//
کدخبر: ۳۲۴۸۹۱ //

اختصاصی/ سفره ای که برای همه باز است!

خیلی وقت است، ورزش فوتبال جایگاه اصلی خودش را از دست داده و هر ‌کسی که بخواهد، وارد آن می شود. داشتن و نداشتن کارنامه اصلا مهم نیست و مهم‌ این است؛ فقط کمی رابطه یا ضابطه داشته باشی، آنوقت خیلی راحت هر پستی که بخواهی به دست می آوری!

اختصاصی/ سفره ای که برای همه باز است!
به گزارش فرتاک نیوز،

در این خبر های جور واجور فوتبال که هر کدام؛ کلی سوژه دست رسانه ها می دهند، نمی شود از این خبر جالب به راحتی عبور کرد! خبری که از باشگاه نساجی بیرون آمد و اعلام شد، یکی از لیدر ها یا همان "بوقچی ها" به کادر فنی جوانان اضافه شده است.

شاید خیلی ها از شنیدن این خبر خوشحال باشند و کار باشگاه را پسندیده بدانند که یک لیدر را به کادر فنی اضافه کرده اند، ولی باید واقعیت پذیرفت با این کار شغل مربیان نیز زیر سؤال می رود و اینگونه تصور می شود، هر کسی می تواند هر پستی که داشته باشد، به کادر فنی اضافه شود.

 البته قبلا هم سابقه داشته، لیدر رفته منشی باشگاه شده و خبرنگار رفته به سمت دلالی و مربیگری! خلاصه از این دست خبرها زیاد شنیدیم و دیدیم که نمونه بارز آن به سعید شیرینی‌ برمی گردد زمانی سرپرست پرسپولیس شد که یا روی نیمکت "چُرت" می‌زد یا اینکه در برگه تعویض گرفتن "سوتی" عجیبی داد! مثال دیگر؛ حضور مالکان و مدیران بسیار زیادی که بدون اطلاعات وارد فوتبال شدند و کدام یا سر از زندان درآوردند یا اینکه به سمت ورشکستگی رفتند.

 با این حال شاید یک هودار یا لیدر و حتی خبرنگار در کارشناشی، تحلیل‌گر بسیار خوبی باشد و یک مسابقه‌ را عالی تحلیل کند، ولی این بدین معنا نیست که این شخص می تواند مربی خوبی هم شود و باید به سمت مربیگری برود. در همین رابطه داشتیم کسانی که در تلویزیون بازی ها را مثل "بُلبل" آنالیز می کردند و از بهترین سرمربی فوتبال ایراد می گرفتند، وقتی خودشان‌ وارد عرصه مربیگری شدند؛ شکست خوردند و باز به سمت کارشناشی برگشتند. راه دوری نرویم! همین عادل فردوسی پور وقتی فوتبال گزارش می کند، تمام نقاط ضعف و قوت تیم ها را به راحتی می شناسد. آیا او باید گزارشگری را، رها کند و به سمت مربیگری برود؟ حتی همین الان کارشناسانی در فوتبال داریم که بازیکن بزرگی‌ هم بوده و خوب هم فوتبال را آنالیز می کند، ولی همین شخص هر سالی که به سمت مربیگری رفته، هیچ وقت موفق نشد‌ه! (مثل خداداد عزیزی) هرچند این نکته‌ را فراموش نکنیم؛ در فوتبال ایران بسیاری از مربیان نه دانش کافی دارند و نه کارنامه قابل دفاع، ولی هر سال سه یا چهار تیم را برعهده می گیرند که اگر به جای آنها بوقچی ها وارد "گود" شوند و مربیگری کنند، شاید بهتر نتیجه بگیرند و موفق شوند! حال باید پذیرفت؛ در فوتبالی که مربیان بی دانش و بی کارنانه جولان می دهند، باید هم  لیدرها نیز وارد عرصه مربیگری شوند و خودشان‌ را آزمایش کنند!

به قلم علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان