//
کدخبر: ۳۲۷۹۳۷ //

جای خالی بازیکنان جدا شده پرسپولیس؛ از دست دادن آسمان و زمین

پرسپولیس بدون سه بازیکن تاثیرگذار تیمش، نتوانست نمایش خوبی مقابل الهلال داشته باشد و با شکستی تلخ از لیگ قهرمانان کنار رفت.

جای خالی بازیکنان جدا شده پرسپولیس؛ از دست دادن آسمان و زمین
به گزارش فرتاک نیوز،

پرسپولیس در این فصل لیگ برتر، سه بازیکنش را از دست داده است. تعداد بازیکنان جدا شده پرسپولیس، زیاد نیستند اما کیفیت آن‌ها، باعث شده نبودشان تاثیر محسوسی در عملکرد پرسپولیس بگذارد. تیم یحیی گل‌محمدی بدون بهترین مهره‌های تیمش در خط دفاع، هافبک و حمله وارد مراحل حذفی لیگ قهرمانان شد و نتوانست چندان موفق باشد. در شب تلخ پرسپولیس مقابل الهلال، جای خالی این سه بازیکن پررنگ به نظر می‌رسید.

شکست اقتدار

محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده، زوج دفاعی تیم ملی در ماه‌های اخیر بوده‌اند. زوجی که دراگان اسکوچیچ، تحت هیچ شرایطی آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. این دو نفر در لیگ قهرمانان فصل قبل، خط دفاع پرسپولیس را تشکیل می‌دادند و همراه این تیم، تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردند. پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان، شجاع خلیل‌زاده را در اختیار نداشت و پیش از مراحل حذفی، کنعانی‌زادگان را هم از دست داد. یحیی گل‌محمدی در دو بازی ابتدایی این فصل، از زوج جلال حسینی و فرشاد فرجی استفاده کرده است. سیدجلال و فرجی، مقابل استقلال تاجیکستان زیاد به دردسر نیفتادند اما بازی با الهلال، اوضاع متفاوت بود. بر اساس آمار «متریکا»، الهلال مقابل پرسپولیس امید گل 2.73 را ثبت کرد. عددی که بدترین عملکرد خط دفاع پرسپولیس، از زمان ثبت امید گل محسوب می‌شود.

ناهماهنگ و نامنظم

تعویض بین دو نیمه رضا اسدی و احسان پهلوان، نشان می‌دهد پرسپولیس هنوز نتوانسته جانشین مناسبی برای احمد نوراللهی پیدا کند. رضا اسدی، به پرسپولیس پیوسته تا جانشین نوراللهی شود. سبک دفاعی‌تر او اما، خلاقیت خط هافبک سرخپوشان را کم کرده است. احسان پهلوان هم نمی‌تواند مثل نوراللهی در دفاع شرکت کند و در حمله ضربات آخر را بزند. بدون نوراللهی، خط هافبک پرسپولیس ضعیف‌تر از گذشته به نظر می‌رسد. آن‌ها در بازی با الهلال، مالکیت چندان کمتری نداشتند. الهلال 52.2 درصد صاحب توپ بود و پرسپولیس، 47.8 درصد توپ را در اختیار داشت. تفاوت عملکرد آن‌ها، به دقت پاس‌های‌شان مربوط می‌شد. الهلال 82.1 درصد پاس‌هایش را به مقصد رساند و این آمار برای پرسپولیس، عدد ناامید کننده 75.4 درصد بود. موضوعی که نشان می‌دهد ارتباط بین خطوط پرسپولیس، به خوبی برقرار نشده است. وظیفه‌ای که در سال‌های اخیر، نوراللهی به خوبی آن را اجرا می‌کرد.

آسمان بدون شهریار

پرسپولیس در بازی با استقلال تاجیکستان، موقعیت‌های زیادی نداشت و با گل خلاقانه مهدی ترابی به پیروزی رسید. همین موضوع هم، باعث شد مقابل الهلال عیسی آل‌کثیر جای مهدی عبدی را در خط حمله پرسپولیس بگیرد. آل‌کثیر مقابل الهلال، فقط 2 شوت به سمت دروازه حریف زد که یکی از آن‌ها، داخل چارچوب بود. پرسپولیسی‌ها شهریار مغانلو، بهترین گلزن‌شان در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده‌اند. مغانلو، در زدن ضربات سر اول تخصص ویژه‌ای داشت و در غیاب او، آل‌کثیر در هیچ نبرد هوایی نتوانست پیروز شود. همین موضوع، شانس بازی مستقیم را هم از پرسپولیس گرفت و آن‌ها، در روز افت تمام خطوط تیم‌شان، شرایط سختی را تجربه کردند. شرایطی که باعث شد با شکستی سنگین، پرونده‌شان در لیگ قهرمانان آسیا بسته شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۷۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان