//
کدخبر: ۳۱۸۹۹۳ //

نابودی خط دفاعی فوق‌العاده رئال با انتقال واران به منچستر

پس از جدایی سرخیو راموس به‌صورت آزاد، رافائل واران هم رئال مادرید را ترک کرد. این زوج خط دفاعی که می‌شد گفت در نوع خودشان بهترین بودند، در کنار هم 4 بار فاتح لیگ قهرمانان شدند.

نابودی خط دفاعی فوق‌العاده رئال با انتقال واران به منچستر
به گزارش فرتاک نیوز،

واران تنها یک فصل دیگر با رئال قرارداد داشت و حاضر نبود آن را تمدید کند. باشگاه از بیم آنکه اتفاق مشابه راموس در مورد او هم بیفتد، به پیشنهاد منچستریونایتد گوش داد. واران در اولدترافورد 2 برابر دستمزد فعلی سالی 5میلیون یورویی‌اش را خواهد گرفت. خرید این مدافع 50میلیون یورو برای یونایتد تمام‌شده به‌علاوه 5میلیون یوروی دیگر به‌عنوان پاداش‌ها و آپشن‌ها قراردارد که این رقم‌ها قرار است به‌صورت قسطی و با مهلت یک‌سال از سوی باشگاه انگلیسی به همتای اسپانیایی‌اش پرداخت شود. البته رقم‌ها معمولا کمی غیردقیق هستند. به‌طور مثال اسناد ویکی‌لیکس فوتبالی بعدها فاش کرد رقم خرید گرت بیل از تاتنهام 91میلیون نبوده و 111میلیون یورو بوده. یا در خرید میلیتائو از پورتو رقم 50میلیون از سوی رئال مادرید پرداخت شد که به‌تازگی مشخص شده از این رقم تنها 28میلیون به خزانه باشگاه پرتغالی واریز شده است. خرید ادن آزار هم ارقام متفاوتی داشت و برخی منابع هزینه انتقال او از چلسی به مادرید را بالای 130میلیون تخمین زده‌اند. رئال اشرف حکیمی را هم قسطی به اینتر فروخته بود. حالا زوج واران و مگوایر می‌تواند خط دفاعی منچستر را برای فصل آینده بیمه کند.

واران پس از فروش کریستیانو رونالدو به یوونتوس (100میلیون یورو)، موراتا به چلسی (80میلیون) و دی‌ماریا به همین منچستریونایتد (75میلیون)، چهارمین فروش قیمت‌بالای تاریخ باشگاه رئال مادرید است. پس از او بازیکنانی مثل اوزیل به آرسنال (47میلیون) و کواچیچ به چلسی (42میلیون) قرار می‌گیرند. این را هم بگوییم که جدا از افت کیفی خط دفاعی رئال با جدایی راموس و واران، میانگین قدی دفاع این تیم هم با رفتن واران 191سانتی‌متری و راموس 184سانتی حدود 13سانتی‌متر کوتاه‌تر شد. آلابا 180قد دارد و چوست 182سانت. وایه‌خو (186) و گیلا (184) مدافعان قدبلندی هستند که بعید است شانسی برای ماندن در تیم اصلی داشته باشند. وایه‌خو احتمالا به اسپانیول قرض داده می‌شود و دومی در کاستیا بازی خواهد کرد. رئال هیچ خرید دفاعی دیگری انجام نمی‌دهد و می‌خواهد فصل را با آلابا، میلیتائو، ناچو و چوست ادامه بدهد که قطعا در میانه راه پشیمان خواهد شد. واران در 10‌فصل حضورش در مادرید در 360مسابقه ۲۹۸۴۹ دقیقه بازی کرد و 17گل و 7پاس‌گل را به نام خودش زد. ۱۳۱ کلین‌شیت، ۲۴ کارت زرد، 2 کارت قرمز و 18جام حاصل کار او در رئال بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۹۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان