//
کدخبر: ۳۱۷۰۲۶ //

اعلام مصوبات جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و فعالیت های کارگروه VAR

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره مصوبات جلسه هیات رئیسه و فعالیت های کارگروه VAR ارائه کرد.

اعلام مصوبات جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و فعالیت های کارگروه VAR
به گزارش فرتاک نیوز،

 حسین شریفی پس از برگزاری نشست امروز هیات رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: به هر حال امروز بار دیگر جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برگزار شد که ساعاتی به طول انجامید و مصوباتی داشت. سعی می‌کنم این مصوبات را بگویم. ابتدا باید از منصور قنبرزاده تشکر کنم که بنا به درخواست رئیس فدراسیون در این مقطع پذیرفت به عنوان سرپرست دبیرکلی انجام وظیفه کند اما بنا به دلایل و مشغله‌هایی که وجود داشت، وی تصمیم گرفت از این سمت کناره‌گیری کند اما همچنان در کنار فدراسیون فوتبال هستند و همچنان وی به عنوان یکی از خوشنام های فوتبال کشور که مورد وثوق، مورد اعتماد و مورد حمایت  رئیس فدراسیون هستند. ان‌شالله فردا با برگزاری مراسم تودیع و معارفه سرپرست دبیرکلی جدید فدراسیون فوتبال معرفی می‌شود. 

وی افزود: در ادامه مصوبات امروز هیات رئیسه بنا شد کمیته موقت تغییر و تحول دیجیتال به مدت یک سال آغاز به کار کند. فستیوال فوتبال کشور در حوزه استعدادیابی با بودجه مقرر برگزار خواهد شد که کمیته جوانان مسئول شد فرآیند بودجه‌ریزی و عملیاتی کردن آن را پیش ببرد. به جهت توسعه فوتبال و فوتسال بانوان قرار شد به هیات های فعال در این حوزه مبلغ 300 میلیون ریال پرداخت شود. رئیس و اعضای کمیته‌های وضعیت، ارکان قضایی یعنی کمیته های اخلاق، انضباطی و استیناف تا زمان برگزاری مجمع عمومی فدراسیون با حکم سرپرستی در جایگاه خود ابقا شدند و ماموریت‌شان می دهند. البته فرصت نشد تاریخ این مجمع در جلسه امروز مشخص شود.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همچنین علی سلیمانی قرار است تا زمان برگزاری مجمع به عنوان خزانه دار کارش را ادامه بدهد. همچنین صورت‌های مالی فدراسیون تا تاریخ 31 تیر 99 قرار است در اختیار اعضای مجمع قرار بگیرد. مصوب شد سید وحید امیری تا پایان تورنمنت کافا به عنوان سرمربی تیم ملی زیر 15 سال از امروز کارش را به شکل رسمی آغاز کند  همچنین وحید شمسایی که یکی از بزر‌گ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتسال ما است به عنوان یکی از اعضای کمیته فوتسال معرفی شدند.

شریفی ادامه داد: همچنین هیات رئیسه مصوب کرد مهدی مهدوی‌کیا به عنوان یکی از چهره‌های خوشنام فوتبال کشورمان به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال امید انتخاب شود و فرآیند مذاکره و عقد قرارداد با وی در اختیار رئیس فدراسیون قرار گرفت. قطعا با خودش صحبت شده که منجر به این مصوبه شده است. 

وی درباره احتمال تغییر در برخی کمیته های فدراسیون توضیح داد: خواهش‌ می‌کنم به شایعات دامن نزنید و به آنها توجه نکنید. اهم آنچه به شکل رسمی در جلسه امروز هیات رئیسه تصویب شد را گفتم.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال درباره گزینه دبیرکلی این مجموعه عنوان کرد: در این مورد در جلسه امروز صحبتی نشد. این موضوع در حوزه اختیارات رئیس فدراسیون است و ان شالله ظرف یکی دو روز آینده سرپرست دبیرکلی معرفی می‌شود. 

شریفی درباره تشکیل کارگروه ویژه VAR در فوتبال کشورمان عنوان کرد: در این حوزه به شکل مشخص کارگروهی تعیین شده و کار خود را هم آغاز کرده است. این بحث کاملا فنی و مدیریتی است. روز گذشته جلسه اول کارگروه برگزار شد و فرایند به شکل کامل توضیح داده شد.

وی ادامه داد: از همه ارکان فوتبال خواهش می‌کنم در باره VAR یا کمک داور ویدئویی به هیچ کدام از شایعات مطرح شده توجه نکنند تا از طریق وبسایتر سمی و یا دیگر رسانه‌های فدراسیون فوتبال اعلام نظر و خبر کنیم. اطلاع رسانی از این طریق اتفاق می‌افتد. اعضای این کارگروه دوستانی از متخصص در حوزه نرم افزاری و سخت‌افزاری، حسن کامرانی‌فر رئیس دپارتمان داوری، خداداد افشاریان سرپرست کمیته داوران، هستند. از بخش‌های حقوقی، مالی و موارد دیگر مثلا در حوزه قراردادی دوستانی عضو این کارگروه هستند. این موضوع در اختیار فدراسیون فوتبال است، امکان دارد آنچه فیفا تعیین کرده در صورت نیاز دعوت به جلسه شوند اما شرایط تعیین استاندارد و ضوابط چیزی است که از طریق فیفا به فدراسیون‌های عضو واگذار شده است.

سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال در باره اینکه شنیده می‌شود فدراسیون فوتبال از بودجه‌ای که نزد فیفا دارد قرار است بودجه لازم را برای سیستم VAR را تامین کند توضیح داد: اینکه شرایط مالی بخواهد چگونه اتفاق بیفتد بحث دیگری است و مشخص نیست آیا فدراسیون فوتبال باید این مبلغ را پرداخت کند و یا باشگاه‌ها و صاحب و مالک باشگاه‌ها. این بحث‌ها مفصل‌تر از چیزی است که بخواهیم ساده از کنارش بگذاریم. در کارگروه در باره همه موارد تصمیم گیری می‌شود.

شریفی در باره اینکه مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مکاتباتی که با فدراسیون داشته  3-2 شرکت را برای بحث VAR معرفی کرده و حتی مدعی است یکی از این شرکت‌ها قرار شده قسطی کار کند اما به این پیشنهاد‌ها پاسخی داده نشده، گفت: می‌گویید یک باشگاه اعلام نظر کرده اما من می‌گویم حدود 12، 13 شرکت داخلی هم نظر خود را اعلام کرده‌اند. 15 شرکت را هم فیفا به عنوان شرکت‌های دارای مدرک در این زمینه معرفی کرده است. 

وی اضافه کرد: فضا پر از شایعه است، مثلا در فضای مجازی و حتی در خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های رسمی و رادیو و تلویزیون دیده‌ام که می‌گویند سه شرکت از سوی فیفا معرفی شده اما با یک جستجوی ساده در سایت فیفا می‌توان به این نتیجه رسید که 15 شرکت مورد تایید فیفا قرار گرفته‌اند که می‌توانند با ما همکاری کنند. آنچه مهم است این است که در بهترین زمان نه در کوتاه‌ترین زمان باکیفیت‌ترین‌ها را به کشورمان دعوت کنیم و یا از بین شرکت‌های داخلی، آنهایی که می‌توانند و حائز قرارداد می‌شوند معرفی کنیم تا این کار را انجام دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان