//
کدخبر: ۳۱۲۸۰۳ //

اختصاصی/ چنگ مهاجم هنگ کنگی بر صورت‌ دفاع و دروازه‌بان ایران!/ پیروزی روحیه بخش ولی قابل بحث

تیم ملی ایران در اولین بازی از دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی، سه بر یک مقابل تیم ملی هنگ کنگ به برتری رسید تا روحیه لازم‌ را به دست آورده و آماده بازی حساس با بحرین شود.

اختصاصی/ چنگ مهاجم هنگ کنگی بر صورت‌ دفاع و دروازه‌بان ایران!/ پیروزی روحیه بخش ولی قابل بحث
به گزارش فرتاک نیوز،

شاگردان اسکوچیچ درحالی مقابل‌ تیم نچندان مطرح هنگ کنگ به برتری رسیدند که از قبل هم انتظار می رفت چنین نتیجه ای به دست آید. البته‌ انتظار دریافت گل از این تیم نمی رفت، ولی چنین اتفاقی افتاده و تیم ملی یک بار دروازه‌ اش باز شد. گلی که تیم ملی دریافت کرد، ضعف نمایانی بود که بعد از جدایی کی‌روش بارها اتفاق افتاده‌ و متاسفانه با کوچکترین خطری دروازه تیم ملی باز می شود. در بازی اخیر، چنگ سی وان مهاجم هنگ کنگی در حالی دروازه بان بیرانوند را باز کرد که روی این گل هم مدافعان و هم دروازه‌بان تیم ملی مقصر بودند. در این مسابقه، حریف نچندان مطرح ایران تنها یک خطر نصف و نیمه روی دروازه ما آورد که از همین خطر ساده یک گل راحت به ثمر رساند! جالب است بدانید در گذشته، شبیه همین گل را مقابل عراق و بحرین نیز دریافت کرده بودیم که نشان می دهد، تیم ملی مثل دوران‌ کارلوس کی روش سخت گیر نیست و با کوچکترین خطری دروازه اش تهدید می شود. دریافت چنین گلی از تیمی مثل هنگ کنگ نشان‌ می دهد، بازیکنان تیم ملی، بخصوص در خط دفاعی و دروازه سخت گیر نیستند و حریف را دست کم می گیرند. در این راستا وقتی خود سرمربی تیم ملی تنها نکته منفی بازی را تک گل خورده تیمش می داند، این نشانگر آن است که او هم مشکل تیمش را متوجه شده و به خوبی می داند، باید برای بازی های حساس مقابل عراق و بحرین این ضعف را برطرف کند.

 بحث زمین چمن استادیوم آل خلیفه نیز مشکل دیگر بازی بود که همه از آن به درستی انتقاد کردند. از بازیکنان حریف گرفته تا بازیکنان تیم ملی ایران و کادر فنی که باید به آنها حق بدهیم. البته‌ فراموش نشود؛ نباید اشتباهاتی که در زمین اتفاق افتاد را همگی به زمین چمن ربط دهیم و بخواهیم اشتباهات فردی و تیمی را به گردن زمین بیندازیم. ساده گرفتم حریف، استفاده نکردن از ۱۲ کرنر، موقعیت خراب کردن بسیار زیاد، شوت های بی هدف، اعتراضات تکراری به داور و دیگر اشتباهات که مدت هاست بطور مکرر شاهد آن هستیم و هیچ وقت هم اصلاح نمی شود!

اما نکته دیگر این است که متاسفانه بحث گزارش کردن احساسی و پر اشتباه تلویزیون نیز همچنان ادامه دارد و انگار جواد خیابانی نمی خواهد دست از سر کلمات بی معنی و البته حماسی کردن مسابقه معمولی هم دست بردارد! برای گزارشگر خیلی جالب نیست که بازی تیم ملی مقابل‌ هنگ کنگ را این همه بزرگ جلوه دهد و به نکاتی بپردازد که نیازی به آن نباشد. جواد خیابانی که بارها از او انتقاد شده، باز هم در دیدار با هنگ کنگ همان تکرار مکررات را انجام‌ داد تا نشان دهد، بیننده و شنونده برایش مهم نیست و هر طور که بخواهد، سوژه خوراک مخاطب می دهد! سوژه هایی که ظاهرا برایش خیلی جذابیت دارد و به جای گزارش‌ کردن، به حواشی و جملات عجیب و غریب روی می آورد!

به قلم‌ علی مسعودی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان