//
کدخبر: ۳۲۶۱۵۹ //

بکار بردن VAR از امشب در ایران

عزیزی خادم در مراسم دانش افزایی داوران اعلام کرد که امشب تکنولوژی کمک داور ویدئویی وارد ایران خواهد شد.

بکار بردن VAR از امشب در ایران
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز همایش دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتری فصل 1400/01 برگزار شد. در این جلسه حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون و شهاب الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال، شرکت داشتند و دقایقی به سخنرانی پرداختند.

در فصل گذشته لیگ برتر ایران به خصوص در چند هفته پایانی حرف و حدیث‌های زیادی در خصوص داوری مسابقات حساس به وجود آمد و هجمه‌ای به داوران فوتبالی وارد می‌شد که در این بین صاحب نظران فوتبال راه حل آن را تجهیز ورزشگاه‌های ایران به سیستم کمک داور ویدئویی می‌دانستند.

تکنولوژی‌ای که در چندسال اخیر تمام مسابقات و لیگ‌های معتبر را تحت تاثیر خود قرار داده و باعث برقراری عدالت نسبی و کاهش اشتباهات داوری شده است. در همین زمینه شهاب الدین عزیزی خادم در مهمترین بخش صحبت‌هایش عنوان کرد که از امشب سیستم VAR وارد ایران خواهد شد تا در فاصله 9 روز مانده به بازی با کره جنوبی در ورزشگاه آزادی نصب شود.

 مهمترین مشکل برای استفاده از این تکنولوژی در مسابقات لیگ برتر این است که داوران ایرانی آموزش دیده نیستند اما برای بازی با کره جنوبی داوران توسط فیفا انتخاب خواهند شد و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت. این طور که به نظر می‌رسد در فاصله چند روز مانده تا بازی حساس با کره جنوبی یکی از موانع جدی میزبانی ایران مقابل کره‌ای‌ها رفع شده ولی در نهایت باید دید سیستم کمک داور ویدئویی در ورزشگاه‌های ایران از چه زمانی به بهره برداری خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۱۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان