//
کدخبر: ۳۲۸۸۷۷ //

چرا پرسپولیس همچنان با یک مهاجم تخصصی مقابل رقبا به میدان می‌رود؟

پایگاه خبری فوتبالی- چرا سرمربی پرسپولیس تیمش را مانند فصل گذشته با دو مهاجم آرایش نمی‌کند؟

چرا پرسپولیس همچنان با یک مهاجم تخصصی مقابل رقبا به میدان می‌رود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

یحیی گل‌محمدی در بازی مقابل فولاد به مانند 2 بازی گذشته برابر استقلال تاجیکستان و الهلال عربستان، در ترکیب تیمش از یک وینگر (امید عالیشاه یا وحید امیری) در کنار یک مهاجم (مهدی عبدی یا عیسی آل‌کثیر) استفاده کرد تا آرایش اولیه او نسبت به فصل گذشته دچار یک تغییر جدی شود.

حال این سوال به وجود می آید که چرا کادرفنی قرمزها با داشتن 3 مهاجم در خط حمله – آل کثیر، عبدی و پاکدل -  همچنان با یک مهاجم تخصص مقابل رقبا به میدان می‌روند؟ با توجه به ابزار هجومی که پرسپولیس در اختیار دارد، تقریبا همه تیمهای لیگ مقابل پرسپولیس دفاع فشرده‌ای را انجام می‌دهند و به سختی به شاگردان یحیی اجازه خلق موقعیت خواهند داد. به همین دلیل یحیی گل‌محمدی با قرار دادن عالیشاه در کنار یک مهاجم هدف قصد دارد در کناره‌ها با ایجاد مثلث و با پاس‌های زیاد دفاع حریف را به هم ریخته و بتوانند موقعیتهای بیشتری را خلق کنند.

از آنجا که پرسپولیس ابزار بازی با دو مهاجم را ندارد یحیی گل محمدی به ناچار از یک وینگر در کنار یک مهاجم استفاده می‌کند. برای اثبات این موضوع کافیست به بازیهای پایانی فصل قبل و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برگردیم که دو مهاجم تخصصی در ترکیب پرسپولیس – آل کثیر و مغانلو یا عبدی و مغانلو – در ترکیب اصلی تیمشان بازی می‌کردند.

یحیی گل‌محمدی علاقه بسیاری به استفاده از دو مهاجم مکمل (یک مهاجم سرزن و یک مهاجم سرعتی) در کنار هم دارد اما با جدایی مغانلو از پرسپولیس و نبود یک مهاجم بلند قد و سرزن در این تیم دست یحیی خالی مانده و مجبور به استفاده از ترکیب یک وینگر و مهاجم هدف در پیشانی خط حمله تیمش است.

عیسی آل کثیر و مهدی عبدی هر دوخصوصیات مشابهی دارند و برای همین یحیی خیلی کم از این زوج در کنار هم استفاده کرده است. حامد پاکدل اما به عنوان یک بازیکن بلندزن و البته آلترناتیو مهاجم خارجی که قرار بود جذب شود به پرسپولیس آمد. البته حضور پاکدل در پرسپولیس می‌تواند تفکرات گل‌محمدی را تغییر دهد و در صورتی که پاکدل بتواند نمایش خوبی در بازیهای بعدی تیمش داشته باشد، این احتمال وجود دارد که دوباره شاهد حضور دو مهاجم تخصصی در ترکیب پرسپولیس باشیم.

گفته می‌شود سرمربی پرسپولیس علاقه زیادی به استفاده از زوج آل کثیر و پاکدل دارد و در تمرینات تیمش و بازی های درون تیمی این زوج را چند بار کنار هم امتحان کرده و حالا باید دید چه زمانی این دو بازیکن، تبدیل به مهاجمان اصلی پرسپولیس خواهند شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان