//
کدخبر: ۳۲۳۷۴۲ //

آدیداس و جوردن، برنده‌های اصلی انتقال رونالدو و مسی

سهم ناچیز منچستریونایتد و پاری سن ژرمن از فروش پیراهن لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، دو خرید جدید این تیم‌ها، توجه بسیاری را در روزهای اخیر جلب کرده است.

آدیداس و جوردن، برنده‌های اصلی انتقال رونالدو و مسی
به گزارش فرتاک نیوز،

لیونل مسی تابستان امسال پس از مدت‌ها کشمکش از باشگاه بارسلونا جدا شده و به عنوان بازیکن آزاد به پاری سن ژرمن پیوست. از سوی دیگر، کریستیانو رونالدو نیز پس از سه سال حضور در تورین از باشگاه یوونتوس جدا شد تا پس از 12 سال دوری بار دیگر پیراهن منچستریونایتد را بر تن کند.

پس از انتقال دو بازیکن بزرگ جهان فوتبال، بسیاری از هواداران و دنبال کنندگان این ورزش پرطرفدار بر این باور بودند که این دو باشگاه از فروش پیراهن این دو بازیکن می‌توانند چندین برابر مبلغی که برای خرید آنها هزینه کردند یا باید در ماه‌های پیش رو به عنوان دستمزد به آنها پرداخت کنند را به دست آورند.

در حالی که حقیقت ماجرا چیز دیگری است. پاری سن ژرمن 25 میلیون پوند برای جذب لیونل مسی به این بازیکن پرداخت کرد. فروش پیراهن او از زمان حضور در این باشگاه فرانسوی 103 میلیون و هشتصدهزار پوند بوده که متعلق به شرکت جوردن، حامی مالی تهیه لباس این باشگاه، است و حدود هفت درصد این مبلغ یعنی چیزی حدود 7.3 میلیون پوند به پی اس جی می‌رسد.

منچستریونایتد نیز برای خرید رونالدو مبلغ 12.9 میلیون پوند به باشگاه یوونتوس پرداخت کرد. پیراهن این بازیکن پس از بازگشت به اولدترافورد و در اختیار گرفتن دوباره شماره 7 تا به حال 187 میلیون و صدهزار پوند به فروش رسیده که این مبلغ هم متعلق به شرکت آدیداس، حامی مالی تهیه لباس یونایتد، است و هفت درصد از این مبلغ هم که 13.1 میلیون پوند است سهم شیاطین سرخ شده است.

با توجه به این که پیراهن ستاره پرتغالی به شکل قابل توجهی بیشتر از لیونل مسی به فروش رفته، می‌توان گفت که یونایتد هزینه پرداختی برای امضای قرارداد با این بازیکن را به طور کامل جبران کرده است. اما پاری سن ژرمن هنوز راه زیادی برای تامین هزینه‌های لیونل مسی در پیش دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۷۴۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان