//
کدخبر: ۳۱۶۱۸ //

فرق بزرگ استقلال و پرسپولیس/درس بزرگ برانکو به منصوریان

واقعیت آن است که استقلال برابر العین از همان ابتدا بنا را روی دفاع مطلق و همه‌جانبه گذاشت و خودش را مقید کرد که تحت هیچ شرایطی روی دروازه حریف حمله نکند.

فرق بزرگ استقلال و پرسپولیس/درس بزرگ برانکو به منصوریان
به گزارش فرتاک نیوز،

 پرسپولیس پیروزی دلچسبی در قطر به دست آورد و توانست به عنوان تنها نماینده ایران به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کند. در این میان سبک بازی شاگردان برانکو در این مسابقه با آنچه در دو سال گذشته از پرسپولیس دیده بودیم تفاوت داشت. سرخ‌ها که در همین مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هم عمدتا فوتبال مالکانه و پر از پاس و حمله را در دستور کار قرار می‌دادند، این بار خیلی محتاطانه به میدان رفتند و در نهایت جواز صعود را به دست آوردند. شاید نوع نمایش سه‌شنبه پرسپولیس برای برخی از مخاطبان فوتبال تداعی‌کننده بازی 24ساعت قبل استقلال باشد و این سوال به وجود بیاید که چرا آبی‌ها باختند و تحقیر شدند، اما قرمزها بردند و تحسین شدند؟ به راستی آیا سیاست‌های فنی دو تیم، به هم شبیه بود؟ اینطور به نطر نمی‌رسد.

واقعیت آن است که استقلال برابر العین از همان ابتدا بنا را روی دفاع مطلق و همه‌جانبه گذاشت و خودش را مقید کرد که تحت هیچ شرایطی روی دروازه حریف حمله نکند. بازی با هشت عنصر دفاعی، به راحتی و از همان دقیقه اول نیت و مقصود منصوریان را برای کادرفنی حریف روشن می‌کرد. به همین دلیل هم العین به سرعت بازی را در اختیار گرفت، انبوهی از موقعیت‌های گلزنی را خلق کرد و نهایتا جشنواره گل راه انداخت. هر گلی که تیم اماراتی به استقلال می‌زد، نماینده کشورمان را یک گام از صعود دور می‌کرد و طبیعی بود که ذهن و روان آنها را به هم بریزد. نکته حایز اهمیت اینکه استقلال در نیمه اول این دیدار فقط چیزی حدود 20درصد از مالکیت توپ را در اختیار داشت که فاجعه‌بار بود. برانکو اما دستش را برای بلماضی رو نکرد. او عینا همان ترکیب بازی رفت را به زمین فرستاد تا کادرفنی و بازیکنان لخویا نفهمند با چه پرسپولیسی مواجه خواهند شد. این سیاست به ثمر هم نشست و سرخپوشان در 25دقیقه نخست بازی متعادلی ارایه دادند؛ آنچه منجر به گل برتری این تیم هم شد. گواه صحت این ادعا هم آن است که نسبت گردش توپ تا پیش از گل پرسپولیس، 55 به 45 به سود نماینده کشورمان بود. این گل شیرازه حریف قطری را از هم پاشید و پس از آن پرسپولیس که زهرش را به حریف ریخته و سرمایه مهمی اندوخته بود، هوشیارانه عقب نشست. شاگردان برانکو یک ساعت سخت را زیر فشار حملات حریف پشت سر گذاشتند و حتی در مواردی خوش‌شانس هم بودند، اما در نهایت بعد از فرا رسیدن دقیقه80 و قطع امید لخویایی‌ها از پیروزی، پرسپولیس دوباره ابتکار عمل را به دست گرفت و صعود کرد. فرق بزرگ پرسپولیس با استقلال این بود که سرخ‌ها ضربه آخر را همان اول زدند، اما آبی‌ها به امید واهی حفظ نتیجه دیدار رفت راهی امارات شدند و بدترین نتیجه تاریخ را گرفتند.

 

منبع: جام نیـوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۶۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان