//
کدخبر: ۳۱۱۹۲۸ //

آیا آگوئرو همبازی مناسبی برای مسی است؟

سرانجام، سرخیو آگوئرو به بارسلونا می‌رود تا با لیونل مسی‌ هم‌باشگاهی شود.

آیا آگوئرو همبازی مناسبی برای مسی است؟
به گزارش فرتاک نیوز،
در رفاقت آنها خارج از میدان هیچ تردیدی وجود ندارد. این دو نفر از جام جهانی زیر 20ساله‌ها در سال 2005 تاکنون، همیشه در تورنمنت‌های ملی، هم‌اتاقی بوده‌اند. آگوئرو یک بار گفت: «او از دیر کردن خیلی بدش می‌آید. او خیلی غر می‌زند. گاهی بعدازظهر تمرین می‌کنیم و ساعت 7:30 عصر به هتل می‌رسیم. لیو می‌خواهد سریع دوش بگیرد، در حالی که من با گوشی‌ام بازی می‌کنم. او عصبانی می‌شود و می‌گوید: ساعت 9 قرار است سر میز شام باشیم ها!»
این دو بازیکن با هم مدال طلای المپیک را به دست آوردند و در یک فینال جام جهانی هم بازی کردند. رفاقت آنها می‌تواند در لالیگا به سودشان باشد اما سؤالی که بسیاری از طرفداران بارسلونا می‌پرسند این است: آیا این دو بازیکن می‌توانند در زمین هماهنگی‌ای را داشته باشند که می‌شد سال‌ها پیش داشته باشند؟ آنها در تیم ملی آرژانتین کنار هم خیلی خوب نبوده‌اند. آیا در یک باشگاه این اتفاق خواهد افتاد؟
بارسلونا در سال 2014 تلاش کرد آگوئرو را بخرد ولی پس از آن که دریافت این بازیکن در منچستر سیتی می‌ماند، به سراغ لوییس سوارس رفت اما در جام جهانی 2014 مشخص بود که گونسالو ایگواین هم‌تیمی بهتری برای مسی است تا آگوئرو. زمانی که الخاندرو سابه‌یا، مربی وقت آرژانتین مجبور شد به دلیل مصدومیت، اسکیل لاوتزی را به جای آگوئرو بازی دهد، تیم متوازن‌تر شد. لاوتزی در فینال خط دفاعی آلمان را آزار داد و وقتی آگوئرو جانشین او شد، آلمان نفسی به‌راحتی کشید.
پپ گواردیولا اولین فردی بود که دریافت گرفتن بهترین عملکرد از مسی به این ترتیب است که مهاجمان سریع کنار او قرار بگیرند تا فضا برای او باز شود. زمانی که آگوئرو و مسی در فینال المپیک 2008 بازی کردند، آگوئرو در سیستم 1-3-2-4 مهاجم مرکزی بود و مسی، خوان ریکلمه و آنخل دی‌ماریا، سه بازیکن پشت سر او بودند اما در سال 2009، مسی در بارسلونا تبدیل به شماره 9 کاذب شده بود و ابتدا تیری آنری و ساموئل اتوئو کنار او بودند و دو سال بعد، پدرو و داوید ویا.
وقتی سوارس به بارسا رفت، مشخص بود که نمی‌تواند مانند آنری، اتوئو، ویا و پدرو، در کنار میدان بازی کند. در نهایت مسی به سوارس گفت که در مرکز بازی کند و او به سمت راست خواهد رفت، جایی که در اوایل دوران بازی‌اش در آن حضور داشت. با این حال سوارس مدافعان حریف را کنار می‌زد و فضا را برای مسی باز می‌کرد.
آگوئرو نه بازیکنی است که در کناره‌ها بازی کند و نه بازیکنی است که فضا را برای مسی باز کند. سبک بازی او مبتنی بر پیدا کردن فضاهای خالی در محوطه جریمه، تشخیص محل فرود توپ و زدن ضربه نهایی است. او البته هوش و توانایی گل‌زنی برای بارسا را دارد. همبازی‌هایش در سیتی می‌گویند که استعداد فوتبالی او فوق‌العاده است و او بازیکنی سختکوش است اما هر چه مسی پیرتر می‌شود، نیاز بیشتری به یک مهاجم با قدرت بدنی بالا یا یک بال گریزپا پیدا می‌کند.
در هر حال، این آزمونی بزرگ خواهد بود تا مشخص شود آیا این دو نفر می‌توانند در داخل میدان هم مانند خارج میدان همکاری عالی داشته باشند یا نه.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۹۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان