//
کدخبر: ۳۱۲۱۱۲ //

رضا رجبی: برگردم با مهاجری، مس کرمان را لیگ برتری می کنیم

مربی سابق مسی ها می گوید ارتباط درست با بازیکنان هر تیمی می تواند برگ برنده کادر فنی آن تیم باشد

 رضا رجبی: برگردم با مهاجری، مس کرمان را لیگ برتری می کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

نتایج ضعیف مس کرمان باعث شد با یکی از مربیان حاضر در فوتبال ایران که نیم فصل اول، یکی از اعضای کادر فنی مسی ها محسوب می شد، صحبت کنیم. رضا رجبی که در پایان نیم فصل اول از مس کرمان جدا شد، در گفتگو با طرفداری تاکید کرد صعود مس کرمان به لیگ برتر با نتایج ضعیف اخیر بسیار سخت شد اما هنوز هم شدنی است!

گفتگوی طرفداری با رضا رجبی را بخوانید...

با توجه به حضورتان در کادر فنی تیم مس کرمان، شرایط فعلی این تیم را چگونه می بینید؟

این شکست ها هم به مانند هر ناکامی دیگر می تواند دلایل متعددی داشته باشد و از نظر من مهم ترین آنها به به حاشیه هایی است که در بدنه مدیریت این باشگاه به وجود آمده است. دکتر سعدمحمدی که در صدر کارخانه صنعت مس کرمان است را به خوبی می شناسم، او سالهاست عاشقانه برای مردم کرمان کار می کند و حتی همه امکانات ورزشهای مختلف را برای مردم استان مهیا کرده است، ایشان مدیری لایق برای مس است اما نمی داند در زیرمجموعه اش چه اتفاقاتی می افتد.

توضیح بیشتری می دهید؟

ببینید دکتر سعدمحمدی از 10 سال پیش مشغول فعالیت در مس است و با تمام کمک هایی که به باشگاه داشته و دارد، همیشه به دنبال موفقیت مس است اما متاسفانه بعضی ها با صعود نکردن مس، به هدف خود می رسند. اینکه باشگاه نتواند به موفقیت برسد باعث می شود برای مثلا قوی تر کردن تیم خریدهای انجام دهند که تا پایان فصل هم به کار نیایند! متاسفانه برخی افراد تنها به دنبال سود خود از این فوتبال هستند. این ها یکی از همان اشکالات مدیریتی است که در زیر مجموعه مس اتفاق می افتد.

شما نیم فصل اول در کادر فنی این تیم بودید، آن روزها چطور گذشت؟

خوشبختانه حضور من در مس کرمان به دلیل ارتباطاتی که با بازیکنان داشتم خیلی عالی بود. البته بدون هر گونه خودپسندی باید بگویم بنده مدرک دکترای تحلیل رفتار دارم و به همین دلیل هم می توانم با تمامی بازیکنان تیم ارتباط خوبی بگیرم و حس همدلی را گسترش دهم. اتفاقی که قطعا بعد از خروج من نیفتاد.

از کجا اینقدر مطمئن هستید که بازیکنان آن حس نیم فصل اول را ندارند؟

به هرحال تعدادی از بازیکنان مختلف با من در ارتباط هستند و از نوع رفتارهای آنها می شود فهمید که آن حس همدلی دیگر وجود ندارد. به همین دلیل افسوس آن دوران و رفاقت این بازیکنان را می خورم که چقدر در موفقیت تیم موثر بود. من به بازیکنان نزدیک بودم و به همین دلیل می توانستم آنها را از همیشه متحدتر کنم و همه نیز تاثیرات آن را دیدند.

اصلا چه شد که از تیم مس جدا شدید؟

بعد از پایان بازی های نیم فصل، از طرف علی رمضانی، مدیرعامل باشگاه مس کرمان فراخوانده شدم. ایشان خواستند من به باشگاه بروم و من هم رفتم. ایشان به من گفتند به عنوان یک مربی کامل در خدمت تیمم هستم و برای موفقیت آن تمام تلاشم را به کار می بندم اما در مقطع فعلی بهتر است همکاری ام را با مس کرمان قطع کنم. ایشان گفتند شرایط فعلی اینگونه ایجاب می کند که من نباشم و من هم قبول کردم و حتی تا همین الان هم دلیل کنار گذاشته شدنم را نمی دانم.

این هم به همان مشکل بدنه باشگاه و مدیریت آن بر می گردد؟

بله، البته آقای رمضانی از مدیران خوب فوتبال ایران است اما دور از چشمان ایشان فعالیت های عجیبی اتفاق می افتد که در نهایت همه آنها به پول برمی گردد و احتمالا یکی از دلایل کنار گذاشتن من هم به همین موضوع بر می گردد. متاسفانه همان طور که گفتم بعضی ها نانشان را از لیگ یکی ماندن تیم در می آورند و در صورتی که مس لیگ برتری شود نمی توانند آن درآمد و مانور همیشگی را داشته باشند. تا زمانی که من در تیم بودم کنار دیگر اعضای کادر فنی می توانستیم تیم را به لیگ برتر بیاوریم که گویا آقایان این را نمی خواستند.

بعد از خروج شما از باشگاه، تسویه حساب مالی کردید؟

متاسفانه خیر، در حالی که باید تمام پولم را می دادند این اتفاق نیفتاد و جالب تر اینکه پاداش هایی که نیم فصل اول و به دلیل بردهای تیم به ما داده بودند را نیز از حسابم کم کردند! این برای من بسیار جالب بود.

استخوان بندی تیم، همانی بود که در نیم فصل اول به میدان می رفت؟

بعضی از بازیکنان خوب به طرز عجیبی در فصل نقل و انتقالات نیم فصل از تیم جدا شدند و چند نفر دیگر به جای آنها به عضویت مس درآمدند که بسیار جالب به نظر می رسد، تعدادی از همین بازیکنان جذب شده هنوز هم روی نیمکت مس می نشینند. متاسفانه بازیکنانی نظیر عظیم گوگ، ماهان رحمانی، بهمن سالاری و ... که بازیکنان باانگیزه ای برای رسیدن به لیگ برتر هستند از تیم کنار رفتند. من همان زمان به بزرگواری که احترام ویژه ای برای او قائل هستم قول دادم حرفی نزنم در غیر این صورت حرف های فراوانی برای گفتن داشتم.

... و در نهایت شما از مس کرمان جدا شدید.

بله، من به تهران آمدم و باخت های این تیم نیز شروع شد. متاسفانه باخت های اخیر مس بسیار ناراحت کننده است و باید بگویم این باخت ها باعث تحقیر تیم مس کرمان شده است. الان ابهت و شخصیت مس شکسته شد. بعضی ها به خواسته خود رسیدند اما باید هر چه زودتر آن شخصیت را به تیم برگرداند.

شما معتقد هستید با جدایی شما، ارتباط درست کادر فنی با بازیکنان از بین رفت و یکی از دلایل ضعیف شدن تیم همین است؟

قطعا همین طور است. ببینید در ایران شما اگر می خواهید تیمی برنده و یک پارچه داشته باشید در ابتدا باید با بازیکنان رفیق باشید. در فوتبال ایران اگر بتوانید با بازیکنان ارتباط درست بگیرید بردید! شاید باور کردنی نباشد اما اگر کارتان را بلد باشید می بینید در این میان مهم ترین و موثرترین ارتباطات را می توان با بازیکنان حاشیه ای و جنجالی و بدخلق و ... داشت و همین بازیکنان بیشترین امتیاز را برای تیم بیاورند.

... و این ها کار نفر دوم هر تیم است؟

دقیقا، نفر دوم در کادر فنی هر تیمی باید در وهله اول ارتباط درست با بازیکنان را بلد باشد. اتفاقی که در ماه های اخیر در مس کرمان نیفتاده است و به وضوح می توان دید ارتباط بین بازیکنان چقدر کم شده است.

حالا چاره را در چه تصمیمی می بینید؟ مس صدرنشین حالا به رده سوم آمده است و در 5 بازی اخیر به 3 باخت و 2 مساوی رسیده است.

متاسفانه باید بگویم مس کرمان به مانند قطاری بود که با سرعت به مقصد می رفت اما حالا آن قطار را از ریل خارج کردند. هر چند کار برای لیگ برتری شدن مس کرمان بسیار سخت شده است اما هنوز هم می توان گفت نشدنی نیست. در جایی که مدیرانی مانند دکتر سعدمحمدی هستند که بدون ریالی چشمداشت کار می کنند، می توان انگیزه کافی برای موفقیت داشت.

... و در پایان

مس بازی های سختی در هفته های پیش رو دارد اما یکی دو بازی پیش رو را پیروز شوند می توانند آرام آرام به شرایط ایده آل برگردند. ما در کادر فنی مس از ابتدای فصل بودیم و قطعا بهتر از هر کسی درد این تیم را می دانیم، رضا مهاجری خوب کار می کند اما سود بعضی ها در موفق نشدن تیم است که در حالا اتفاق افتادن است. من کاملا مطمئن هستم بدون تردید می توانم به همراه رضا مهاجری این تیم را به لیگ برتر بیاورم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان