//
کدخبر: ۳۲۴۱۱۷ //

پرسپولیس-استقلال تاجیکستان؛مسابقه‌ای جدی در سرزمینی که دوستش داریم!

9 اردیبهشت و با برد 4 بر 2 مقابل الریان، پرسپولیس با 15 امتیاز به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان 2021 صعود کرد و حالا 4 ماه و 20 روز بعد باید در دوشنبه مقابل شگفتی‌ساز این فصل رقابت‌ها قرار بگیرد.

پرسپولیس-استقلال تاجیکستان؛مسابقه‌ای جدی در سرزمینی که دوستش داریم!
به گزارش فرتاک نیوز،

استقلال تاجیکستان با وسعت گرفتن این مسابقات به مرحله گروهی لیگ قهرمانان راه یافت وگرنه باید در‌ ای‌اف‌سی کاپ پی بلندپروازی‌هایش می‌گشت. آنها اما به همین پله از رویاهایشان قانع نبودند و به دست خود شگفتی را رقم زدند تا ناشناخته‌ترین تیم این مرحله از رقابت‌ها باشند.

آنها در شرایطی به مصاف پرسپولیس می‌روند که در میانه فصل تازه لیگ‌شان قرار دارند و با صدرنشینی و کلی مخفی‌کاری آماده میزبانی از پرسپولیس هستند .

پرسپولیس اما 46 روز بعد از قهرمانی در لیگ بیست و یکم باید میزبانش را از پیش رو بردارد و مثل فصل قبل دنبال رویاهای بزرگش برود. نایب قهرمان فصل گذشته آسیا علی‌رغم تکرار قهرمانی در لیگ داخلی از 46 روز قبل تا حالا دو مهره مهمش (کنعانی و نوراللهی) را در اختیار ندارد، سه بازیکن مصدوم دارد (شجاعی، کامیابی‌نیا و مهدی‌خانی) و با 5 خرید تازه، وارد این مرحله از رقابت‌ها خواهد شد.

پرسپولیس برای این مسابقه چند نگرانی و مشکل داشت. یکی دور بودن بازیکنان ملی‌پوش‌اش از تمرینات به مدت دو هفته، دوم عدم هماهنگی نفرات جدید طی مدت کوتاهی که به تیم پیوسته‌اند، سوم کمبود بازی جدی تدارکاتی برای هماهنگ شدن نفرات جدید و قدیمی و قرار گرفتن تیم در شرایط مسابقه، چهارم عدم شناخت کافی از حریف امروز و اینکه تقریباً تمام اطلاعات کادر فنی از استقلال تاجیکستان مربوط به مرحله گروهی و رقابت‌های چهار ماه قبل است و پنجم بازی در چمن مصنوعی پیش چشم تماشاگران حریف.

درخشش پرسپولیس در رقابت‌های لیگ قهرمانان طی فصول اخیر باعث شده تا توقع هواداران و حتی فوتبال آسیا از این تیم افزایش یابد و مخاطبان بدون در نظر گرفتن مشکلات، محدودیت‌ها و تفاوت‌هایش با تیم‌های متمول آسیایی از این تیم توقع بزرگی دوباره در قاره و رسیدن به مراحل پایانی را داشته باشند.

عکس یادگاری پرسپولیسی‌ها در حاشیه آخرین تمرین پیش از بازی با استقلال تاجیکستان

پرسپولیس امشب به احتمال فراوان با ترکیبی نسبتاً آشنا پا به مصاف حریف کمی ناشناخته و تا حدودی مرموزش خواهد رفت که به نظر تصمیمی منطقی و عقلانی می‌رسد. هر چند یحیی یک سال پیش با تغییر نیمی از تیمش در مسابقات لیگ قهرمانان و استفاده از 5 بازیکن جدید و تازه‌وارد در ترکیب اصلی همه را شگفت‌زده کرد اما به نظر می‌رسد این بار به جهت حضور در مرحله حذفی و مسابقه‌ای که در پایانش تکلیف تیم صعود کننده به جمع 8 تیم پایانی مشخص خواهد شد تن به ریسک نخواهد داد و از بازیکنان فصل گذشته‌اش برای ترکیب اولیه استفاده خواهد کرد.

پرسپولیس صاحب ستاره‌هایی مثل وحید امیری و مهدی ترابی است که با وجود دوری دو هفته‌ای از تیم می‌توانند مهلک‌ترین ضربات را به پیکر استقلال قرمزپوش وارد کنند. این تیم عیسی آل کثیر را دارد که درخشش در پرسپولیس را در همین لیگ قهرمانان شروع کرده. میلاد سرلک حالا در مرکز زمین پرسپولیس یک مهره تعیین‌کننده است و هر بازیکنی هم کنارش بازی کند از اعتبار او برای نقش تعیین‌کننده‌اش در میدان کم نخواهد کرد.

در این تیم پرسپولیس، امید عالیشاه هم می‌تواند یک سازنده گل و پیش برنده نتیجه مسابقه باشد کما اینکه در گوا چنین نقشی را ایفا کرد. مهدی عبدی هم دیگر تنها یک ژوکر برای خط حمله تیمش نخواهد بود و می‌تواند پکیج گل‌های مهمش در نیمه نهایی و فینال را با گلی دیگر در یک هشتم نهایی جذاب‌تر کند. سیامک نعمتی نیز که سال گذشته در قطر به عنوان مدافع راست درخشیده بود پیش چشم یحیی یک ستاره مؤثر برای صعود تلقی می‌شود و باید به اندازه خودش در این مسابقه سهم بردارد. احسان پهلوان شیرینی رسیدن به فینال فصل قبل را لمس کرده و نفراتی مثل شیری و آقایی در صورت رسیدن به ترکیب می‌دانند از این بازی چه می‌خواهند. فرشاد فرجی البته فقط یک بازی آسیایی با پرسپولیس بوده اما تجربه فصل قبل شهرخودرو و درخشش در مقطع پایانی لیگ برتر او را به درجه‌ای از اعتماد به نفس رسانده که مثل ستون پشت هافبک‌ها و مهاجمان تیمش باشد. در نهایت سیدجلال با تجربه فراوان از بازی در این سطح از رقابت‌ها مثل دیواری است که هر ده نفر دیگر می‌توانند به او تکیه کرده و کارشان را پیش ببرند.

این مسابقه‌ایست جدی در سرزمینی که دوستش داریم؛یک نبرد سخت در استادیومی نه چندان بزرگ که همه فارسی حرف می‌زنند و تشویق می‌کنند.آنقدر شبیه خانه که یحیی و سیدجلال در نشست مطبوعاتی هر دو از میهمان نوازی تاجیک‌ها گفتند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۱۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان