//
کدخبر: ۳۱۳۸۰۱ //

عراق ترسناک نیست

شاید اگر هنگ‌کنگ با دفاع فشرده‌اش همت می‌کرد و یک مساوی از عراق می‌گرفت، خیلی چیزها در جدول عوض می‌شد، اما همین خط دفاعی متراکم در دقایق آغازین بازی با گشودن دروازه خودی آمال و آرزوهای ما را به باد داد.

عراق ترسناک نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

این مسابقه با همان تک گل به سود عراقی‌ها تمام شد تا حالا دیدار سه‌شنبه‌شب آنها با تیم کشورمان، تکلیف این گروه را روشن کند. هم‌اکنون بسیاری از هواداران فوتبال در ایران نگران بازی پیش رو هستند و حق هم دارند. ما در بازی رفت برابر این تیم شکست خورده‌ایم و اگر بدون پیروزی میدان را ترک کنیم، ممکن است خیلی زود از دور رقابت‌های جام‌جهانی کنار برویم. پس در نتیجه همه باید با احتیاط با بازی سه‌شنبه برخورد کنند، اما واقعیت آن است که عراق خیلی هم تیم ترسناک و عجیب و غریبی نیست.
عراق با حداقلی‌ترین برد ممکن مجموع امتیازاتش در جدول رده‌بندی را به عدد 17رساند و بالاتر از ایران 15امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. این در حالی است که آنها با وجود در اختیار داشتن توپ و میدان در مقابل هنگ‌کنگ، از خلق موقعیت‌های جدی گلزنی عاجز بودند و به ندرت ضربه‌ای داخل چارچوب شلیک کردند. عراق در بازی قبلی برابر کامبوج هم 4بر یک به پیروزی رسید و این یعنی از تیمی در سطح کامبوج گل دریافت کرد. این تیم شرق آسیایی تنها2 بار موفق به گشودن دروازه رقبا شد که یک‌بار از آن برابر عراق و دیگری مقابل هنگ‌کنگ بود. عراق در بازی رفت با هنگ‌کنگ هم تنها موفق به ثبت برتری 2 بر صفر شد. این مسایل نشان می‌دهد خط حمله حریف سه‌شنبه ایران چندان قدرتمند نیست. آنها در مسابقات مشابه با تیم کشورمان 14گل به ثمر رسانده‌اند، درحالی‌که تیم ایران 33گل زده است.
از سوی دیگر بشار رسن، هافبک طراح و همه‌کاره عراق هم در نیمه دوم بازی با کامبوج مصدوم شد و به ناچار زمین مسابقه را ترک کرد. اگر رسن به بازی با ایران نرسد، عراق آسیب جدی خواهد خورد، چرا که اصلی‌ترین عنصر میانه میدانش را از دست می‌دهد. از سوی دیگر فراموش نکنیم اگرچه دوم شدن برای ایران کار صعود را سخت می‌کند، اما چون عراق 2امتیاز بیشتر دارد، دوم شدن برای این تیم هم می‌تواند به‌معنای قطعی بودن صعود باشد. بنابراین آنها برابر ایران به آب و آتش نخواهند زد و به اندازه ما برای پیروزی شور و اشتیاق نخواهند داشت. پس عراق ترسناک نیست. اگر در حد خودمان باشیم، انتقام بازی رفت را می‌گیریم و تمام.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۸۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان