//
کدخبر: ۳۱۸۴۰۶ //

فوتبال به وقت نصف‌جهان/برادر کُشی در دربی زاینده‌رود/سپاهان_ذوب‌آهن هرکسی برای خودش می‌جنگد

جدال دو قطب صنعتی و اصفهانی فوتبال ایران در حساس‌ترین شرایط ممکن برگزار می‌شود.

فوتبال به وقت نصف‌جهان/برادر کُشی در دربی زاینده‌رود/سپاهان_ذوب‌آهن هرکسی برای خودش می‌جنگد
به گزارش فرتاک نیوز،

شاید هیچ فوتبال دوست اصفهانی دوست نداشته باشد شهرآورد سپاهان و ذوب در چنین شرایطی برگزار شود اما روز یکشنبه سوم مرداد ورزشگاه نقش‌جهان در چهارچوب هفته بیست‌و‌نهم لیگ برتر میزبان دربی زاینده رود خواهد بود.

تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن همزمان با هفت دیدار دیگر لیگ برتر از ساعت ۲۱:۱۵ به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یکی از حساس‌ترین شهرآورد‌های تاریخ دو باشگاه را برگزار کنند.

photo_2021-07-24_17-07-22

دو تیم در شرایطی کاملا متفاوت به مصاف یکدیگر می‌روند، سپاهان سودای قهرمانی در سر دارد و ذوبی‌ها برای بقا می‌جنگند.

سپاهان که امیدوارست رقیبش در کورس قهرمانی در مقابل تراکتور امتیاز از دست بدهد تا با برد احتمالی مقابل ذوب‌آهن  امیدهایشان در هفته پایانی بر کسب عنوان قهرمانی افزایش پیدا کند.

در آن‌سو سبز‌های دیار نصف‌جهان که با شکست هفته پیش مقابل نساجی خطر سقوط را بیش از پیش احساس می‌کنند، می‌دانند برای ماندن در لیگ به امتیازات این بازی نیاز دارند چرا که صدای نفس‌های سایپا را پشت سر خود احساس می‌کنند و کوچکترین غفلتی ممکن است کابووس لیگ بیستم را برای این تیم به واقعیتی تلخ تبدیل کند.

شاگردان نویدکیا که بر خلاف رقیب خود با شیرینی برد خارج از خانه هفته پیش پای به این میدان می‌گذارند به هیچ عنوان دوست ندارند قافیه را به رقیب تهرانی‌شان واگذار کنند و قطعا بدون هیچ رحمی مقابل ذوبی‌ها حاضر خواهند شد و  جز سه امتیاز و البته گل‌آوراژ بالا به چیزی نخواهند اندیشید.

مجتبی حسینی هم که از نیم‌فصل هدایت ذوب را به عهده گرفته، به خوبی می‌داند هواداران تیمش چه انتظار بالایی از او دارند و کسب سه امتیاز این دیدار و لغزش احتمالی سایپا می‌تواند حکم بقای سبزهای اصفهان را پیش از پایان لیگ امضا کند.

photo_2021-07-24_17-07-30

جدال بهترین خط حمله و دومین خط دفاع ضعیف لیگ می‌تواند برای ذوبی‌ها بسیار نگران کننده باشد اما شهرآورد همیشه با آنچه آمار و ارقام می‌گوید متفاوت است.

 

سپاهان در ۶۷ بازی گذشته  ۲۵ و ذوب‌آهن ۱۸ بار موفق به پیروزی در شهرآورد شده اند و ۲۴ بازی هم به تساوی کشیده شده و ۷۹ گل سهم طلایی پوشان و ۶۲ گل هم حاصل عملکرد ذوب‌آهن در تاریخ مسابقات دو تیم بوده است.

دیگر نکته امیدوار کننده برای سپاهان شکست نخوردن آنها در ۵ دربی قبلی بوده که سه برد و دو‌ تساوی را برای آنها به همراه داشته است.

آخرین رویارویی آن هم به ۱۷ بهمن ماه سال قبل و هفته ۱۴ لیگ بر‌می‌گردد که محرم نویدکیا موفق شد با نتیجه سه بر یک رحمان رضایی سرمربی وقت ذوبی‌ها را شکست دهد.

 

سجاد شهباززاده آقای گل فعلی لیگ  امید اول زردپوشان برای گلزنی در این دیدار است و روز سختی در انتظار مدافعین ذوب‌آهن خواهد بود.

 

در  این دیدار هر دو تیم برای شرایط خود تلاش ویژه‌ای خواهند داشت و قطعا شرافت و موفقیت خودی بر هر مسئله‌ای ارجح خواهد بود.

یکشنبه‌شب ورزشگاه نقش‌جهان یکی از نفس‌گیر‌ترین دربی‌های زاینده رود را تجربه خواهد کرد و باید دید در پایان دیدار اصفهان زرد خواهد بود یا سبز؟

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۴۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان