//
کدخبر: ۳۲۶۳۹۹ //

ادعاهای بی اساس بازهم رد شد/کام فوتبال کرمانشاه تلخ ماند!

تیم فوتبال راهیان کرمانشاه بازهم برخلاف ادعاهای مدیران این تیم مبنی بر بازگشت به رقابت‌های لیگ دسته یک، راهی به رقابت‌های این فصل پیدا نکرد.

ادعاهای بی اساس بازهم رد شد/کام فوتبال کرمانشاه تلخ ماند!
به گزارش فرتاک نیوز،

مدیر تیم فوتبال راهیان کرمانشاه از سال گذشته و با برگزاری چند نشست خبری ادعا کرد که این تیم به رقابت‌های لیگ دسته یک برخواهد گشت و با پشتوانه حکم دادگاه این تیم جایگاهی در لیگ دسته یک پیدا خواهد کرد تا کرمانشاه پس از سال‌ها در سطح یک فوتبال کشور نماینده‌ای داشته باشد ولی با قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ یک تمام امیدها رنگ باخت.

البته از سال‌های گذشته رویای بازگشت راهیان کرمانشاه به رقابت‌های لیگ یک وجود داشته است و در سال 1396 نیز مدیران راهیان کرمانشاه پس از اینکه موفق شدند رأی دادگاه را به نفع خود بگیرند گفتند که باید به لیگ یک فوتبال برگردند اما مدیران فدراسیون این ادعا را رد کردند و مدیران این تیم همیشه پیش از شروع هر فصل ادعای خود را تکرار کرده‌اند ولی به نتیجه نرسیده‌اند تا اینکه رأی دادگاه تجدیدنظر هم به نفع راهیان کرمانشاه صادر شد و حتی حساب فدراسیون فوتبال هم مسدود کرد اما بازهم این تیم به رقابت‌های لیگ دسته یک راهی پیدا نکرد. 

در چند ماه گذشته مدیران راهیان کرمانشاه به صورت جدی اعلام کردند در فصل جدید رقابت‌های لیگ دسته یک حاضر می‌شوند و حتی چندین مرتبه نشست خبری برگزار کردند و مدیران هیئت فوتبال استان کرمانشاه هم از این اتفاق حمایت کردند تا اینکه قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ دسته یک برای فصل جدید برگزار شد و مشخص شد باز هم تیم راهیان جایی در این رقابت‌ها ندارد و تنها در این مدت با افکار عمومی بازی کرده است. 

براساس قرعه‌کشی انجام شده برنامه هفته نخست فصل جدید لیگ دسته اول فوتبال به شرح زیر است که راهیان کرمانشاه در میان تیم‌های حاضر حضور ندارد.

مس شهر بابک - پارس جنوبی جم

ملوان بندر انزلی - آرمان گهر سیرجان

ماشین‌سازی تبریز - شهرداری همدان

استقلال ملاثانی - رایکای بابل

شاهین شهرداری بوشهر - قشقایی شیراز

خوشه طلایی ساوه - ویستا توربین

سایپا - استقلال خوزستان

بادران - مس کرمان

خیبر خرم‌آباد - شهرداری آستارا

فدراسیون فوتبال , خلیج فارس , استانداری کرمانشاه ,

براساس آنچه که مشخص است فدراسیون فوتبال در میانه فصل مسابقات لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور در فصل 1393-1394 که با حضور 244 تیم و در دو گروه دوازده تیمی برگزار می‌شد اعلام کرد که فصل بعد این رقابت‌ها در یک گروه 20 تیمی برگزار خواهد شد و برای تحقق این موضوع از هر گروه سه تیم سقوط خواهند کرد که این تصمیم مورد اعتراض برخی از تیم‌های از جمله راهیان کرمانشاه قرار گرفت. 

در نهایت و با وجود اعتراض‌ها مسابقات آن سال پیگیری شد و چهره تیم‌های سقوط کننده به لیگ دو هم مشخص شد ولی مسئولان باشگاه راهیان زیربار آن نرفتند و با غیرقانونی دانستن اقدام فدراسیون، تلاش‌های خود را برای محکومیت این اقدام و ماندن در جام آزادگان آغاز کردند که تلاش‌های مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آن‌ها به لیگ دسته یک صادر کرد و در این میان، اعتراض فدراسیون نیز بی‌نتیجه ماند.

دیوان عالی کشور آخرین مرجعی بود که رأی صادره در دادگاه‌های گذشته را تأیید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور بازگردد و براساس این آرا راهیان باید در فصل 1396-1397 بازهم در لیگ آزادگان حضور پیدا می‌کرد اما مقاومت فدراسیون تاکنون مانع از تحقق این امر شده است و به نظر می‌رسد نشست‌های خبری مدیران راهیان کرمانشاه در چند ماه گذشته، آخرین تلاش‌های آنها برای بازگشت به لیگ یک باشد.

در چند ماه گذشته مدیران باشگاه راهیان کرمانشاه (با وجود اینکه تیم بدون مربی و بازیکن دارند) بارها از بازگشت به لیگ دسته یک گفتند و حتی استاندار کرمانشاه، مجمع نمایندگان استان و نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری هم به ماجرا ورود پیدا کردند و خواستار بازگشت راهیان کرمانشاه به لیگ آزادگان شدند؛ امری که محقق نشد.

به نظر می‌رسد مدیران راهیان کرمانشاه پیش از آن که برای بازگشت تیم به لیگ دسته یک با فدراسیون فوتبال رایزنی کنند نظرات خود را بیان کرده و برای تأیید و اعمال نظرات خود، مسئولان کرمانشاهی را همراه می‌کنند حال آن که مرجع اعمال بازگشت راهیان کرمانشاه به فوتبال، فدراسیون بوده که تاکنون زیر بار این نظرات نرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۳۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان