//
کدخبر: ۳۰۶۹۸۶ //

اختصاصی/در پشت پرده جا به جایی مربیان چه می گذرد؟!/ مهدی پاشا همه جا!

مهدی پاشازاده در حالی بعنوان سرمربی چوکا انتخاب شد که در این فصل ابتدا بر روی نیمکت پاس همدان در لیگ 2 و در ادامه برای چند بازی روی نیمکت تیم لیگ برتری ماشین سازی و الان هم روی نیمکت چوکا تالش نشسته است.

اختصاصی/در پشت پرده جا به جایی مربیان چه می گذرد؟!/ مهدی پاشا همه جا!

علی مسعودی؛ رفتن مهدی پاشازاده به تیم دسته اولی چوکای تالش، بهانه ای است تا نقدی به این همه جابه جایی مربی در فوتبال ایران داشته‌ باشیم. اینکه چرا هیچ قانونی و حتی نظارتی در خصوص رفت و آمد مربیان صورت نمی گیرد، جای بحث زیادی دارد!

شرایط مربیگری در فوتبال ایران چند سالی می شود که از کشورهای حوزه‌ خلیج فارس الگوبرداری می کند و خیلی " قشنگ" جای آنها را گرفته است! گاهی وقت ها باشگاه ها سالی سه تا چهار مربی را تغییرمی دهند که حتی این تغییرات از کشورهای همسایه نیز سبقت گرفته و هر سال رکورد می زند! جالب اینجاست، کشورهای عربی از پول زیادی دست به جا به جایی می زنند، ولی کشور ما از بی پولی این کار را می کند که این موضوع خیلی بحث برانگیز است!

 بحث برانگیز از این جهت که وقتی تیمی پول ندارد، چطور این همه مربی تغییر می دهد؟! اما بحث دیگر اینجاست که چرا یک سری از مربیان به راحتی هدایت هر تیمی را پی پذیرند که اطلاعات کاملی از آن تیم دارند و به خوبی می دانند، فلان باشگاه پولی ندارد که خرج کند و تیم نیز در حال سقوط است؟! این مربیان برای چه کاری هدایت تیم هایی را قبول می کنند و خیلی وقت ها اصلا تاثیر مثبتی نمی گذارند و راحت تیم مورد نظر را سقوط می دهند! پشت پرده این رفت و آمد ها چیست و چه کسی و چه مافیایی پشتش قرار گرفته که در لیگ ۱۸ تیمی به یکباره سالی نزدیک به ۳۶ مربی جابه جا می شوند؟! چه اتفاقی رخ می دهد که یک تیم بیش از چهار مربی عوض می‌کند و نتیجه ای هم نمی گیرد؟! اگر پول نیست مربی برای انجام چه کاری به فلان تیم می رود که مربی قبلی اش بار ها مصاحبه کرده و مدعی شده؛  پول آب معدنی هم نداریم؟! پشت پرده چه می گذرد؟! این هم جابه جایی در لیگ یک، دو، سه و حتی لیگ برتر چیست؟! داستان چیست که یک مربی در عرض چهار ماه سه تیم عوض می کند و در هر تیم چند بازی هم دوام نمی آورد و ساز جدایی می زند؟!

نمونه این دست مربیان، مهدی پاشازاده است که همین چند ماه اخیر فعلا! سه تیم عوض کرده که از لیگ دو به لیگ برتر و از لیگ برتر به لیگ یک نقل و مکان کرده و هیچ نتیجه ای هم نگرفته است؟! مربی که ابتدای فصل پاس همدان را بر عهده گرفت و به جایی نرسید و در ادامه‌ نیم فصل  رفت ماشین سازی که چند بازیکن هم جذب کرد و بعد از سه بازی کنار کشید و سپس بعد از چند هفته سر از چوکای تالش درآورد؟! این مربی فصل گذشته نیز همین راه، را رفته رفت و چند جابه جایی نیز انجام داد که بهترین آن سقوط شاهین بوشهر بود! البته به جز پاشازاده چند مربی دیگر نیز هر سال این مدل مربیگری می کنند که مشخص نیست هدف این افراد چیست؟!

 علامت سوال و علامت تعجب زیادی در خصوص این دست مربیان وجود دارد که متاسفانه هیچ کسی هم پاسخگویش نیست و هر سال هم وضیعت بدتر هم می شود. باور کنید، همین الان در لیگ دو مربیانی فعالیت می کنند که یک زمانی در لیگ برتر برای خودشان بزرگی می کردند ولی مشخص نیست چرا چند سالیست که در لیگ دو تیم‌هایی را برعهده گرفته اند که تیم های شان همیشه در انتهای جدول قرار گرفته و شرایط خوبی نداشته است؟! اینکه مربی مطرحی یک دفعه سر از لیگ دو درمی آورد؛ فکر می کنید چه جریانی دارد؟! شما فکر می کنید یه روزی آنجلوتی یا پپ گواردیولا و مورینیو وقتی لیگ برتر تیم نداشته باشند، به لیگ دو می روند؟ آیا بهتر نیست ما هم مثل کشوهای خارجی و حتی کشوری مثل عربستان که زمانی رکورد دار تغییرات را داشت، الان قانونی را وضع کرده که یک مربی سالی دو تیم را نمی تواند بر عهده  بگیرد، این قانون را بگذاریم؟ البته مشکل اینجاست که اکثر تیم های ما دولتی هستند و مدیران عامل دل‌شان به تیم نمی سوزد و به هر حال خود آنها نیز دستی در کاسه دارند و بدشان نمی آید که مربی بیاورند و چیزی هم گیرشان بیاید!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۶۹۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان