//
کدخبر: ۳۲۲۶۶۹ //

تغییرات جدید در پرسپولیس!

پرسپولیس با تغییراتی متعدد پای به فصل جدید خواهد گذاشت؛ تغییراتی که با واکنش های متفاوت در فضای هواداری مواجه شده است.

تغییرات جدید در پرسپولیس!
به گزارش فرتاک نیوز،

درست یک سال قبل در همین روزها پرسپولیس و یحیی در صرافت نقل‌و‌انتقالات و جذب بازیکنانی بودند که تیم قهرمان‌شان را تکمیل‌تر و قدرتمندتر کند. پرسپولیسی که یحیی تحویل گرفته بود تیم خودش نبود، تیمی بود که چهار فصل با برانکو و یک نیم‌فصل با کالدرون کار کرد و بازیکنانش را یا مدیران وقت باشگاه یا همین مربیان خارجی با صلاحدید و نظر فنی خودشان انتخاب می‌کردند.

از آن تیم که به دست یحیی و کادرش از کالدرون و دستیارانش تحویل گرفته و با اقتدار به قهرمانی لیگ نوزدهم رسید بازیکنان مهمی مثل علی علیپور، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی خیلی زود جدا شدند تا لژیونر شوند، اما یحیی دست جنباند و قبل از ورود به مسابقات لیگ قهرمانان آسیا 7 بازیکن جدید جذب کرد. حامد لک، آرمان رمضانی، میلاد سرلک، سعید آقایی، علی شجاعی، احسان پهلوان و عیسی آل‌کثیر 7 بازیکنی بودند که با نظر و صلاحدید یحیی خیلی سریع جذب تیم شدند. در واقع باشگاه در آن مقطع موفق شد خیلی سریع خواسته‌های گل‌محمدی را اجابت کند و با اینکه همه این 7 بازیکن در فاصله یک تا دو هفته قبل از ورود به قطر جذب شدند اما سرانجام لیست یحیی کامل شد.

نکته عجیب اما آنجا بود که یحیی با تصمیمش برای تغییر ترکیب در بازی‌های قطر همه را شگفت‌زده کرد. یحیی تیمی که قهرمان شده و بعد از حذف در نیمه‌نهایی جام حذفی تنها یک بازی دوستانه با پدیده داشت را با تغییرات گسترده در بازی نخست به مصاف التعاون عربستان فرستاد. شاید قبل از آن کسی فکر نمی‌کرد او در این فاصله کوتاه چنین ریسکی را متحمل شود و نیمی از ترکیب اصلی تیمش را تغییر دهد اما از بین نفرات جدید غیر از شجاعی و رمضانی، 5 بازیکن دیگر در ترکیب اصلی به میدان رفتند و اتفاقاً درخشیدند.

بعد از آن مسابقات شجاع خلیل‌زاده هم از پرسپولیس رفت و در فینال آسیا که به فاصله سه ماه از آن مسابقه برگزار می‌شد دست یحیی را خالی‌تر کرد. بعد از فینال هم بشار رسن و ربیع‌خواه جدا شدند اما یحیی و کادرش ادامه دادند تا رسیدیم به نقل‌و‌انتقالات زمستانی.

در این مقطع پرسپولیس در ازای از دست دادن محمد انصاری بعد از جذب مهدی مهدیخانی، مهدی ترابی را برگرداند و شهریار مغانلو را به‌صورت قرضی و فرشاد فرجی را به شکل قطعی جذب کرد و با تیمی که تقویت شد باز هم قهرمانی لیگ آن هم طی یکی از رقابتی‌ترین فصول طی 5 فصل اخیر به دست آمد.

از تیم قهرمان پرسپولیس محمدحسین کنعانی‌زادگان و احمد نوراللهی دو ستون ملی‌پوش جدا شدند و باشگاه در حفظ مغانلو مطابق انتظار ناکام ماند، اما در ازای از دست دادن اینها تاکنون 5 بازیکن جذب کرده است؛ ابتدا علیرضا ابراهیمی آمد و بعد از او به‌ترتیب رضا دهقانی، علی نعمتی، رضا اسدی و حامد پاکدل پرسپولیسی شدند. سرخ‌ها همچنان یک جای خالی در لیست‌شان دارند و اگر شرایط و قوانین تغییر کند شاید این تیم با یک مهاجم خارجی وارد رقابت‌های لیگ قهرمانان شود.

اما چنانچه تصور کنیم تغییر دیگری در لیست ورودی‌های پرسپولیس رخ ندهد این سؤال بزرگ مطرح است که برای بازی با استقلال تاجیکستان و ادامه مسابقات یا برای ورود به فصل تازه لیگ برتر یحیی روی کدام‌یک از این بازیکنان برای حضور در ترکیب اصلی حساب باز کرده و کدام‌شان در ذهن او و کادرش مهره اصلی خواهند بود؟ یا در واقع باید اینطوری سؤال کرد که دوباره چند درصد از ترکیب اصلی پرسپولیس تغییر خواهد کرد؟

اگر پرسپولیس مهاجم خارجی جذب نکند به‌نظر می‌رسد درصد تغییرات یحیی به اندازه فصل قبل نخواهد بود و عمده بازیکنان تازه جذب‌شده، فصل را از روی نیمکت آغاز خواهند کرد. البته یک استثنا هم وجود دارد و به‌نظر می‌رسد یحیی روی علی نعمتی به‌عنوان مدافع میانی اصلی حساب باز کرده و می‌خواهد از او کنار فرجی در ترکیب ابتدایی بازی بگیرد.در مرکز زمین هم جای احمد نوراللهی قرار است با حضور رضا اسدی هافبک فیزیکی و گلزن پر شود اما اسدی شرایط بدنی خوبی ندارد و چنانچه تا بازی23 شهریور به فرم خوبش نزدیک نشود احتمال استفاده از احسان پهلوان در مرکز زمین کنار میلاد سرلک وجود دارد.

اگر احسان پهلوان به مرکز زمین بیاید دست کادر فنی برای بازی دادن به امید عالیشاه یا وحید امیری در خط میانی باز خواهد شد. در واقع اگر کادر فنی برای دفاع چپ روی سعید آقایی حساب کنند گزینه اول در پست هافبک چپ وحید امیری است و این ملی‌پوش خستگی‌ناپذیر بالاخره به پست اصلی خودش برمی‌گردد اما اگر در پست مدافع چپ بازی کند عالیشاه می‌تواند گزینه حضور در پست هافبک چپ باشد.در این شرایط احتمالاً ترکیب پرسپولیس برای بازی با استقلال تاجیکستان لک، علی نعمتی، فرجی، آقایی، شیری، سرلک، پهلوان، امیری، ترابی، عبدی و آل‌کثیر خواهد بود.

با این حساب از بین 5 خرید تازه فقط یکی از همین گام نخست فیکس خواهد بود و اسدی هم در صورت آماده شدن می‌تواند به ارنج فیکس برسد ضمن اینکه کار برای دهقانی و ابراهیمی که رقبای متعدد و قدرتمندی در پست‌های خود دارند بسیار سخت است و پاکدل هم باید امیدوار باشد که مهاجم خارجی جذب نشود و از دل رقابت با عبدی و آل‌کثیر شانس بازی پیدا کند.

به تغییرات ترکیب اعتماد کنید

بازی دادن به 5 بازیکن جدید تنها یکی، دو هفته بعد از پرسپولیسی شدن‌شان آن هم در حساس‌ترین شرایط و در لیگ قهرمانان آسیا احتمالاً بزرگترین ریسکی بوده که یحیی و کادرش درست یک سال قبل انجام دادند، پس شاید بهتر باشد به تصمیمات این کادر برای خرید بازیکنان تازه‌وارد و استفاده از آنها در ترکیب اصلی اعتماد کرد.

چه کسی فکر می‌کرد لک و عیسی در قطر آنطور بدرخشند یا سرلک وسط زمین میدانداری کند؟ چه کسی تصور می‌کرد پهلوان نمره قبولی بگیرد یا آقایی هواداران و کادر فنی را راضی کند؟

حالا همین شرایط در آستانه بازی با استقلال تاجیکستان به وجود آمده، پس بعید نیست نعمتی هم در آن بازی ستاره باشد یا در صورت استفاده از اسدی -اگر آماده شود- او در همان گام نخست جای ویژه‌ای در قلب هواداران باز کند؟ چرا فکر نکنیم رضا دهقانی می‌تواند ژوکر طلایی یحیی باشد یا حامد پاکدل سناریوی سال گذشته عیسی را برای‌مان تکرار نکند؟ این مسأله در مورد علیرضا ابراهیمی به‌عنوان مدافع میانی هم مصداق دارد و همانطور که فرجی زیر نظر یحیی درخشید و فیکس شد شاید نوبت به درخشش این مدافع کرمانی هم برسد.

پس مقابل این تغییرات -به هر اندازه که باشد- گارد نگیرید، اعتماد کنید و منتظر بمانید چراکه این کادر فنی کارش را خوب بلد است و در چند مقطع این مهم را ثابت کرده.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۶۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان