//
کدخبر: ۳۲۴۴۱۵ //

بهترین و بدترین قرعه برای پرسپولیس چه تیم‌هایی هستند؟

پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، ممکن است مجبور باشد با نماینده میزبان در خانه حریف مسابقه بدهد.

 بهترین و بدترین قرعه برای پرسپولیس چه تیم‌هایی هستند؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس برای دومین فصل پیاپی با یجیی گل‌محمدی، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیده است. آن‌ها منتظرند تا در قرعه کشی روز جمعه، بفهمند در مرحله بعد با چه تیمی روبرو خواهند شد. الهلال و النصر از عربستان و الوحده امارات، سه تیم دیگر غرب آسیا در این مرحله هستند. برگزاری متمرکز مسابقات در عربستان، باعث شده کار پرسپولیس برای رسیدن به فینال سخت‌تر شود. آن‌ها باید در دو بازی آینده، حداقل یک تیم عربستانی را در خاک این کشور شکست دهند. بررسی این سه تیم،‌ نشان می‌دهد چه قرعه‌ای برای پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی دردسر کمتری خواهد داشت.

الوحده: بهترین قرعه

بهترین قرعه برای پرسپولیس، الوحده امارات است. پرسپولیس و الوحده، در مرحله گروهی هم با یکدیگر روبرو شدند و هر کدام، توانستند یک مسابقه را ببرند. نتایج خوب پرسپولیس در سایر بازی‌ها و کسب 5 برد از 6 مسابقه، باعث شد به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد شود. نکته مهم در دو بازی پرسپولیس و الوحده، نمایش یک طرفه به نفع سرخپوشان ایران بود. پرسپولیس بازی رفت با وجود گلزنی در نیمه اول، برتری را تا پایان مسابقه حفظ کرد و بیشتر از الوحده، توانست به سمت دروازه حریف شوت بزند. مالکیت توپ هم 60 به 40 به نفع پرسپولیس بود. بازی برگشت که الوحده گل زودهنگام زد، پرسپولیس فشار بیشتری آورد. مالکیت قابل توجه 74 درصدی داشت و  10 بار دروازه حریف را هدف گرفت. هر چند نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند. مرور این دو مسابقه، نشان می‌دهد الوحده نسبت به دو تیم میزبان در این مرحله یعنی الهلال و النصر، حریف بهتری برای پرسپولیس محسوب می‌شود. آن‌ها فصل پیش، در لیگ امارات هفتم شدند و این فصل هم، فقط در یک مسابقه از سه مسابقه‌شان پیروز شده‌اند.

النصر: مار زخمی

النصر، کینه بزرگی از پرسپولیس دارد. فصل پیش، آن‌ها رویای اولین قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را داشتند اما با وجود ستاره‌های بزرگ و هزینه زیاد، بازی نیمه نهایی را به پرسپولیس باختند. پس از گذشت حدود یک سال، النصر هنوز این شکست را نپذیرفته و در دادگاه‌های مختلف از پرسپولیس شکایت می‌کند. النصر این فصل هم هزینه زیادی در نقل و انتقالات کرده و مهمترین خریدشان، تالیسکای برزیلی است. بازیکن سابق گوانژو، در یک قدمی الهلال قرار داشت اما النصر، او را هایجک کرد و به غول دیگر ریاض برد. النصر هنوز هم با ستاره‌هایش، پرفراز و نشیب نتیجه می‌گیرد. آن‌ها مقابل تراکتور بحران زده، نمایشی پایین‌تر از سطح انتظار داشتند و به سختی برنده شدند. در لیگ عربستان هم دو برد و یک شکست دارند. شکستی که مقابل الفیصلی رقم خورد. النصر، برای گرفتن انتقام فصل پیش از پرسپولیس لحظه شماری می‌کند. به خصوص که این بار، در خانه میزبان نماینده ایران است. از طرفی، همین انگیزه زیاد می‌تواند یک به یک فشار روانی برای‌شان تبدیل شود.

الهلال: ستاره‌های سرنوشت‌ساز

الهلال را می‌توان بدترین قرعه برای پرسپولیس دانست. تیمی که هم میزبان است و هم ستاره‌هایش، نشان داده‌اند در روزهای بد تیم هم می‌توانند نتیجه را تعیین کنند. الهلال در بازی یک هشتم نهایی مقابل استقلال، برتری نسبت به حریف نداشت. لئوناردو ژاردیم هنوز نتوانسته تفکراتش را در ریاض پیاده کند و الهلال، به سختی حریفانش را در لیگ و لیگ قهرمانان شکست می‌دهد. داشتن ستاره‌های بزرگ اما، باعث شده آن‌ها نتیجه مورد نظرشان را در تمام مسابقات بگیرند. الهلال در لیگ عربستان، دو برد و یک مساوی دارد و در لیگ قهرمانان هم، با دو پاس از خریدهای جدیدش یعنی ماتیوس پریرا و موسی مارگا، توانست استقلال را شکست دهد. بافه تیمبی گومیس هم در اوج آمادگی قرار دارد. تا زمان برگزاری بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی، الهلالی‌ها زیر نظر ژاردیم هماهنگ‌تر شده‌اند و مدعی بزرگ فتح لیگ قهرمانان خواهند بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان