//
کدخبر: ۳۱۰۳۶۷ //

سوال بزرگ دربی؛ ترکیب اولیه استقلال!

تیم فوتبال استقلال برای دربی نود و پنجم نتوانست از روی نیمکت به خوبی مدیریت شود و تصمیمات مناسبی برای دیدار با پرسپولیس داشته باشد.

سوال بزرگ دربی؛ ترکیب اولیه استقلال!
به گزارش فرتاک نیوز،

جای سوال بزرگ دربی ترکیب اولیه استقلال در شروع بازی بود. جایی که مرادمند، یزدانی ، مهدی پور و غلامی در ترکیب اصلی حاضر بودند تا شجاعیان، اسماعیلی، دیاباته و حتی دانشگر از روی نیمکت بازی را دنبال کنند.

در سیستم اتخاذ شده ( ۳ - ۴ - ۳ ) استقلال برای بازی دربی، سیستمی که بیشترین نیاز به تمرین و استمرار و مرور و آموزش جاگیری را در بین سیستم های متدوال فوتبال دارد، قاعدتا باید پنج بازیکن در آرایش ( ۲ + ۳ ) متشکل از یزدانی ، غلامی ، مرادمند ، مهدی پور و ریگی علاوه بر نقش اول در دفاع ، می باید به عنوان آغازگر بازی - بازیسازی از دفاع صاحب توانای های بالایی باشند ، اما بجز ریگی دیگر عناصر در نظر گرفته شده برای این مهم از سوی فرهاد مجیدی فاقد چنین هنری بوده و عاجزتر از حد انتظار نشان دادند.

در واقع و به صراحت باید گفت که پیراهن های شماره ۴، ۵ ، ۷ و ۹ در استقلال قداست و حرمت خود را از دست داده و در تن صاحبان فعلی آنها بسیار بسیار گشادتر از معمول هستند.

استقلال با فرهاد مجیدی که تنهاتر از همیشه بر روی نیمکت بود در ادامه با تفکری احساسی به سیستم ( ۳ - ۳ - ۴ ) روی آورد و دست آخر نیز با دستور «بکِش بکِش» که دستوری مفتضحانه می نمود علاوه بر شکست در دربی در ورطه سقوط و بحران و دوری هرچه بیشتر از جام قرار گرفت.

در آن سو محتمل ترین نتیجه برای پرسپولیس پیروزی اقتصادی و به عادت درآمده یک بر صفر بود. تیمی که از سوی یحیی گل محمدی و نیمکت همراه و آگاه و مسلط، به خوبی هدایت می شود.

تیمی که برای پیروزی و قهرمانی در لیگ برتر ایران، ثابت قدم بوده و این ثبات در سیستم بازی، ترکیب های معمول، تعویض های قابل انتظار، زوج سازی های متناسب و روش های حمله بخوبی آشکار و مبرهن بود.

چربش احساس بر منطق در دربی نود و پنجم نمود عینی داشت ، جایی که پرسپولیس در بیشترین زمان های بازی و استقلال در کل زمان بازی توانایی اولیه خود را برای اتخاذ فوتبالی معمول و مالکانه از دست داده بودند. دربی که شبیه دربی از نوع ایرانی و دربی های متدوال و همیشگی بود.

------------------------------------------------

* یعقوب وطنی - کارشناس و مربی فوتبال

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۰۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان