//
کدخبر: ۳۱۸۳۸۷ //

معادلات جدید گل محمدی برای دفاع وسط پرسپولیس

شاید آسیب‌دیدگی نسبی سیدجلال حسینی هم مزید بر علت شده باشد اما یحیی گل‌محمدی آشکارا در حال امتحان کردن زوج تازه مورد نظرش برای مرکز خط دفاعی تیم خود است.

معادلات جدید گل محمدی برای دفاع وسط پرسپولیس
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر فرض را بر این بگذاریم که حسین کنعانی‌زادگان در تضاد با تمامی اخبار و احتمال‌های چند ماه اخیر به لیگ قطر نخواهد رفت و در تهران ماندنی خواهد شد، چنان زوجی از دید سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از کنعانی و فرشاد فرجی شکل خواهد گرفت و دومی همان مدافعی است که گل‌محمدی از نیم فصل دوم لیگ جاری از مشهد به تهران آورد و شاگرد سابق خود وی در تیم پدیده بود. ساختن و امتحان کردن یک زوج برای دفاع وسط قرمزها که سیدجلال عضو ثابت آن نباشد، برای این مربی تجربه‌ای تازه نیست و او این کار را در لیگ نوزدهم نیز که هنوز شجاع خلیل‌زاده به لیگ قطر نرفته بود، با حضور وی و کنعانی‌زادگان انجام داده بود اما در لیگ بیستم که خلیل‌زاده در دسترس نبود، یحیی اجباراً به سمت سیدجلال بازگشت و این مدافع در 40 سالگی چنان درخشید و گل‌های حساس و متعدد زد که دیگر امکان کنار گذاشتن مجدد وی وجود نداشته است.

گاردی که بی‌سابقه نیست

با این حال دو، سه هفته‌ای است که یک بار دیگر اندیشه تشکیل یک زوج جدید در مرکز خط دفاعی به مغز یحیی رسوخ کرده و او را به اقدام در این زمینه وا داشته است. شاید بهانه گل‌محمدی برای اقدام مجدد در این زمینه، بالا رفتن سن سیدجلال و تأکید روی این نکته باشد که پرسپولیس باید دیر یا زود از حسینی به عنوان بازیکن دست و دل بشوید و بنابراین هرچه سریع‌تر برای او جانشین‌سازی کند، به نفعش خواهد بود اما پشت چنان اندیشه‌هایی، رویکردها و گزینش‌های خاص یحیی نیز احساس می‌شود. رویکردهایی که سبب شد او در مرتبه اول تصدی سرمربیگری پرسپولیس که البته نافرجام و کوتاه‌مدت بود، مهدی مهدوی‌کیا را به سوی یک بازنشستگی عاجل و شاید زودرس سوق بدهد و در مقطع فعلی نیز بارها چنان گاردی را در قبال سیدجلال گرفته و به همین سبب وی را در بخش عمده‌ای از لیگ نوزدهم فقط تماشاگر مسابقات پرسپولیس کرده بود و نه یک عضو فعال حاضر در میدان و عنصری که تیم به حضور وی عادت کرده باشد.

حرکت به سوی پختگی

اینکه فرشاد فرجی تا چه حد می‌تواند عضو ثابت دفاع وسط پرسپولیس باشد و توانایی‌های او به چه حدی می‌رسد، سؤال بسیار مهمی است که در مورد تکوین زوج دفاعی و تشکیل یک خط دفاعی تقریباً جدید برای پرسپولیس وجود دارد و ذهن‌ها را اشغال می‌کند. فرجی با وجود قریب به 7 ماه عضویت در پرسپولیس به ندرت و در دیدارهایی اندک در مرکز خط دفاعی به طور فیکس بازی کرده و حتی در روزهای مصدومیت و محرومیت یکی از مدافعان وسط ثابت این فصل پرسپولیس (متشکل از سیدجلال و کنعانی‌زادگان) یحیی بارها کمال کامیابی‌نیا را در روزهایی که مصدوم نبوده، یک خط عقب برده و در مرکز دفاع نشانده و این ‌هافبک وسط تخصصی هم در این مکان غیرتخصصی بسیار خوب کار کرده، به طوری که پس از بهبودی و بازگشت مدافعان وسط مصدوم تیم نیز این مربی از به‌ کارگیری مجدد این مدافعان اکراه داشته و ترجیح داده که کمال را تا سرحد امکان در دفاع وسط حفظ کند. با این اوصاف، اگر کنعانی‌زادگان بالاخره به لیگ قطر برود و برای لیگ بیست و یکم ایران در دسترس نباشد، برنامه‌های گل‌محمدی برای تشکیل زوج جدید دفاع وسط تیمش لاجرم تغییراتی خواهد کرد. در غیر این صورت و چنانچه کنعانی‌زادگان بماند و کامیابی‌نیا کاملاً سالم شود (که دومی همین حالا هم در آستانه تحقق است) گل‌محمدی از به‌کارگیری زوجی که یک سوی آن کنعانی است و طرف دیگر آن فرجی، احتمالاً پرهیز نخواهد کرد. امید او این است که فرجی با انجام هر مسابقه‌ای پخته‌تر و کم اشتباه‌تر شود و سرانجام به حدودی برسد که شجاع خلیل‌زاده پس از انتقال از سپاهان به پرسپولیس به آن نائل شد و کنعانی نیز بعد از کوچ به جمع قرمزها به آن دست یافت.

وابسته به بازار تابستانی

موفقیت احتمالی یحیی در این زمینه شاید باعث بازنشستگی عاجل سیدجلال نشود اما می‌تواند چنین چیزی را در ذهن این بازیکن محتمل‌تر و راهبردی عقلایی‌تر سازد. البته پرسپولیس به سبب درگیر بودن مجدد در سه جام طی فصل آتی به تمامی بازیکنان خود از جمله مدافعان کم شمارش به شدت محتاج خواهد بود، بخصوص که در این منقطه حساس انواع درگیری‌ها و مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها روی می‌دهد و حتی اگر حسینی جزو دفاع ثابت قرمزها در فصل بعدی نباشد، بنا بر ضرورت‌ها و بر اساس مقتضیات هر مسابقه بارها مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در بسیاری از این موارد فیکس هم خواهد بود اما هر چه در ارتباط با وی و یارانش روی بدهد، وابسته به نقل و انتقال‌های تابستانی است که به زودی شروع می‌شود و مقصد بعدی کنعانی‌زادگان یا ابقای او را در جمع سرخ‌های تهرانی مشخص خواهد کرد و چه بسا جذب یک مدافع وسط اضافی از سوی گل‌محمدی را هم دربر بگیرد.

 دقت کنید!

اینها موارد و احتمال‌هایی است که در هفته‌های اخیر درباره دفاع وسط پرسپولیس به وجود آمده و با توجه به غیبت سیدجلال در دو دیدار حساس متوالی قرمزها، بحث آن داغ‌تر شده و قدر مسلم اینکه یحیی فقط به خاطر آسیب‌دیدگی کم و زیاد این مدافع کارکشته دفاع وسط تیمش را تعیین نکرده بلکه معادلات خاص خود را در ذهنش داشته است. معادلاتی که بهتر است نهایت دقت صرف بررسی و اجرای آن بشود وگرنه می‌تواند روی آینده نزدیک پرسپولیس اثر منفی بگذارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۳۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان