//
کدخبر: ۳۲۵۹۹۲ //

آجورلو و استقلال؛ مسیری که نباید به بیراهه رود!

سکان مدیریت آبی های پایتخت پر چالش ترین موقعیت آجرلو/دیگر مدیریت در این باشگاه مثل مدیران گذشته آبی‌ها با پروژه‌های کوتاه‌مدت نخواهد بود

آجورلو و استقلال؛ مسیری که نباید به بیراهه رود!
به گزارش فرتاک نیوز،

سرانجام پس از حرف و حدیث‌های فراوان، تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال انجام و سردار مصطفی آجورلو مدیرعامل این باشگاه شد، به هر جهت، همان‌طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، آجورلو پس از پاس، استیل‌آذین و تراکتور حالا ردای مدیرعاملی باشگاه استقلال را بر تن کرده تا اولین مدیرعامل منصوبِ آبی‌ها، در دولت سیزدهم لقب گیرد.

 باتوجه به جایگاهی که مصطفی آجورلو در ورزش کشور دارد، این نکته حائز اهمیت است که، مدیریت آجورلو در استقلال، حداقل مانند مدیران گذشته آبی‌ها با پروژه‌های کوتاه‌مدت نخواهد بود و این موضوع می‌تواند برای آبی‌ها تبدیل به فرصت شود، فرصتی برای اصلاحِ زیرساخت‌های فروریخته و تقویت نهاد باشگاه!

برای قضاوت و پیش‌بینی آینده باشگاه استقلال و سردار آجورلو، نباید پیش‌دستی کرد، اما بدون‌شک، انتظارات از آجورلو در قامت مدیرعامل باشگاه استقلال کم نخواهد بود، استقلال سالیان مدیدی را با مدیرانی سفارشی و غالبا ناکارآمد سپری کرده و حالا با روی کار آمدن مصطفی آجورلو در این باشگاه، هواداران استقلال توقعات بالایی از او خواهند داشت.

اما اینکه چرا سطح خواسته‌های استقلالی‌ها از مدیریت جدید باشگاه بالاست، دلایل متعددی دارد، اول اینکه مصطفی آجورلو، سالیان زیادی است که از طرح‌های تحولی خود برای حل بحران‌های اقتصادی فوتبال ایران سخن می‌گوید و با ادعای ریاست فدراسیون فوتبال با آن همه دبدبه و کبکبه به کرسی مدیریت استقلال رسیده و یقینا سطح توقعات آبی‌ها را از خود بالا برده است، همچنین مورد بعدی جایی است که، شرایط فاجعه‌بار مدیریت استقلال در چندسال اخیر، موجب شده، هواداران از نکامی‌های پیاپی آبی‌ها سرخورده شوند و دیگر صبری برای عدم‌موفقیت‌ نخواهند داشت، پس انتظاری جز موفقیت در فصل آتی از این استقلال نخواهد بود.

اما دشواری‌های مسیر استقلال و آجورلو، تنها به این دو مورد مهم ختم نمی‌شود، سوابق مدیریتی سردار آبی‌ها، فراز و فرودهای بسیاری داشته است، اما مهم‌ترین نکته جایی است که استقلال فعلی، نه‌تنها هیچ شباهاتی با پاس و استیل‌آذین ندارد، بلکه تفاوت‌های بزرگی میان این استقلال و آن پاس، استیل‌آذین و یا حتی تراکتور وجود دارد.

پاس فقید تهران، از زیرساخت‌های بسیار خوبی بهره‌مند بود و بودجه مطلوب نظامی‌اش، به اندازه کافی، از پاس یک تیم بی‌نیاز ساخته بود، استیل‌آذین هم یک مالک متمول داشت که هرچه تیم می‌خواست و نمی‌خواست را فراهم می‌نمود، به هر جهت استقلال این‌روزها، نه‌تنها از زیرساخت مطلوبی بهره نمی‌برد، بلکه آهی در بساط ندارد و ریز فعالیت‌های او هم تحت نظر و قضاوت هواداران استقلال خواهد بود، شرایطی که قطعا آجورلو را در استقلال با چالش‌های بسیار سختی مواجه خواهد کرد!

البته در این موضوع مهم، هیات مدیره باشگاه استقلال نقش تعیین‌کننده‌ای خواهند داشت، ترکیب جدید هیأت مدیره باشگاه استقلال با توجه به سوابق سیاسی و اجتماعی اعضای آن، حتی باحضور افرادی چون پرویز مظلومی هم، می‌تواند تیمِ امیدوارکننده‌ای باشد، مجموعه‌ای که برخلاف سالیان گذشته، با مدیرعامل باشگاه نیز همسو به نظر می‌رسند تا حداقل از این حیث، آجورلو خاطری آرام داشته باشد و این آرامش در ادامه نیز، به تیم‌شان تزریق شود!

بهرحال، باتوجه به کارنامه فاجعه‌بار مدیران استقلال در چند سال اخیر، تغییرات در این باشگاه را می‌توان مثبت قلمداد کرد، اقدامات اولیه آجورلو هم نشان داد که از مشکلات بزرگ آبی‌ها خبردار است و بیانیه ابتدایی او، بوی برنامه و اقدامات هدفمند می‌دهند، اینکه باید نعمتِ ثبات را به استقلال بازگرداند، نکته بسیار مهم بیاناتِ سردار بود، اما اگر این حفظ ثبات، با تقویت زیرساخت‌های باشگاه همراه شود، این رویکرد مثبت می‌تواند استقلال را با آجورلو در ریل موفقیت قرار دهد.

 باید منتظر ماند و دید، سردار آجورلو از پس این عملیات تاحدودی ناممکن بر خواهد آمد یا خیر! به هرجهت، باید از مسیر پیشِ‌روی آجورلو و استقلال

مراقبت کرد تا به بیراهه نروند!

 

محمدرضا ولی‌زاده

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۹۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان