//
کدخبر: ۳۲۶۶۲۱ //

بی اعتنایی استقلالی ها به جدایی اسماعیلی؛جریان چه بود؟

پس از پیوستن فرشید اسماعیلی به العربی، هواداران استقلال آنچنان از این انتقال ناراحت نشدند که به نظر می رسد عامل اصلی این اتفاق، به دربی 90 بازمیگردد.

بی اعتنایی استقلالی ها به جدایی اسماعیلی؛جریان چه بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بالاخره فرشید اسماعیلی و استقلال به پایان خط خود رسیدند و این بازیکن 27 ساله پس از 6 سال حضور در این تیم، ترجیح داد از جمع آبی های پایتخت جدا شده و در انتقالی غیرمنتظره راهی لیگ ستارگان قطر شود و پیراهن العربی را بر تن کند.

اسماعیلی در تیر ماه 1394 و به عنوان بازیکنی جوان و سهمیه زیر 23 سال از فجرسپاسی شیراز جدا شد و به استقلال پیوست. اولین باری که او در ترکیب ثابت استقلال به میدان رفت، بازی رفت لیگ پانزدهم برابر سپاهان در اصفهان بود. در آن زمان کمتر کسی اسماعیلی را می شناخت اما پرویز مظلومی و مجید صالح، سرمربی و مربی وقت استقلال به او اعتماد کردند و این بازیکن به بهترین شکل پاسخ اعتماد آنها را داد.

در آن بازی فرشید اسماعیلی در همان دقایق ابتدایی بازی و روی خروج اشتباه شهاب گردان، با ضربه ای از فاصله دور و عبور دادن توپ از بالای سر گلر اصفهانی ها، گل اول استقلال را به ثمر رساند. بازی که در نهایت استقلال موفق شد با نتیجه 3 بر صفر در آن پیروز بشود. از آن زمان بود که این بازیکن جوان و 21 ساله نام خودش را بر سر زبانها انداخت و درخشش او در میانه میدان، باعث شد تا فرشید اسماعیلی به یکی از مهره های ثابت خط میانی آبی ها تبدیل شود.

گلزنی در جریان دربی فراموش نشدنی سال 95، باعث افزایش محبوبیت اسماعیلی بین هواداران استقلال شد. بازیکنی که به قول عادل فردوسی پور معمولا نه گل میزد و نه پاس گل می داد، در آن بازی روی یک شلیکی دیدنی از پشت محوطه جریمه دروازه علیرضا بیرانوند را باز کرد و 120 ثانیه بعد، پاس گل دوم را به زیبایی هر چه تمام تر برای قربانی نواخت تا اسماعیلی بهترین بازی دوران زندگی اش را به نمایش گذاشته باشد.

اما همانطور که دربی 85 باعث محبوبیت فراوان اسماعیلی شد، همان بازی دربی نیز سبب شد تا جایگاه او میان هواداران استقلال سقوط کند. با حضور داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، مهدی رحمتی و... خیلی ها به این بازیکنان القابی نظیر باند سفت ها را دادند و اخباری مبنی بر چند دسته شدن بازیکنان استقلال در زمان شفر در رسانه ها منتشر شد که هیچ گاه از سوی کسی تأیید نشد.

در دربی 90 و در حالیکه استقلال می توانست با پیروزی برابر پرسپولیس به بخت نخست قهرمانی تبدیل شود، دروازه آبی ها خیلی زود توسط نوراللهی باز شد و در ادامه روی حرکت خود فرشید اسماعیلی، داور آن دیدار که اشکان خورشیدی بود یک خطای پنالتی را به سود آبی ها اعلام کرد.

با وجود گذشت بیش از 2 سال از آن بازی، هنوز هیچ شخصی این موضوع را تأیید نکرده اما گفته می شود که وینفرد شفر سرمربی وقت استقلال قصد داشته است شخص دیگری را از میان ایسما یا منشا برای زدن خطای پنالتی انتخاب کند اما با اصرار رحمتی، این فرشید اسماعیلی بود که پشت ضربه پنالتی ایستاد و آن را با ضربه ای چیپ به بیرون زد. ضربه چیپی که منجر به شکست استقلال و از دست رفتن قهرمانی شد.

پس از آن پنالتی، هیچ گاه دل هواداران استقلال با اسماعیلی صاف نشد. مصدومیت های گاه و بیگاه این بازیکن، دوری های طولانی مدت از میادین و عملکرد سینوسی او که در یک بازی عملکرد بی نظیری را از خود نشان می داد و پشت سر آن، در چند بازی عملکرد ضعیفی را به نمایش می گذاشت سبب شد تا کاسه صبر هواداران استقلال نیز لبریز شود.

معمولا کسانی که در دربی گل می زنند یا برای تیمشان می درخشند، از محبوبیت بالایی برخوردار می شوند. اما با این وجود، اسماعیلی به دلیل همان پنالتی چیپ و حواشی مربوط به مشکلاتش با مدیریت استقلال و سایر اخباری که از او منتشر می شد، باعث گردید تا از محبوبیت او کاسته شده و دیدار فینال جام حذفی، این داستان را به نقطه اوج خود رساند.

در حالیکه استقلالی ها امید زیادی داشتند که پس از چند سال یک عنوان قهرمانی را از آن خود کنند، اما فرشید اسماعیلی ضربه پنالتی خود را از بالای دروازه به بیرون فرستاد و باز هم زمینه ساز از دست رفتن یک جام دیگر شد. واکنش های اسماعیلی پس از این شکست و عدم عذرخواهی از هواداران استقلال باعث شد تا آنها بیش از پیش از عملکرد اسماعیلی انتقاد کنند و شاید همین عوامل باعث شد تا جدایی او آنچنان باعث ناراحتی آبی ها نشود.

به هر حال اسماعیلی در زمان شفر نیز و در جام حذفی، یک ضربه پنالتی را مقابل سایپا از دست داد و در مجموع می توان گفت که خراب کردن پنالتی توسط این بازیکن، منجر به این شد که استقلال 3 جام را از دست بدهد. اتفاقی که تمامی این مسائل را به سمتی پیش برد که همگان به این مسئله واقف شدند که زمان جدایی این بازیکن فرا رسیده بود و راه فرشید و استقلال باید از همدیگر جدا می شد.

به هر شکل پس از 6 فصل که فرشید اسماعیلی با لباس استقلال به میدان رفته بود، حالا او باید با پیراهن جدیدی و در لیگ قطر بازی کند. اتفاق جدیدی که باید دید چگونه پیش خواهد رفت و این هافبک شیرازی می تواند در این تیم دوام بیاورد یا خیر. اتفاقی که برای مهدی ترابی رخ نداد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۶۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان