//
کدخبر: ۳۱۲۴۵۵ //

نقش سازمان لیگ در جریمه شدن استقلال

با اعلام جرایم جدید AFC برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، باشگاه استقلال به خاطر موضوعی تکراری و پیش پا افتاده ۲۰ هزار دلار جریمه شد.

نقش سازمان لیگ در جریمه شدن استقلال
به گزارش فرتاک نیوز،

کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین آرای انضباطی‌ای که اعلام کرده، باشگاه استقلال و فرهاد مجیدی را ۱۰ هزار دلار (هرکدام) جریمه کرد که دلیل آن عدم حضور در نشست خبری پیش از بازی استقلال و الدحیل بود.

این گونه جریمه‌ها از آن جا ناشی می‌شود که سازمان لیگ در بازی‌های داخلی بی‌توجه به این موضوع به راحتی از غیبت سرمربیان در نشست‌های خبری می‌گذرد و هیچ جریمه‌ای برای افراد خاطی در نظر نمی‌گیرد. بی‌مسئولیتی سازمان لیگ فقط مربوط به امسال نمی‌شود و این اتفاق برای سال‌های متوالی در حال رخ دادن است و سرمربیان تیم‌ها یا بی‌خبر به نشست خبری نمی‌آیند یا به بهانه پرواز در این نشست‌ها غایب هستند. بنابراین می‌توان گفت که سازمان لیگ هم با اهمال در اعمال جریمه و تنبیه، باعث بدعادت شدن سرمربیان ایرانی شده تا آنها در رقابت‌های بین‌المللی هم با خیال راحت قانون را زیر پا بگذارند.

البته مدتی است که تمام نشست‌های خبری به صورت آنلاین برگزار می‌شود و در فوتبال داخلی سرمربیان می‌توانند اگر به محل برگزاری بازی نمی‌رسند، با انتشار فایل صوتی درباره بازی صحبت کنند ولی در انجام همین کار هم اهمال می‌کنند.

در حالی که فوتبال باشگاهی و ملی ما هر روز با جرایم و شکست‌ها در پرونده‌های مختلف بین‌المللی مواجه می‌شود، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال باید تدبیری بیندیشد. آن‌ها که در راستای فرهنگ‌سازی، فقط نام‌گذاری رقابت‌ها را بلد هستند، کمترین کاری که می‌توانند برای جلوگیری از اعمال چنین جرایم پیش‌ پا افتاده‌ای انجام دهند، اعمال جریمه است؛ کاری که تاکنون در حد شعار و تهدید بوده و هیچوقت واقعا اعمال نشده است.

فوتبال ایران در مواجهه با پرونده بازیکنان و مربیان خارجی نشان داده که "چوبِ تر" هم اثری بر قانون گریزی‌اش ندارد و برای آن‌ها مصداق پیدا نمی‌کند پس باید راه بهتری برای جلوگیری از تکرار چنین جرایمی پیدا کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۴۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان