//
کدخبر: ۳۱۴۰۳۴ //

زلزله در تیم‌های پایه پرسپولیس/ تغییرات وسیع در آکادمی برای مدعی شدن سرخ‌پوشان

باشگاه پرسپولیس قصد ایجاد تغییراتی وسیع در بحث مدیریت و کادرفنی آکادمی‌اش را دارد.

زلزله در تیم‌های پایه پرسپولیس/ تغییرات وسیع در آکادمی برای مدعی شدن سرخ‌پوشان
به گزارش فرتاک نیوز،

تیم‌های پایه باشگاه پرسپولیس در فصل 1400 لیگ تهران نتایج ضعیفی را به دست آوردند به شکلی که هیچ یک از آنها حتی در بین پنج تیم برتر رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید لیگ برتر پایتخت هم قرار نگرفتند.

این در شرایطی است که پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر کشورمان نیاز دارد بازیکنان باکیفیتی از تیم‌های پایه خود تحویل بگیرد اما ضعف در نتیجه گیری و عملکرد تیم‌های پایه سبب شده در طول دو سه سال اخیر به جز معدود بازیکنانی مثل مهدی عبدی چهره شاخصی از پایه‌های سرخ‌پوشان به تیم بزرگسالان تحویل داده نشود.

تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید پرسپولیس در فصل به اتمام رسیده به ترتیب در رتبه‌های دهم، هفتم، هشتم و ششم لیگ این رده های سنی جای گرفتند و این نتایج به هیچ وجه در شان این باشگاه نیست. در این فصل مسعود زارعی(نونهالان) رضا جباری(نوجوانان) مجید پروین(جوانان) و منصور هاشمی(امید) به عنوان سرمربی در تیم‌های پایه فعالیت کردند.

البته پس از جدایی پروین از تیم جوانان رضا جباری و دستیارش یعنی حسن خان محمدی در هفته‌های پایانی هدایت تیم جوانان را هم برعهده گرفتند و با کسب نتایجی خوب سبب شدند این تیم از تیم‌های انتهای جدولی خود را تا رتبه هشتم بالا بکشد. 

نتایج و عملکرد کادرفنی و مسئولان تیم های پایه مسئولان فعلی باشگاه را به این نتیجه رسانده که در بحث آکادمی پرسپولیس تغییراتی ایجاد کنند و به احتمال فراوان به زودی شاهد تغییر مدیریت و کادرفنی تمام تیم‌های رده‌های سنی این باشگاه خواهیم بود. 

ظاهرا باشگاه پرسپولیس قصد دارد شرایطی فراهم کند تا تیم‌های‌ تمام رده ها مانند تیم بزرگسالان فصل آینده به مدعی قهرمانی تبدیل شوند و به همین دلیل به دنبال استفاده از پیشکسوتان خوشنام و کارنامه‌دار در این تیم‌ها است. 

البته در این مدت حواشی زیادی درباره عملکرد مسئولان تیم‌های پایه رخ داده که شاید این موارد هم در تصمیم اخیر مدیریت باشگاه پرسپولیس بی‌تاثیر نباشد. مدعی نبودن در هیچ یک از رده های سنی و در معرض سقوط بودن یکی دو تیم از پایه های پرسپولیس، سبب نارضایتی شدید مدیران این باشگاه از مدیریت آکادمی و مربیان این تیم‌ها شده و به همین دلیل مسئولان پرسپولیس که اعتقاد دارند آکادمی بخشی از اعتبار و آرزوی باشگاه است، چاره را در ایجاد تغییرات دیده‌اند. 

جعفر سمیعی، ابراهیم شکوری و همکاران شان اعتقاد دارند باید تیم‌های پایه پرسپولیس به حدی قدرتمند عمل کنند که نفرات مستعدی که می‌توانند در آینده به ستارگان فوتبال کشورمان تبدیل شوند، به تیم‌های ملی و تیم بزرگسالان پرسپولیس تحویل بدهند. برهمین اساس قرار است  با تغییرات کلی در آکادمی روند استعدادیابی، تست گیری و پرورش نفرات شاخص به شکل بهتر و کارآمدتری انجام شود.

نکته عجیب این است برخی از مربیان و اطرافیان تیم‌های پایه پرسپولیس با علم به وقوع این تغییرات در سطح آکادمی، جوی راه انداخته و احتمال دارد در روزهای اخیر شاهد مسائل زیادی از طرف آنها باشیم اما مدیران پرسپولیس روی تصمیم خود ثابت‌قدم ایستاده‌اند تا آکادمی را به شکل مطلوب خود پیش ببرند. 

هرچند در این میان این احتمال هم وجود دارد یک تا دو نفر از مربیان تیم‌های پایه که عملکرد بهتری داشته‌اند با تغییر در جمع دستیاران‌شان فصل آینده هم در آکادمی پرسپولیس فعالیت کنند اما این موضوع هم تاکنون قطعی نشده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان