//
کدخبر: ۳۱۶۵۱۲ //

باشگاه ذوب آهن به نحوه داوری فوتبال در دیدار با سایپا اعتراض کرد

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان در پی حواشی دیدار تیم فوتبال این باشگاه با سایپا تهران با صدور بیانیه ای خواهان رسیدگی به داوری‌های لیگ برتر فوتبال شد.

باشگاه ذوب آهن به نحوه داوری فوتبال در دیدار با سایپا اعتراض کرد

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان دوشنبه شب در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف سایپا تهران رفت که این دیدار به نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید. اما حین بازی شهاب گردان دروازه بان ذوب آهن به دلیل برخورد به یکی از مهاجمان تیم سایپا ابتدا با کارت زرد و سپس با رایزنی داور چهارم با کارت قرمز مواجه شد. اخراج گردان اعتراض نیمکت نشینان ذوب آهن و عصبانیت این دروازه بان را در پی داشت و برای دقایقی بازی به جنجال کشیده شد. 

روابط عمومی و اموربین الملل باشگاه ذوب آهن اصفهان روز سه شنبه  در پی این حواشی در بیانیه خود با اشاره به اتفاقات داوری شب گذشته این تیم با سایپا آورده است: اگر کمیته انضباطی به همین سرعتی که برای شهاب گردان رای صادر کرد برای ناداوری‌ها  رای صادر کرده بود شاید بسیاری از مشکلات موجود پیش نمی‌آمد.

در این بیانیه آمده است: شاهد ناداوری‌هایی هستیم که جای تعجب بسیار دارد به راستی اگر در لیگ برتر کشور بعد از ۲۶ هفته هنوز بحث داوری سر و سامان نگرفته باشد بسی جای شگفتی و تعجب است.  آیا ناکارآمدی مسوولین کمیته داوران این وضع را رقم زده یا مسائلی دیگر بانی این اتفاقات است  خدا داند، داور در مسابقه با تیم  تراکتورسازی هم ، سر ذوب آهن را برید اشتباهی فاحش یا عمدی که انهم خدا داند  ، تا این شائبه را ایجاد کند که گویی فشارهایی برای رغم خوردن تصمیماتی خارج از زمین در حال اعمال است.

در ادامه این بیانیه آمده است: گفتیم با تغییرات در فدراسیون فوتبال شاید اوضاع داوری کمی سروسامان بگیرد اماسالی که نکوست از بهارش پیداست اگر این بهار فدراسیون نشینان است خدا بخیر کند ،احتمالا در چندسال آینده بسیاری از تیم‌هایی که فقط به بازی جوانمردانه اعتقاد دارند از لیگ پاپس خواهند کشید تا حداقل سرمایه های انسانی و مالی خود را حفظ کنند و در زمستان نادآوری ها اسیر نگردند.

در این بیانیه تصریح شده است: براستی اگر این دیدار بجای سه ناظر یک ناظر داشت چه می شد ؟ داور وسط در حال ادامه مسابقه است که از بیرون زمین بعد از مشورت‌های خاص ، برایش تصمیم می‌گیرند ؛ براستی آقای ناظر ، ناظر مسابقه بود یا ناظر تیم ذوب آهن، بماند که همه عوامل داخل و بیرون زمین علیه ذوب آهن بودند ؛اما نکته جالب این دیدار ناظری بود که خود نیاز به ناظر داشت وبیش از همه خود به داخل زمین و بازیکنان فشارروانی وارد می نمود.

دراین بیانیه افزوده است : چند ماهی قبل ، هم گفته بودیم که بهتر است ناظر ناظر هم داشته باشیم یادتان هست و گفته بودیم که داوری های مسابقات ما باید الگوی کشورهای اروپایی باشد . چون گوش شنوایی نیست، تصمیم داریم خودمان نسخه های این داوری ها را به اروپا ترانسفر کنیم مطمئنا فروش آن درامد بالایی خواهد داشت البته نه بعنوان الگوی داوری ، بلکه بعنوان طنز تلخ ناداوری.

به گزارش فرتاک نیوز، دیدار تیم های تیم فوتبال سایپای تهران و ذوب آهن اصفهان در حالی با نتیجه یک بر صفر به سود میهمان در جریان بود که تیم میزان توانست در وقت اضافی نیمه دوم، گل تساوی را به ثمر برساند و از شکست در فولادشهر بگریزد.

در دقیقه ۱۳ دیدار دروازه‌بانی تیم فوتبال ذوب آهن به خاطر برخورد با بازیکن حریف اخراج شد اما پس از اخراج دقایقی بازی را به جنجال کشید و حتی از بیرون رفتن هم خودداری کرد.

همین موضوع با واکنش سریع کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال همراه بود.

فدراسیون فوتبال شب گذشته اعلام کرد: دیدار تیم‌های ذوب آهن و سایپا در حالی برگزار شد که از سوی شهاب گردان، دروازه‌بان تیم ذوب آهن تخلفاتی مبنی بر رفتار نامناسب نسبت به تیم داوری این مسابقه رخ داد.

وی با صدور قرار دستور موقت کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۵۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان