//
کدخبر: ۳۰۹۹۳۲ //

چمنیان:قطعاً از روز اول صیادمنش و دلفی اینگونه نبودند

سرمربی سابق تیم فوتبال جوانان ایران گفت: قطعاً از روز اول صیادمنش و دلفی اینگونه نبودند و با تمرین و نگاهی که وجود داشت توانایی‌های آنها تقویت شد.

چمنیان:قطعاً از روز اول صیادمنش و دلفی اینگونه نبودند

عباس چمنیان در گفت‌وگو با خبرنگار، در خصوص لغو برنامه‌های تیم فوتبال جوانان ایران در دوران کرونا اظهار داشت: به صرف لغو مسابقات نباید اردو‌های تیم‌های پایه را تعطیل کرد. اگر قرار است به پرورش استعداد‌های جوان کمک کنیم باید اردو‌ها برگزار شود. لغو اردو‌ها ممکن است باعث سوختن چند نسل از استعداد‌های ما شود. برگزاری اردو و توجه به بازیکنان پایه، باعث کمک به چرخه بازیکن‌سازی و تزریق استعداد‌های جدید به تیم‌های بزرگسالان می‌شود.

وی افزود: دو مورد باید برای تیم‌های پایه به دقت اجرا شود؛ اول اینکه مربیان تیم‌های پایه با وسواس و دقت زیادی انتخاب شوند؛ دوم اینکه ثبات در دستور کار باشد. چون سرمربی تیم پایه مشخصات خاص خودش را دارد و با سرمربی تیم بزرگسالان متفاوت است. مربی که می‌خواهد در سطح پایه کار کند باید عشق و علاقه خاصی داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی جوانان گفت: از یک طرف دیگر نگرش فدراسیون به فوتبال پایه هم باید تغییر کند. وقتی شما با سرمربی شش ماهه، یکساله یا برای یک تورنمنت قرارداد امضا می‌کنید یعنی به سرمربی اعتماد ندارید. باید ثبات در کار باشد و اینکه دستمزد خوبی هم به سرمربی تیم ملی پرداخت شود. برای تیم ملی ما پسندیده نیست که باشگاه‌ها دستمزد بهتری پرداخت می‌کنند. با این شرایط سرمربی تیم‌های پایه به محض رسیدن پیشنهاد جدید، کار را رها می‌کنند و از تیم ملی جدا می‌شوند.

وی افزود: با این تغییر مربیان، بازیکنان به نوعی معلق می‌شوند. به این خاطر که با تفکر و دیدگاه سرمربی قبلی منطبق شده‌اند حالا با آمدن سرمربی جدید شرایط عوض می‌شود؛ بنابراین تغییرات زیاد، استعداد‌های ما را بلاتکلیف می‌کند. به نظرم اگر نگرش‌ها را به فوتبال پایه تغییر بدهیم، قطعاً نتایج خوبی می‌گیرم. برای مثال میرشاد ماجدی که عضو کمیته فنی جوانان فدراسیون است خیلی به تیم‌های پایه کمک کرده است و دغدغه زیادی دارد؛ اما یک دست صدا ندارد. در ساختار فدراسیون یک نفر به تنهایی نمی‎تواند کمک کند. امیدوارم حالا که به هیئت رییسه فدراسیون رفته است بتواند دغدغه‌های فوتبال پایه را بیشتر به سطح اول مدیریت فوتبال بکشاند و رویکرد‌ها تغییر کند.

چمنیان در خصوص ارزیابی عملکرد شاگردان سابق مانند الهیار صیادمنش و یونس دلفی اظهار داشت: فکر می‌کنم صد درصد تیمی که با آن در جام‌جهانی حضور داشتیم یا لژیونر شده‌اند یا عضو تیم ملی بزرگسالان هستند و اینکه در تیم‌های بزرگ لیگ برتر بازی می‌کنند. این‌ها جزو سرمایه‌های فوتبال کشور هستند و خیلی می‌توانند کمک کنند. قطعا از روز اول صیادمنش و دلفی اینگونه نبودند با تمرین و نگاهی که وجود داشت توانایی‌های آنان تقویت شد. امروز در سطح بالا قرار دارند بنابراین باید به نسل‌های بعد هم باید دقت کرد.

وی در پایان گفت: حتی اگر سرمربی با هماهنگی فدراسیون فوتبال مسئولیت هدایت تیم باشگاهی را به عهده گرفته است، به نظرم پسندیده نیست. بازی‌ها لغو شده، استعدادیابی که لغو نشده است! حداقل مربی می‌تواند لیگ بازی‌های جوانان را زیرنظر داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۹۹۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان