//
کدخبر: ۳۲۵۴۳۹ //

۲هدف مصطفی آجورلو روی صندلی داغ مدیریت استقلال

سرانجام شایعات به حقیقت پیوست و مصطفی آجورلو رسما به‌عنوان مدیرعامل جدید باشگاه استقلال معرفی شد.

2هدف مصطفی آجورلو روی صندلی داغ مدیریت استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

 به این ترتیب او که چندی پیش در تلاش برای کسب کرسی ریاست فدراسیون فوتبال شکست خورده بود، حالا با نظر وزارت ورزش در منصبی انتصابی به حوزه فوتبال باشگاهی برمی‌گردد. آجورلو در شرایطی همه‌کاره استقلال شده که 2هدف سخت برای او متصور است؛ نخست اینکه کارنامه مدیریتی خودش را اصلاح کند و دوم آنکه به آشفته‌بازار عجیب و غریب استقلال سر و سامان بدهد. شکست و موفقیت در هر دوی این موارد به هم گره خورده؛ یا سردار استقلال را نجات می‌دهد و بار دیگر اسم خودش را به‌عنوان یک مدیر موفق فوتبالی سر زبان‌ها می‌اندازد یا حال آبی‌ها بهتر نمی‌شود و با تداوم بحران، شاید پرونده خود آجورلو هم در بحث مدیریت ورزشی برای همیشه بسته می‌شود.

  مدیر ناموفق، احیا می‌شود؟
مصطفی آجورلو در حالی در 61سالگی مدیرعامل یکی از محبوب‌ترین تیم‌های ایران و آسیا شده که از بهانه حسن شهرت او در فوتبال ایران سال‌های طولانی می‌گذرد. آجورلو زمانی که با پاس تهران و مجید جلالی قهرمانی لیگ سوم حرفه‌ای را به‌دست آورد، به‌عنوان یک مدیر کاربلد به شهرت رسید. با این همه اما از آن زمان خیلی دور شده‌ایم و حقیقت آن است که کارنامه مدیریتی آجورلو پس از پاس چندان چنگی به دل نمی‌زند. او اواخر دهه80 مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین شد و دوران پرماجرایی را آنجا گذراند. اوج بحران‌های استیل‌آذین در دوران مدیریت آجورلو، حواشی مربوط به اخراج علی کریمی بود. آن ماجرا مدت‌های طولانی در صدر اخبار ورزشی کشور قرار داشت و فارغ از کم و کیف داستان، یک فکت قطعی را در مورد آن می‌توان به‌کار برد؛ اینکه موضوع از سوی آجورلو به‌خوبی مدیریت نشد. این گره می‌توانست با دست باز شود، اما آجورلو کار را به دندان کشاند و عاقبت هم اتفاق خوبی رخ نداد. آقای مدیرعامل بعدها یک دوره حضور ناموفق دیگر را هم در تراکتور تجربه کرد. او در تبریز با انبوهی از مشکلات مواجه بود؛ از پروازی بودن خودش تا بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی تراکتور. آجورلو به اندازه کافی از یحیی گل‌محمدی حمایت نکرد و با گوش دادن به فریاد سکوها، ارطغرول ساغلام ترکیه‌ای را با قراردادی گران‌قیمت استخدام کرد، اما این مربی بدترین نتایج ممکن را گرفت. عاقبت هم فروردین 97در شرایطی که سکوهای ورزشگاه یادگار یکصدا خواهان برکناری آجورلو بودند، هیأت‌مدیره عباس الیاسی را جانشین او کرد. حالا آجورلو تقریبا در پی یک‌دهه ناکامی مدیرعامل استقلال شده و باید دید می‌تواند با موفقیت در این تیم دستی به سر و گوش کارنامه خودش بکشد یا نه؟

   باشگاه پرمسئله رنگ آرامش را می‌بیند؟
در مورد استقلال چه باید گفت که نمی‌دانید؟ باشگاه بحران‌زده‌ای که در طول سال‌های اخیر هر روز با یک تنش جدید مواجه بوده است. استقلال بسیار پرمسئله است و هرگز مثل پاس و استیل‌آذین نیست. کوچک‌ترین اتفاقات در این باشگاه به‌شدت رصد می‌شود و به جرأت می‌توان گفت هیچ کاری را مخفیانه و پنهانی نمی‌توان انجام داد. آجورلو در بدو ورودش به استقلال با یک مربی محبوب، اما نسبتا خودخواه مواجه است که هم قطع همکاری و هم ادامه کار با او، هر کدام حواشی خاص خودش را دارد. سابقه مدیران قبلی آشکارا نشان می‌دهد کار کردن با فرهاد مجیدی آسان نیست. مسائل و مشکلات مالی هم که همیشه وجود داشته است. به علاوه او در شرایطی مدیرعامل استقلال شده که این تیم در فصل جدید 2رقیب بسیار قدرتمند دارد؛ پرسپولیس به‌عنوان قهرمان 5دوره اخیر لیگ برتر و سپاهان به‌عنوان تیمی که به‌شدت تشنه فتح جام است و به‌شدت هم تقویت شده. در این شرایط کسب موفقیت بیش از پیش سخت می‌شود. حتی بسیاری از بازیکنان استقلال هم با وجود آنکه در این سال‌ها توفیق خاصی برای تیم کسب نکرده‌اند، بسیار پرمدعا و پرتوقع هستند. قطعا مدیریت کردن آنها، خودش یک پروژه دشوار مستقل است؛ اگر شک دارید به آخر و عاقبت احمد مددی توجه کنید. مخلص کلام اینکه به مقصد رساندن بار این تیم، بسیار دشوار است. گذر زمان نشان می‌دهد آجورلو از پس کار برمی‌آید یا نه.

حمایت از فرهاد
آجورلو پس از انتخاب به‌عنوان مدیرعامل استقلال، بیانیه‌ای منتشر کرد تا از اهدافش در این باشگاه رونمایی کرده باشد. بدون شک مهم‌ترین بخش این بیانیه جایی است که مدیرعامل جدید از کادرفنی فعلی حمایت کرده است. در بخشی‌هایی از این بیانیه آمده است: «با یادی از بزرگان باشگاه استقلال، مرحومان علی دانایی‌فرد، منصور پورحیدری، ناصر حجازی، غلامحسین مظلومی و بسیاری از ستاره‌های ارزشمند تاریخ این باشگاه؛ لازم به تأکید است که فرهاد مجیدی فرزند استقلال و سرمایه این باشگاه است. این سرمایه برای باشگاه، یک فرصت خواهد بود. بدین وسیله از او می‌خواهم که با قدرت و انگیزه بیشتر به‌کار خود ادامه دهد و مجموعه مدیریتی را کنار خود بداند. ما تلاش خواهیم کرد به اتفاق تیم را هر چه سریع‌تر تقویت کنیم تا با قدرت بیشتر در فصل پیش رو حاضر شویم.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان