//
کدخبر: ۳۲۰۴۵۸ //

کمالوند:شرایط جذب ستاره نداریم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور گفت: عاشق بودم که پس از ۱۰ سال در سخت ترین شرایط به تراکتور بازگشتم.

 کمالوند:شرایط جذب ستاره نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

فراز کمالوند در گفت‌وگویی، در مورد آخرین وضعیت تیم فوتبال تراکتور در نقل و انتقالات تابستانی اظهار داشت: روز گذشته جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه واقعیت‌های این فصل تراکتور را صادقانه به مردم گفت. پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور بسته است و باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که این مشکلات حل شود. مردم هم این تیم را دوست داشته و به مشکلات آگاه هستند. امسال افرادی به تراکتور می‌آیند که عاشقانه این تیم را دوست داشته باشند، زیرا اکنون خبری از ریخت وپاش های گذشته وجود ندارد و هر فردی که واقعی و قلبی عاشق تراکتور باشد این مشکلات را می‌پذیرد.

* باید تاوان اشتباهات مدیران قبلی را بدهیم اما هواداران صبور باشند

وی افزود: این میراث مربوط به گذشته است و تاوان اشتباهات مدیران قبلی را باید بدهیم. اشکالی هم ندارد و این کار را انجام می‌دهیم، اما هواداران باید صبور باشند و شرایط را درک کرده و به مجموعه باشگاه تراکتور  کمک کنند. نمی‌توانیم تراکتور را به حال خود رها کنیم. پرداخت 45 میلیارد تومان برای باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی تراکتور در حرف ساده است. مالک باشگاه هم می‌خواهد مشکل این بدهی را حل کند، اما کار بسیار بزرگ و سختی است.

*شفاف و صادقانه به هواداران می‌گوییم تراکتور نیاز به پوست‌اندازی دارد

سرمربی تیم فوتبال تراکتور خاطرنشان کرد: دیگر نمی‌توانیم هزینه هنگفتی برای باشگاه تراکتور ایجاد کنیم، تراکتور نیاز به پوست‌اندازی دارد. در گذشته اشکالاتی وجود داشته و برخی مواقع بازیکنانی به این تیم آمدند که کارایی نداشتند. حتی برخی نفرات بدون بازی کردن جریمه‌های کلان روی دست باشگاه گذاشتند. باید اول مشکل آنها را رفع و رجوع کنیم. همان گونه که نظمی گفت باید این مشکلات را شفاف و صادقانه به هواداران اعلام کنیم. آنها هم باید صبور باشند. امسال می‌خواهیم تراکتوری ببندیم که نمی‌توانیم در آن از بازیکنان گران قیمت استفاده کنیم زیرا شرایط جذب آنها را نداریم.

* هواداران صبور تراکتور بدانند برای رفع مشکلات فرصت یک ساله می‌خواهیم

کمالوند تصریح کرد: تمام تمرکز و کارمان را اکنون روی این موضوع گذاشته‌ایم که مشکل بدهی‌های گذشته حل شود. خدا را شکر مردم هم این مسائل را درک می‌کنند، اما باید صبور باشند. عاشقانه تراکتور را دوست دارم و در مقطعی به این تیم آمدم که احساس کردم به من نیاز دارد. با تمام وجود تلاش می‌کنیم مشکلات رفع شود، باید فرصتی یک ساله به باشگاه بدهیم تا در این مدت بتواند بدهی‌های هنگفتی که در این چند سال روی دست باشگاه مانده پرداخت کند. امکان پذیر نیست هم بدهی‌ها را بدهیم و هم بودجه زیادی را برای جذب بازیکن در نظر بگیریم.

* نباید حیات تراکتور را به خطر اندازیم

وی با تاکید روی بدهی های باشگاه تراکتور خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مانند سالهای قبل بودجه زیادی برای جذب بازیکن صرف کنیم نتیجه‌اش این می‌شود که بدهی‌های باشگاه در سال‌های آینده دو و سه برابر می‌شود. در آن وضعیت شرایط به جایی می‌رسد که حیات تراکتور به خطر می‌افتد زیرا به جز این بدهی فعلی که باعث بسته شدن پنجره تیم شده ، پرونده های دیگری نیز وجود دارد که بعد از این به سراغ باشگاه خواهد آمد. شاید اگر دوستان کمی دلسوزی به خرج می‌دادند این حجم از بدهی روی دست باشگاه نمی ماند.

* برخی تیم‌ها به نهادهای دولتی و صنعتی وصل هستند و نباید زنوزی را دلسرد کنیم

سرمربی تیم تراکتور عنوان کرد: باید خیلی شفاف و معقول با هواداران صحبت کنیم و فرصتی به وجود آوریم که مالک باشگاه بتواند در این شرایط بد اقتصادی کشور و وضعیت تحریم کارش را ادامه بدهد. برخی باشگاه‌ها به نهادهای دولتی و صنعتی وصل هستند، اما هزینه تراکتور را یک فرد می‌دهد. وقتی این فرد شجاعت در اختیار گرفتن مالکیت باشگاه را داشته باید به وی کمک کنیم و کاری نکنیم تا دلزده شود. این امر هم میسر نمی‌شود به جز اینکه امسال اشتباهات سال‌های قبل را تکرار نکنیم. نباید خرج‌های میلیاردی روی دست باشگاه بگذاریم و باید از گذشته تراکتور عبرت بگیریم. به همین خاطر سعی می‌کنیم تیم ارزانی ببندیم که البته بتواند نتایج خوبی هم کسب کند.

* هواداران خوشحال باشند که مجموعه فعلی تراکتور با آنها صادق است

کمالوند  افزود: نظمی این واقعیت را با هواداران مطرح کرد و آنها باید خیلی خوشحال باشند که مجموعه باشگاه، مدیرعامل، سرمربی و سایر عناصر تراکتور صادقانه مشکلات را مطرح می‌کنند. همان گونه که مدیرعامل باشگاه گفت برای باز شدن پنجره همین الان 45 تا 50 میلیارد تومان پول نیاز داریم. اگر قرار باشد پنجره بسته بماند، نمی‌توانیم بازیکنی جذب کنیم، ضمن اینکه همین 50 میلیارد تومان سال آینده افزایش پیدا می‌کند، زیرا جریمه به آن تعلق می‌گیرد.

* باید برای بازگشت به شرایط عادی به تراکتور تنفس بدهیم

وی ادامه داد: تراکتور پرونده‌های دیگری هم دارد که در این 4-3 سال روی هم انباشته شده و باید به دنبال استفاده بیشتر از ظرفیت نیروهای جوان و بومی باشیم. شرایط باید به شکلی پیش برود که بتوانیم در مدت کوتاهی به تراکتور تنفس بدهیم تا با تسویه شدن بدهی‌ها تیم به حالت عادی و روتین خود بازگردد. امیدوارم هواداران این موضوع را درک کنند.

* نمی‌توانستیم به زور بازیکنی را حفظ کنیم

سرمربی تراکتور در مورد جدایی نفراتی مثل مهدی تیکدری و احتمال خداحافظی بازیکنانی مانند اکبر ایمانی از این تیم گفت:  به شخصه خواهان ماندن مهدی بودم اما وی تمایلی به ماندن در تراکتور نداشت، از طرفی در قراردادش بند جدایی موجود بود و نمی‌توانستیم به زور این بازیکن را حفظ کنیم. از مدیریت باشگاه خواسته‌ام و وی هم قول داده سایر نفرات حفظ شوند. البته نفراتی که قراردادشان تمام شده بحث‌شان جدا است.

* علاقه نداریم سازمان تیم به هم بخورد و دوست داریم نفراتی که قراردادشان تمام شده بمانند

کمالوند گفت: حمید بوحمدان، میثم تیموری، میلاد فخرالدینی، محمدرضا خانزاده، اشکان دژاگه و مسعود شجاعی قراردادشان با تراکتور تمام شده، حدود 7 تا 8 بازیکن قراردادشان تمام شده، تمایل داریم این نفرات هم بمانند زیرا علاقه‌ای به بهم خوردن سازمان تیم نداریم، اما مشکلات و گرفتاری‌های مالی داریم. اگر این بچه‌ها شرایط تراکتور را درک کنند خیلی علاقمند به حفظ آنها هستیم. گفتم امسال در شرایطی هستیم که افرادی می‌توانند به تراکتور کمک کنند که عاشقانه این تیم را دوست داشته باشند.

*عاشق تراکتور هستم که در این شرایط مسئولیت قبول کردم

وی ادامه داد: نباید با این بدهی‌هایی که تا الان روی دست باشگاه مانده، کاری کنیم بدهی دیگری روی دست تراکتور بیاید. در نهایت با این وضعیت که سال به سال بدهی‌ها افزایش یابد، چه اتفاقی می‌افتد؟ کار به جایی می‌رسد که تراکتور از بین می‌رود. هواداران و تماشاگرانی که عاشقانه تراکتور را دوست دارند بدانند مربی‌ای به تیم آمده که با تراکتور مأنوس است. سه سال از بهترین روزهای زندگی‌اش را با تراکتور گذرانده و عاشقانه این تیم را دوست دارد، همه کار هم برای تیمش انجام می‌دهد، اما در این راه می‌خواهم شرایط را درک کند. من عاشق تراکتور هستم که در این شرایط قبول مسئولیت کردم.

* برخلاف گذشته شرایط جذب ستاره ها را نداریم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور عنوان کرد: زمانی شرایط به شکلی فراهم بود که تراکتور از بازیکنان گران قیمت و ستاره‌ها استفاده کرد اما اکنون شرایط مثل سابق نیست. نباید باشگاه را تحت فشار قرار دهند، زیرا واقعا شرایط جذب بازیکنان گران قیمت را نداریم. اگر یادتان باشد حدود 4 سال قبل این مشکل برای تراکتور ایجاد شد و دو پنجره نقل و انتقالاتی این تیم در زمان سرمربیگری یحیی گل محمدی و ارطغرل ساغلام بسته شد. آن سال تراکتور حتی در شرایط سقوط قرار گرفت. دوستان آن اتفاق را فراموش نکردند.

* باید از سالی که تراکتور در آستانه سقوط بود درس عبرت بگیریم

کمالوند افزود: اکنون نمی‌خواهیم بار دیگر آن اتفاق تکرار شود. وقتی یک بار چنین وضعیتی را دیده‌ایم باید از آن درس عبرت بگیریم تا بار دیگر چنین اتفاقی برای ما نیفتد. اکنون مهم‌ترین اولویت باشگاه باز کردن پنجره نقل و انتقالاتی است. صادقانه و شفاف به مردم می‌گوییم امسال نمی‌توانیم هزینه‌های سرسام‌آور و زیاد را متقبل شویم. بلکه باید تمام توان خود را برای پرداخت بدهی‌های باشگاه به کار بگیریم.

*بسیاری از نفرات مطرح شده ساخته و پرداخته فضای رسانه ها هستند

وی در خصوص اینکه آیا با این وضعیت بازیکنی جذب می‌کنند، پاسخ داد: بازیکن جذب خواهیم کرد و این گونه نیست که سراغ جذب نفرات جدید نرویم. اما بسیاری از نفراتی که مطرح می‌شوند ساخته و پرداخته فضاهایی است که در رسانه‌ها وجود دارد. بسیاری از این اسامی که می‌شنویم واقعیت ندارد. با تعداد زیادی از نفراتی که نامشان مطرح شده مذاکره‌ای انجام نداده‌ایم. این اسامی واقعیت ندارد. لیست نفرات مورد نظر فقط در اختیار  اقای نظمی است و سایر بحث‌ها فقط گمانه زنی رسانه ای است.

* برای کمک به تراکتور همه باید ایثار و از خود گذشتگی کنیم

سرمربی تیم تراکتور در باره وضعیت نفراتی مثل سعید واسعی و اکبر ایمانی افزود: نفراتی مثل واسعی، ایمانی و اخباری با ما قرارداد دارند و ان‌شاءالله آنها را حفظ می‌کنیم. سعی خواهیم کرد تعدادی بازیکن خوب هم اضافه کنیم. اما باز هم می‌خواهم هواداران شرایط باشگاه را درک کنند. به هر صورت تراکتور در این مشکلات گرفتار شده و نیاز دارد همه دست به دست هم داده و به باشگاه کمک کنند. همه باید ایثار و از خودگذشتگی کنند تا به تیم محبوب شان کمک شود.  با صدای بلند می‌گویم پای کار هستم زیرا این تیم را عاشقانه دوست دارم و از همه هواداران دلسوز و واقعی تراکتور هم همین توقع را داریم.

* هیچ وقت به خاطر پول طرفدار تراکتور نبودم‌ و در سه سال دریافتی ام 500 میلیون تومان بود

کمالوند  ادامه داد: اتفاقا یکی از دلایلی که به تراکتور آمدم این بود تا مردم بفهمند چه کسانی واقعا این تیم را دوست دارند. هیچ وقت به خاطر پول طرفدار تراکتور نبودم‌. در سه سال قبلی که در این تیم بوده و با تراکتور به لیگ برتر رسیدیم، مجموع دریافتی‌ام به 500 میلیون تومان نرسید. اکنون هم احساس کردم تراکتور به من نیاز دارد و باید فردی به این تیم بیاید که برخی سختی‌ها را تحمل کند. به دلیل عشقی که به تراکتور دارم این کار را انجام می‌دهم اما همه باید کمک کنیم مالک باشگاه بتواند این هزینه ها را پرداخت کرد.

* اشکالی ندارد یک سال بودجه تراکتور محدود باشد

وی با اشاره به تلاش های زنوزی برای باشگاه تراکتور توضیح داد: زنوزی جان، مال و همه زندگی‌اش را برای تیم تراکتور گذاشته، وقتی پرسپولیس و استقلال و تیم‌های دیگر پنجره نقل و انتقالاتی‌شان با این همه حمایت بسته می‌شود، به راحتی نمی‌توانند آن را باز کنند. تصور کنید یک فرد بخواهد این کار را انجام بدهد. باید این شرایط را درک کنیم و به وی کمک کنیم. اشکالی هم ندارد اگر یک سال بودجه تیم ما محدود شود و از بازیکنان گران قیمت استفاده نکنیم، اما با این وجود مردم و طرفداران نگران نباشند، زیرا سعی داریم ضمن استفاده از برخی بازیکنان جوان و جویای نام نتیجه آبرومندانه‌ای هم کسب کنیم.

*جایی هم باید به سمت بومی‌گرایی برویم

سرمربی تیم تراکتور افزود: به هر حال باید جایی هم به بچه‌های بومی استان میدان داده شود. زمان واسیلی گوجا در دهه 70 یک نسل طلایی در تراکتور ساخته شد که بازیکنانی کلیدی از آن بیرون آمدند. اکنون هم نفرات جوانی مثل بهزاد سلامی، علی فتحی و... را در اختیار داریم که جوان و 20 ساله هستند، در کنار آنها نفراتی مانند سامان نریمان جهان، علیرضا نقی زاده، اکبر ایمانی، بچه‌های ترک زبان و بومی تیم هستند، ما باید به سمت بومی‌گرایی هم برویم.

* اگر یک سال دندان روی جگر بگذاریم بعدها جوان‌های ما ستاره می‌شوند

کمالوند  تصریح کرد: اگر دنبال این هستیم که تراکتور به حیات خود ادامه بدهد، باید واقعیت‌ها را بگوییم. با تحت فشار گذاشتن باشگاه کاری درست نمی‌شود. آمدیم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم. در این چند سال اشتباهات زیاد بوده، بازیکنان زیادی آورده‌اند، پرونده‌های مختلفی در دادگاه‌های بین المللی برای تراکتور ایجاد کرده‌اند، اما قرار نیست دیگر آن اشتباهات را تکرار کنیم. همان گونه که عاشقانه به کمک تراکتور آمدیم هواداران هم باید به کمک ما بیایند. همه باید صبوری کنیم. مطمئن باشید اگر یک فصل دندان روی جگر بگذاریم، بچه‌های جوان کنار بازیکنان باتجربه رشد می‌کنند و در سال‌های آینده می‌توانیم تیمی داشته باشیم که بازیکنان جوانش به ستاره تبدیل شده‌اند.

* بعد از 10 سال در سخت ترین روزهای تراکتور بازگشتم

وی عنوان کرد: فراز کمالوند بعد از 10 سال در روزهایی به تراکتور بازگشت که این باشگاه در سخت‌ترین روزهای خود به سر می‌برد. مردم باید بفهمند چه کسی این تیم را دوست دارد و آمده تا به تراکتور کمک کند. من هم آمده‌ام به تراکتور کمک کنم، مردم آذربایجان هم هوشیار و هوشمند هستند و می‌دانند در شرایط سخت چه کسی دنبال کمک کردن است. زنوزی فردی است که می‌خواهد بدهی‌های انباشته شده چند ساله را پرداخت کند، باید کمک کنیم این اتفاق رخ بدهد.

* در کنار پرورش بازیکنان می‌خواهیم مربی هم پرورش بدهیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتور در خصوص آخرین وضعیت انتخاب دستیاران خود توضیح داد: انتخاب تونی گولم قطعی شده همان گونه که از قبل هم گفتم در حال رایزنی هستیم و سعی می‌کنیم از 3-2 نفر از بچه‌هایی که در گذشته بازیکن تراکتور بدند استفاده کنیم. می‌خواهیم ضمن پرورش دادن بازیکنان جوان، نفراتی که در گذشته واقعا به تراکتور تعصب داشتند و برای این تیم زحمت کشیدند به عنوان مربی پرورش پیدا کنند. می‌خواهیم هم از مربیان بومی استفاده کنیم و هم از بچه‌های سابق تیم.

*روزهایی که پول های میلیاردی بود همه چیز خوب بود

کمالوند اضافه کرد: باز هم می‌گویم من، جمشید نظمی و سایر افراد در شرایط سخت برای کمک به تراکتور آمده‌ایم اما واقعا هر کسی این تیم را دوست دارد الان باید کمک کند. آن روز که پول‌های میلیاردی بود همه چیز خوب بود و ما می‌خواهیم در شرایط سخت کمک کنیم، هواداران هم حمایت کنند تا این اتفاق بیفتد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۴۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان