//
کدخبر: ۳۱۳۵۲۶ //

تصمیم مشترک مربیان پرسپولیس؛ غر نمی‌زنیم!

خبر مصدومیت کمال کامیابی‌نیا و وحید امیری تا حدودی ذهن مربیان پرسپولیس را به‌هم ریخته چراکه با وجود این مصدومیت‌ها و شرایطی که با وجود غیبت ملی‌پوشان قبل از بازی سوپرجام ایجاد شده، وضعیت فنی تیم پرسپولیس برای آماده‌سازی و حضور قدرتمند مقابل تراکتور در دیدار 30 خرداد نرمال نیست.

تصمیم مشترک مربیان پرسپولیس؛ غر نمی‌زنیم!
به گزارش فرتاک نیوز،
شرایط پرسپولیس اصلاً خوب نیست و کادر فنی و مدیریت تیم بیشتر از هرکسی نسبت به این مسأله واقف است، اما مربیان و مدیر تیم تصمیم گرفته‌اند درباره تیم ملی و شرایط ملی‌پوشان پرسپولیس اصلاً حرف نزنند تا تنشی ایجاد نشود. مربیان پرسپولیس با در نظر گرفتن شرایط حساس تیم ملی نمی‌خواهند درباره وضعیت به وجود آمده برای خود و در تنگنا قرار گرفتن‌شان صحبت کنند و حرف‌های‌شان با برداشت‌های متفاوت حالت اعتراض و غر زدن پیدا کند و موجب اصطکاک بین پرسپولیس و تیم ملی شود.
پرسپولیس در سال‌های گذشته و در روزهای اقتدارش همواره بازیکنان زیادی به تیم ملی داده و در خیلی از مقاطع اسکلت تیم ملی از بازیکنان شاخص و ستاره‌های این تیم تشکیل شده؛ نمونه‌اش اینکه در میانه دهه 70 و در سال‌های اقتدار پرسپولیس و زمانی که این تیم بعضاً نزدیک 10 بازیکن در اردوهای تیم ملی داشت، سرخ ها بعد از هفت، هشت بازی در جام آزادگان و در شرایطی که نتایج بسیار خوبی هم گرفته بودند به‌خاطر تعدد بازیکنان ملی‌پوش‌شان و شرایط حساس تیم ملی از لیگ آزادگان کنار کشیدند تا استقلال قهرمان شود در حالی که آن تیم پرسپولیس مدعی نخست قهرمانی بود و چنانچه در لیگ می‌ماند به‌احتمال زیاد الان یک جام بیشتر در لیگ سراسری و ویترین پرجام خود داشت.
پرسپولیس امسال هم چنین شرایطی را تجربه می‌کند و حالا که بحث به دست آوردن یک جام دیگر است طبیعتاً کادر فنی دوست دارد این سوپرجام را هم به رزومه خود و تاریخچه باشگاه بیفزاید، اما شرایط برای حضور مقتدرانه در این بازی چندان نرمال نیست. تاریخ برگزاری مسابقه، شرایط بدنی ملی‌پوشانی که از منامه برمی‌گردند و مسأله مصدومیت‌ها باعث خواهد شد پرسپولیس با وضعیتی غیرطبیعی آماده مسابقه با تراکتور شود، اما مربیان پرسپولیس آدم‌هایی نیستند که دنبال بهانه و غر زدن باشند. آنها با برنامه کار می‌کنند و سرشان به کار خودشان است تا به‌جای ایراد گرفتن از زمین و زمان و بند کردن به هیأت‌مدیره و مدیرعامل و کارگزار، روی کار فنی خودشان متمرکز شوند و اگر احتمالاً ناکامی و شکستی هم رخ داد دنبال مقصر احتمالی نگردند و به بقیه نتازند.
مربیان پرسپولیس معتقدند شرایط تیم با در نظر گرفتن مصدوم شدن دو بازیکن مهم در اردوی تیم ملی و گرفتن یک بازیکن دیگر از آنها (میلاد سرلک) و البته دوری 5 بازیکن دیگر از تیم اصلاً خوب نیست، اما باور دارند خودشان می‌توانند این شرایط را مدیریت کنند. آنها به تیم‌شان فوق‌العاده امیدوارند چراکه پرسپولیس این فصل به‌لحاظ فنی به بلوغ تاکتیکی رسیده و از نظر بدنی سرآمد سایر تیم‌های لیگ برتری است، ضمن اینکه مهره‌های کارگشا و توانمندی در اختیار دارد.
کادر فنی پرسپولیس در تصمیمی مشترک به این تفاهم رسیده‌اند که غر زدن درباره شرایط تیم و وضعیت ملی‌پوشان فایده‌ای برای آنها ندارد و بهتر است حواس و تمرکزشان روی آماده‌سازی بازیکنانی باشد که فعلاً در اختیار دارند. آنها با در نظر گرفتن این مسأله برای تیم فعلی دو بازی تدارکاتی در نظر گرفته‌اند، آن هم در شرایطی که با دعوت از چهار، پنج بازیکن از تیم امید باشگاه تعداد نفرات‌شان در تمرین به 20 نفر نمی‌رسد!
کادر فنی پرسپولیس با در نظر گرفتن تمام مشکلات از جمله غیبت رادوشویچ در تمرینات، مصدومیت خفیف شجاعی و مغانلو و وضعیت کمال و سایر ملی‌پوشان قصد دارند تیم فعلی و بازیکنان تحت اختیارشان را آماده کنند. آنها قصد دارند بازیکنان حاضر در تمرینات را در شرایط مسابقه نگه دارند و از آنجایی که آخرین بازی رسمی تیم روز 3 خردادماه برگزار شده دوری بیش از حد از مسابقه می‌تواند برای بازیکنان باقی‌مانده در تهران مشکل‌ساز باشد.
در این شرایط مثلاً برای بازیکنی مثل سعید آقایی که مدتی دور از مسابقه بوده این بازی‌های تدارکاتی فوق‌العاده مفید خواهد بود یا عیسی آل‌کثیر که یک نیمه مقابل ذوب‌آهن بازی کرد و مدت‌ها دور از مسابقه بود می‌تواند به شرایط بهتری برسد. یا حتی سیدجلال می‌تواند در دو مسابقه شبه به‌طور رسمی مقابل حریفان لیگ برتری همان فرم خوبش را دوباره به دست بیاورد و آماده بازی سوپرجام شود. این بازی‌ها همچنین به جوان‌هایی مثل عبدی، مهدی‌خانی و شریفی کمک خواهد کرد تا در صورت نیاز کادر فنی بتوانند مقابل تراکتور و به‌عنوان بازیکن جانشین دست‌شان را بگیرند و گرهی از کار باز کنند. کادر فنی پرسپولیس روی سوپرجام حساب ویژه‌ای باز کرده و با وجود تمام مشکلات فوق‌العاده امیدوارند این جام را هم بگیرند پس از امروز تا روز بازی با تراکتور هیچ‌کس از درون تیم دنبال غر زدن و اعتراض به شرایط پیش‌آمده نیست و همه در تمرین با خودباوری لازم و بدون در نظر گرفتن نکات نگران‌کننده به شکل عجیبی با اعتماد به نفس فراوان فقط از قهرمانی در سوپرجام و شکست تراکتور حرف می‌زنند و می‌گویند با همین وضعیت هم می‌توانند به هدف‌شان دست یابند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۳۵۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان