//
کدخبر: ۳۲۲۷۷۸ //

استقلال مشکلی برای جذب بازیکن خارجی ندارد؟

جمشید نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال درخصوص مسائل پیش آمده بابت جذب بازیکن خارجی توسط استقلال، توضیحاتی را ارائه داد.

استقلال مشکلی برای جذب بازیکن خارجی ندارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شب گذشته جمشید نورشرق در گفتگویی که با یک برنامه تلویزیونی داشت، درخصوص اینکه آیا استقلال قادر به جذب بازیکن خارجی است یا نه، توضیحاتی را ارائه داد. نورشرق در این گفتگو عنوان کرد: چون پرونده استراماچونی منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال نشده، صرف محکومیت باشگاه نسبت به پرونده رسیدگی شده مانعی برای جذب بازیکن ایجاد نمی کند. فقط دسته سومی که بعد از مهلتی که فیفا به باشگاه ها برای اجرای آراء صادره می دهد، طبیعتا به درخواست ذینفع آن باشگاه را از نقل و انتقالات محروم می کند.

او ادامه داد: ما اکنون بیشتر آمارمان در بحث پرونده هایی است که منجر به صدور حکم شده ولی خوشبختانه منجر به بستن پنجره آنها نشده است. ولی این یک آینده قابل پیش بینی است. یعنی یک پرونده ای در مورد آن رأی قطعی صادر می شود، اگر با فرد ذینفع حل و فصل نکنند، طبیعتا این بسته شدن پنجره نیز در انتظار آنها خواهد بود.

پس از این صحبت ها، اینگونه برداشت شد که استقلال دیگر مشکلی برای جذب بازیکنان خارجی ندارد و آبی پوشان می توانند طبق لیست فرهاد مجیدی، بازیکنان خارجی مورد نظر خود را به خدمت بگیرند. اما اکنون نورشرق با ارائه توضیحاتی درخصوص این موضوع شفاف سازی کرده است.

رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: بحث شب گذشته پیرامون دو موضوع بود یکی اینکه لزوماً پنجره نقل و انتقالاتی تمامی باشگاههایی که دارای پرونده منجر به صدور رای در فیفا هستند، بسته نبوده و پس از صدور و قطعیت رای در مرجع بین المللی، با تقاضای ذینفع پنجره نقل و انتقالاتی مسدود خواهد شد. پرونده باشگاه استقلال در ارتباط با شکایت آقای استراماچونی نیز مشغول این قاعده بوده و علیرغم صدور رای، تاکنون منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه از لحاظ شکایت این سرمربی سابق نشده است.

او ادامه داد: موضوع دوم به دستورالعمل جدید ناظر و جذب بازیکنان و مربیان خارجی مربوط بود که در این مورد نیز توضیح داده شد  که صرف نظر از چهارچوب های  کیفی در نظر گرفته شده، جذب بازیکن و یا مربی خارجی مستلزم احراز دو شرط است یکی اینکه باشگاه متقاضی، دارای پرونده منجر به صدور رای در مرجع بین المللی نباشد که در این صورت بایستی قبلاً موضوع پرونده را حل و فصل نموده و سپس در صدد جذب بازیکن یا مربی خارجی برآید و دیگر اینکه ضمانت نامه بانکی معادل ۱۲ ماه مبلغ قرارداد وی به سازمان لیگ ارائه کند.

نورشرق در پایان گفت: نتیجه اینکه بسته نبودن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه از سوی فیفا به معنای مجوز جذب بازیکن یا مربی خارجی برای آن باشگاه نبوده و  موضوع تابع دستورالعمل صادره و شرایط توضیح داده شده است. بدیهی است باشگاههایی که پنجره نقل و انتقالاتی آنها از سوی فیفا مسدود شده است، برای جذب بازیکن یا مربی خارجی بایستی ابتدا مشکل پرونده خود در فیفا را حل نموده و پس از صدور مجوز و باز شدن پنجره از سوی فیفا، آنگاه در قالب دستورالعمل یادشده و با ارائه ضمانت نامه بانکی مبادرت به استخدام بازیکن یا مربی خارجی نمایند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۷۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان