اوضاع به همین روال است. به جز این موضوع باقی شرایط خوب است ولی در کل شرایط هنوز ایده‌آل نشده است. ان‌شاءالله بازیکنان باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشند و بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

او افزود: ابتدا به دوست خودم رضا عنایتی بابت داشتن تیم خوبی تبریک می‌گویم. خصوصا این که او سال گذشته در لیگ یک تنها بود. ما باهم صحبت می‌کنیم. بازی‌های هوادار نشان می‌دهد که تیم باکیفیتی است و مثلا مقابل سپاهان موقعیتی به این تیم نداد. آن‌ها خوب دفاع می‌کنند و سعی می‌کنند از ضد حملات استفاده کنند. ما بازی آن‌ها را آنالیز کردیم. امیدوارم فردا بازیکنانم بهترین عملکرد را داشته باشند.

سرمربی فولاد درباره جذب دروازه‌بان خارجی توضیح داد: من روزی که آمدم یک روز از نقل و انتقالات باقی مانده بود. آن روز از صبح تا شب با آقای گرشاسبی جلسه داشتیم. سخت بود که بازیکن را از لیست خارج کنیم یا به لیست وارد کنیم. دروازه‌بان سوریه به من پیشنهاد شد ولی من به احسان مرادیان اعتماد کامل دارم. او پارسال تا فینال جام حذفی برای ما بازی کرد و عملکرد خوبی داشت. دروازه‌بان سوریه‌ای قرار بود با مبلغی بیاید که به نظرم احسان مرادیان کاملا آماده است و نیازی نبود بازیکنی با آن مبلغ جذب کنیم. یک دروازه‌بان برزیلی هم مدنظر من بود که خارجی‌هایمان پر بود. لیست ما پر شده و دیگر نمی‌توانیم بازیکن جذب کنیم. همچنین فعلا بازیکن خارجی‌ای نیست که در حد نام فولاد باشند و به همین دلیل قرار شد که شرایط را تا نیم فصل حفظ کنیم و سپس بازیکن جدید بگیریم.

نکونام درباره تغییرات پرتعداد روی نیمکت تیم‌ها توضیح داد: من درباره تیم‌های دیگر نمی‌خواهم صحبت کنم. به هر حال آقای آذری از مدیران خوب کشور ما هستند. همچنین هنگام بازگشت به فولاد صحبت‌های خوبی با آقای گرشاسبی داشتم. لازم است که واقعیت را بگویم. تمام تمرکز آقای گرشاسبی روی فولاد است. واقعا نگه داشتن این بازیکنان کار سختی بود چون پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود. تیم ما عملکرد خوبی در این دو فصل داشتند و گل نقل و انتقالات بازیکنان فولاد بودند. چهار، پنج بازیکن ما جدا شدند ولی آقای گرشاسبی کار بزرگی کرد و تیم را تا حد خوبی حفظ کرد.

او ادامه داد: ثبات همیشه به موفقیت ختم می‌شود. ما در سال اول که با آقای رضاییان و در سال دوم که با آقای آذری کار کردیم چنین اتفاقی رخ داد. ثبات در فوتبال خیلی نیاز است. ما باید در فوتبالمان بررسی کنیم که ببینیم که ثبات منجر به موفقیت می‌شود یا نه. من الگویی برای خودم دارم. آقای سیمئونه به عنوان گران ترین مربی دنیا در اتلتیکو مادرید حضور دارد و حدود ۱۲ سال در این تیم فعالیت می‌کند. چند جام کسب کرده است؟ هر سال جام نگرفته است. ولی باشگاه به این فکر کرده که با این مربی می‌توانند به فینال لیگ قهرمانان برسند یا نه. آن‌ها دیدند که موفقیتشان با این مربی رقم می‌خوردم و مربی‌اش را حفظ می‌کند. البته مدل‌های کشورهای مختلف متفاوت است. من همیشه گفتم که ثبات مدیریتی به فوتبال کمک زیادی می‌کند. شما نگاه کنید که تمام قراردادها یک ساله شده است. این ثبات کمک زیادی می‌کند و ما در فوتبالمان کم داریم.

سرمربی نکونام درباره ضعف این فصل فولاد در خط دفاعی بیان کرد: قطعا ما آنالیز کاملی از نقاط ضعف و قوت تیم خودمان اشتیم و آن‌ها را بررسی کردیم. اینطور نیست که نقطه ضعف ما خط دفاعی باشد. نقطه ضعف ما دفاع تیمی است و باید یاد بگیریم که همه حمله کنیم یا همه دفاع کنیم. این که بخواهیم دفاع یا دروازه‌بان اشباه کرده و گل خوردیم اشتباه است. ما کار کردیم و تمرکز بازیکنان را بالا بردیم. هر کسی در فوتبال دنیا فلسفه خودش را دارد که براساس باشگاه و بازیکنان است. پارسال پنجره فولاد بسته بود ما با همان بازیکنان تیم خوبی را در اختیار داشتیم. ما باید خودباوری را به بازیکنان برگردانیم و این بازیکنان همان‌هایی هستند که قهرمان جام حذفی شدند.

نکونام در ادامه در پاسخ به این سوال که بابت قهرمانی سال گذشته در جام حذفی پاداشی به آن‌ها پرداخت شده است، گفت: هر تیم و باشگاهی خصوصا آن‌هایی که قهرمان می‌شوند پاداشی را برای تیم در نظر می‌گیرند. این اتفاق پارسال برای فولاد افتاد و شخص آقای مهندس ابراهیمی پاداش ویژه‌ای برای تیم در نظر گرفتند ولی چون من رفته بودم دیگر پیگیری نکردم. باشگاه فولاد باشگاه بزرگی است و هیچ طلبکاری ندارد. این باشگاه حق هیچ کسی را ناحق نمی‌کند. پس از بازگشت به فولاد جلسه خوبی با آقای گرشاسبی و هیات مدیره باشگاه داشتیم و قرار شد پاداش بازیکنان پرداخت شود. بازیکنان نگرانی‌ای بابت این موضوع نداشتند و نخواهند داشت. آن‌ها برای موفقیت فولاد تلاش می‌کنند و باشگاه قدردان بازیکنان و تمام افراد کنار تیم هست.

نکونام درباره بازیکن جدیدی که از قشقایی جذب کردند و در پاسخ به این سوال که حواشی پیرامون جذب او ماجراهایی مانند ماجرای بلبلی را برای فولاد تکرار نمی‌کند، گفت: این موضوع متفاوت است. آقای لیموچی خودش قراردادش را فسخ کرده بود و سپس با ما قرارداد بست. در مورد بلبلی او گفت فسخ دارد و سپس با ما قرار بست. بعدها مشخص شد که تخلفی از ما نبوده است. ما ثابت کردیم که به قانون احتام می‌گذاریم مگر این که بازیکنان به ما اطالاعات غلطی بدهند و گمراهمان کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۱۵۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان